Xbox One

Diskussion i 'Off Topic' startad av Mitox, 21 maj 2013.

1. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Tjena!
    Som de flesta kanske vet så är det ju live stream av releasen för den nya Xbox One (Innan kallad 720).
    Så jag tänkte att vi här kanske kan diskutera lite om den och säga vad ni tycker!
    Vi kan även jämföra den med PS4 som jag själv tror kommer att bli mycket bättre än One.
    Xbox One kommer att ha en 8 Kärnig AMD processor, 8GB Ram, 500GB HDD, USB 3.0, Blu-Ray och WiFi om jag fattade rätt.

Jag filmade lite i början när de visade upp konsolen så ifall någon missade detta kan ni kolla på min video.
    Länk: http://youtu.be/5y-RphRkxvI
    En till video med specs också: http://youtu.be/Ceupnqs-TEo

Jag kan börja lite och säga att det här med att den ska vara kopplad till allt i hela tv rummet och användas som en vanlig tv kontroll med röststyrning är lite overkill.
    Det känns som att det kommer bli väldigt jobbigt även om det låter väldigt smart!
    Men det kommer nog att funka med de vanliga kontrollerna också så det är ingen större fara^^
    Låt diskussionen börja! :D

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vad för GPU har den?

3. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Kan den spela VHS-Filmer?

4. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det vet jag faktiskt inte... Såg bara början var tvungen att äta middag sen så missade antagligen när de visade GPUn...
    Jaa självklart! Det är ju därför den har Blu Ray spelare ;)

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Xbox One har tydligen ett SoC, så den har ingen separat CPU och GPU. Den har allt-i-ett. :P

(och grafikdelen har 32MB dedikerat minne)

Detta bådar inte gott.

6. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Röststyrningen på scen vart ju helt klart fakead, vilket var synd. Blev inte imponerad alls. Kommer inhandla PS4 som det det ut nu, men man får ju vänta till E3 (vilket bara är 19 dagar kvar) för att få veta pris och exakt datum. Och det viktigaste av allt SPEL. Något som Microsoft verkade glömma bort lite.

Skickat från min Nexus 4

7. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Aah shit! Då ligger ju PS4'an en bit före!
    Det är ju ganska kasst faktiskt...

Aah kommer själv också skaffa PS4'an det är jag helt säker på för min familj är Playstation folk, har aldrig haft en xbox å kommer aldrig ha ;)
    Tyckte bara det var kul att kolla streamen å jämföra med PS4'an :)
    Så vi kommer inte bry oss så mycket om priset för vi blir nog 3 som delar på PS4 :D

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Känns inte som det var vidare genomtänkt, faktiskt. Onboard-grafik nu liksom, 2013. Vem vet, det kanske är skitsmart?

Sen måste du ha konstant nätverksuppkoppling om du ska kunna spela ditt spel, har jag hört. Vill du spela det spelet på flera konsoller får du betala för dig (säljer du spelet får köparen betala för att kunna spela det hos sig)

9. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag kan inte undvika Gran Turismo så blir nog PS4 iallafall :/ Fastnat sen jag köpte det till PS2an :D

Och de enda spelen som släpps till Xbox verkar ju vara alla möjliga sorters sport spel från EA i olika års versioner *suck* och ja CoD, 8:e spelet typ?

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Finns ingen Xbox-motsvarighet som någonsin kan mäta sig med Uncharted-serien. Dock spelade jag aldrig första, utan bara andra och tredje. Gran Turismo 5 var också helt awesome!

11. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Aah om dem har lyckats bra med OnBoard grafiken så kan det bli skitbra men tror ändå mer på att separat GPU presterar bättre/snabbare.
    Aah det med att man inte kan spela hos kompisar eller liknande är sjukt dumt, även om de vill tjäna pengar så är det att gå till överdrift.
    2'a hands marknaden kommer gå sjukt dåligt då och det kommer att drabba (Antagligen Alla spelbutiker) så vi får ju se vad Xbox fansen säger om det^^

Haha aah jag tror också att bil spel är mycket bättre till PS4'an å det spelet med Online-based racing (Som de visade på eventet) ser sjuukt bra ut!
    Vill testa det så extremt mycket!
    Har dock aldrig spelat Gran Turismo på PS3, kör nästan bara GTA IV å Fifa/Nhl med polare :P
    Å ifall någon undrar så är äntligen den andra videon uppladdad nu (Där jag i slutet lagt in bilder med specsen) :P

12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Stämmer inte?
    Resterande delen är rykte? Hittar inget om mer specifikt än 8kärnor, 8gb minne och 500 gb hdd?

Angående SoC eller inte betyder det ingenting, bygger du ett eget kort och designar hela chippet kan du ju få bättre prestanda med ett SoC. Se t.ex på de små SoCen som är gjorda för bitcoin mining som slår större datorer.

Lyssnade på presentationen och tyckte den var skrattretande ibland, bara massa flashiga ord utan någon större kraft bakom. Antar det kommer mer information på E3. Tycker inte den var direkt snygg, men ballt med kinect och läsa pulsen.

13. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Stämmer inte med "always on" nej. Men man måste ha uppkoppling varje 24e timme. Antagligen för att kontrollera att du kör en legitim version.

http://www.gameinformer.com/b/news/...erge-on-xbox-one_2700_s-connection-needs.aspx

Dessutom verkar man inte bara kunna köra in ett begagnat spel. Man måste betala en avgift för att kunna spela det på en annan konsoll.....

http://www.vg247.com/2013/05/22/xbox-one-harrison-sheds-light-on-pre-owned-fees-always-online/

14. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

15. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Personligen så passar designen mig då den är ganska lik övriga saker i tv bänken. Så hade passat bra in.

Sen finns det mycket rykte om begagnade spel och liknade tycker denna artikel var ganska bra på att förklara vad som faktiskt är känt och vad ms själva säger.

http://www.engadget.com/2013/05/21/...utm_source=Feed_Classic&utm_campaign=Engadget

Sen har jag även hört att denna presentation mest skulle fokusera på media delarna och att på E3 så kommer dem fokusera på spel. Men vi får väl se vad som händer.

16. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Betvivlar att MS skulle lyckas locka äver mig. SONY har alla spel. För mig är det främst det som räknas.

17. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Xbox One verkar få ungefär 2/3 av PS4:s grafikprestanda. 12 kluster om 64 SPs mot PS4:s 18. Återstår att se vad klockfrekvenserna blir och hur de olika minnesteknikerna presterar (SRAM vs eDRAM och DDR3 vs GDDR5).

Playstation 4 har också en APU med integrerad grafik :)

18. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Njaa, PS4 har väl dedikerad? AMD Radeon nånting.

Edit: http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-xbox-360-ps4-comparison/

Last edited: 22 maj 2013
  19. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Även grafikdelen i AMD:s APU:er går under Radeon-varumärket.

Från AMD:s hemsida:

"Choose AMD to get the world’s only Accelerated Processing Unit (APU) in your next PC project. AMD’s A-Series processors combine dual-core and quad-core CPUs and AMD Radeon™ Graphics on a single power-efficient chip to enable premium performance and low power consumption."

Från Anandtech:

"Update: I've confirmed that there are 8 Jaguar based AMD CPU cores inside the PS4's APU. The CPU + GPU are on a single die."

http://www.anandtech.com/show/6770/sony-announces-playstation-4-pc-hardware-inside

20. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Okej, då hade jag fattat fel. Tack för förklaringen!

Skickat från min Nexus 4