processen com.xxx.xxx stoppades oväntat

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by Rissnekorset, Apr 9, 2012.

1. Rissnekorset

Rissnekorset Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Har kollat igenom de trådar som berör liknande ämnen. De har dock inte riktigt något svar på min fråga.

Använder en Samsung Galaxy S med 2.3.7 (CyanogenMod 7.1).

Det som händer är att alla appar slutar att fungera, åtminstonde de som använder sig av internet. Resten av apparna återställs bara vid exempelvis omstart eller rensning av cache (exempelvis om man har suttit och nött Cut the Rope i 30 min på tuben och sen måste starta om telefonen så har alla mina framgångar inte sparats! :mad:)

Det som står är det klassiska:

Processen com.facebook.katana för programmet Facebook stoppades oväntat.

Processen com.android.phone för programmet Facebook stoppades oväntat.

Processen com.google.process.gapps för programmet Ramverk för tjänster från googe stoppades oväntat. Försök igen.

Processen com.keramidas.TitaniumBackup för programmet Titanium backup stoppades oväntat.

Jag har provat att köra wipe data/factory reset i CWM, men det återgår alltid till detsamma efter en stunds användande.

Det kan finnas en risk att jag råkade ta bort någon viktig mapp för länge sen, men jag minns inte exakt. Det var dumt, men inte medvetet.

Är inte rädd för att göra mig av med all data på telefonen, vill nu bara ha en stabil telefonen igen. Så de mest desperata metoder är även de välkomna.

Vore väldigt tacksam för hjälp! :cry:

2. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

För det finns ju ingen avdelning för er med Samsung mobiler???

3. Rissnekorset

MINA ENHETER

Ber om ursäkt för det. Ber vänligen en mod att flytta tråden till rätt avdelning!

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    När jag gick från CM 7.1 till 7.2 på min SGS fick jag också force close på en del appar, inklusive gapps (framework vill jag minnas). Jag wipade cache och även dalvik cache under advanced i CWM. Dessutom flashade jag om gapps efter det även om jag inte är säker på att det var nödvändigt. Efter det funkade allt bra. Jag wipade inte data.

5. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Allmänt -> Galaxy S - ROM-filer och utveckling

6. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

7. Rissnekorset

MINA ENHETER

Analpaj. Stjärtstoft.

Telefonen har fungerat helt okej sen jag laddade ner den där datafixen som ulsa länkade ovanför. Men idag, som en blixt från klar himmel så kraschade först twitter-appen. Sen nästa, sen nästa och nu är helvetet löst i min telefondjävul återigen!

Försökte wipe:a cache, dalvik cache, data, omformatera gapps och cm7. Men nu är det bara ständig bootloop! Fuck!

Jag kommer inte in i telefonjäveln. Endast Clockwork Recovery Mod.

Finns något sätt att återgå till stockrom ifrån just det här stadiet? Börja på ny kula liksom. Rensa. Feng Shui.

Tacksam för all hjälp!