ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

  1. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Det har funkat bra för mig. Den senaste jag lade in var den som släpptes i tisdags. Prova att wipa dalvik och cache om du får force close

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  2. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ok ska testa det i eftermiddag, tack!
     
  3. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har nu börjat få FCs igen på en mängd appar och även "Excange Services" samt android.process.acore. Testade att wipa cache och dalvik men utan resultat. Nån aning om vad det kan vara?
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Vilka Gapps kör du?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  5. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    För tillfället 20120429 men det var samma sak med den tidigare versionen

    EDIT: Testade att wipa cache och dalvik igen med då fastnade jag vid bootanimationen och blev tvungen att köra in min gamla backup igen.
     
    Last edited: 27 maj 2012
  6. peje

    peje Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör cm7 7.2.0-RC2. Har problem med samtal där jag inte hör den som ringer till mig. Den som ringer hör mig. Någon som har en lösning på detta?
     
    Last edited: 27 maj 2012
  7. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
  8. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Säker på att det var bootloop? När man wipar dalvik tar det längre tid att starta telefonen. Det kan ta uppemot 10 minuter beroende på hur många appar du har.
     
  9. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ok, nej bootloop var det inte, jag antog att den helt enkelt fastnade vid bootanimationen. Det har hänt förut, även vid en vanlig rs, så därför antog jag att nåt var fel. Jag lät den hursomhelst ligga i 5-10 minuter utan framgång. Har ca 70 appar totalt med systemappar inräknat.
     
  10. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Ja du... Jag vet inte vad problemet beror på. Du har ju provat samma nightly och Gapps som jag hade så det är märkligt att det inte funkar för dig...

    Gör en backup med Titanium (gör dock inte backup av de systemappar som är rödmarkerade i Titanium), även nandroid för enkelhetens skull, wipa data (rensar ju som bekant alla appar och inställningar), cache och dalvik. Återställ med Titanium. Funkar det måste det ha varit någon inställning i romen. Funkar det inte är det kanske apparna som håller på :/
     
  11. peje

    peje Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  12. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Detta kanske är lite off-topic men är det nån som vet om det går att ändra språk på korrektionsförslagen när man skrivit en text? Jag kör engelska som systemspåk men auto correct på svenska. Det blir ju en massa highlightade ord när jag skriver svenska ord vilket är lite störande.
     
  13. lagergren

    lagergren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Flashade precis min första custom-rom någonsin, det fick bli CM9! Känns som en helt ny tele, och allt verkar funka bra! :)

    Men jag undrar en grej, när jag får sms när skärmen är släckt så kommer sms-signalen men skärmen tänds inte (det kanske ska vara så) menyknappen och back-knappen börjar lysa och verkar inte släckas innan jag börjar pilla på mobilen. Någon som vet om man kan få skärmen att tändas när man får ett sms?
     
  14. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Det ska vara så. Jag tror nästan alla custom roms jag har provat fungerar så.

    Det finns appar som kan slå på skärmen när du får sms. Tasker är ett exempel men jag skulle bara rekommendera dig att använda den om du har den sedan tidigare :) den är ganska avancerad. Dock är det inte säkert att Tasker funkar. Att slå på displayen funkar nämligen inte för mig när jag använder Tasker. Men kanske någon annan app?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  15. dannovarius

    dannovarius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag försökte uppdatera till CM9 från CM7 med glitch Kernel fick jag felmeddelandet: E:signature verification failed och installationen avbröts. Vad hände? Har det med versionen av CWM att göra eller?
     
  16. lagergren

    lagergren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej tack!

    Märkte nu att musikappen Apollo gör en lite jobbig grej. Det funkade innan jag flashade ICS och var på GB med samsungs mediaspelare.
    Den vill nämligen separera någon eller några låtar i vissa album, den lägger en låt för sig själv i ett eget album som heter exakt likadant som albumet den flyttats ifrån. Så istället för att ha 1 album med den artisten så blir det 2 för den lägger en låt i ett annat album med exakt samma namn.. lite onödigt tycker jag :( Någon som känner igen sig?
     
  17. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu har jag återigen fått problem. Det började med att jag fick ett meddelande om att message memory var fullt (vilket det inte kan ha varit varit), sedan började jag få FCs på en massa appar. Jag wipade cache och dalvik med fick då riktig bootloop den här gången. Nu har precis flashat in stock-rom och ska börja återställa.

    Vad är det egentligen som kan vara fel? Kan stock-romen påverka hur cm9 fungerar eller nåt? Jag hade kört i en vecka eller två utan problem..
     
  18. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Tror inte det har att göra med vilken CWM-version du har. Antar att du har 5.0.2.något? Tror jag hade det på CM7. Men du skulle ju kunna prova att köra ett kernel cleaning script och sedan flasha CM7 igen för att få deras kernel.


    Har du laddat ned romen från CyanogenMods hemsida? Jag tror nämligen att man får det där meddelandet om filen är felaktigt signerad. Jag är dock inte säker. Googla lite och du skall finna! :)

    Prova att ladda ned filen igen från CyanogenMods hemsida. Annars tror jag att man kan välja Toggle signature verification i CWM men jag vet inte vad det gör eller vilka konsekvenser det får. Men det låter ju som att CWM struntar i om filen är korrekt signerad eller inte. Om det är så som jag tror så bör man nog inte stänga av signature verification eftersom det troligen är påslaget av säkerhetsskäl. Men som sagt, Googla felmeddelandet och du skall finna ett bra svar :)

    Är det exakt samma namn? Ingen mellanslag efter albumets titel eller små och stora bokstäver som skiljer sig? För mig syns bara ett album en gång och låtarna är sorterade som de ska :) Jag skulle rekommendera dig att prova att markera alla filer i ett album i Windows, högerklicka, välja egenskaper och redigera Album där någonstans. Om det löser problemet är det bara att fortsätta och göra samma sak för övriga album.

    Jag har inte haft det problemet heller men jag har läst om andra med liknande problem här på forumet och deras problem har berott på att datadata har blivit fullt. Kolla den här tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=70300
     
  19. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ok tack ska kika på det. Har dock inte kommit tillbaka till cm9 än då jag hela tiden får bootloops. Dessutom går det inte heller att restora nandroid-backuper utan det står bara "system.img not found. Skipping restore of /system. data.img not found" osv osv...
     
  20. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Har du provat att flasha CM9 rent utan restore innan du försökte restora din nandroid? Wipa data, cache, dalvik, flasha CM9, starta telefonen, tillbaka till recovery och återställ

    Tror för övrigt inte att du behöver flasha stock om du får bootloop så länge du kommer åt CWM :) Om CWM försvinner däremot är det nog stock som gäller.