Diskussion: iPhone - Snabba frågor och svar

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av Fredriks, 2 jan 2013.

Taggar:
  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    tips på billiga och bra cases till ip5 (helst från ebay)?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett svart tpu case till min via eBay som jag är otroligt nöjd med. Köper tpu case till alla telefoner då jag tycker dom ger en bra känsla.

    Skickat med Tapatalk
     
  3. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Gå till en 3 butik och du får det gratis direkt. Jag har gjort säkert 4-5 gånger och jag har aldrig behövt betala!


    I sold my soul to the devil...
     
  4. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Tack för tipset, blev 2st tpu skal för 12:- totalt från ebay. Bra skit :cool:
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Ja, visst är dom bra :-)
     
  6. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Pinlo slice 3 är grymma skal! Rekommenderas!


    I sold my soul to the devil...
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

  8. BraveStarr

    BraveStarr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12
    Platta:
    iPad Air
    Har nu haft min iphone 5 i två veckor.
    Jag måste säga att den verkligen är över förväntan.
    Allt fungerar. Inget mek. Inga omstarter. Kvalitetskänslan är enorm.

    Det enda jag faktiskt saknar är bankdroid då jag tycker Mitt Saldo har för få möjligheter.
    Det verkar inte som att skaparen är villig att förbättra något som inte är viktigt för honom.

    Itunes är perfekt då jag även kör min ipod där.

    Det jag förut klagade på ang iOS Är friheten, men just nu orkar jag inte hålla på och flasha och ställa in/ändra miljoner inställningar.

    Jag kanske har blivit för gammal.

    android för konkurrensen i en positiv riktning.
    Jag kommer nog tillbaka snart :)

    Hänger i den här tråden till dess :)
     
  9. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än att hålla med. Fantastiskt telefon när det gäller kvaliteteskänsla, batteritid och känslan i handen. Finns inte motstycke enligt mig. Sen ios i sig är enligt många idag väldigt föråldrat när det kommer till utseende. Det håller jag nog med om men jag stör mig inte direkt på det. Hellre att dom behåller utseendet som det är och lägger tid och resurser på fler möjligheter och optimering. Nu kommer nog ios7 att se annorlunda ut men bara dom inte nallat på dett lagglösa och det fantastiska flyt som ios har.
    Jag var från början en adroidfantast och flashade till höger och vänster bara för att det gick men tiden går och jag blir fan inte yngre och jag måste säga att det suget inte finns kvar längre. Dock ska det sägas att det är fantastiskt att android ger konsumenten så pass stora möjligheter till förändring. Givetvis har jag jailbreakat ios men inte ens med jb så har jag mer än 4-5 tweaks. Men kontentan är att jag väldigt gärna vill ha möjligheten att prova på nya tweaks när dom prsenteras. För tillfället är enligt mig en iphone 5 och ett jailbreakat ios den bästa kombinationen.
     
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Även jag håller med.

    Det är en fantastisk känsla i IPhone 5. Kvalitetskänslan och flyter i telefonen är helt otroligt. Fruktansvärt stabil och bra telefon, det kanske har med att göra att den är lite mer låst till skillnad mot Android. Har märkt att jag inte pillar riktigt lika mycket på Iphonen som Androiden men det beror nog på att det inte finns så mycket att göra på Iphonen när man väl har "gjort den till sin egen". Tog inte många minuter att bli färdig med Iphonen från att man packade upp den om man jämför med Androiden, den blir man ju nästan aldrig färdig med :-)

    Använder min 5:a privat och en N4 (snart S4) i jobbet. Det jag saknar i IOS är möjligheten till widgets,notifieringsfältet och sökfunktion i dialern. Fattar inte att Apple missat smart sökning i dialern.

    Gillar båda systemen men på olika sätt och eftersom man är lite mobilfreak är jag glad att ha möjligheten att köra båda systemen.

    En sak jag inte gillar i IPhone är flytet i webbrowsern, både safari och Dolphin. Det är mycket skönare flyt i Dolphin i Android mot IPhone, det liksom rullar på bättre när man scrolling i Android. Samma sak när man zoomar i tex Dolphin så anpassar sig inte texten till skärmen på samma sätt som i Android.


    Sent from my phone with Tapatalk
     
    Last edited: 11 maj 2013
  11. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Angående flytet o browsern. Tänk att man kan tycka så olika! Jag antar att du menar gällande scrollningen ett den inte scrollar lika mycket i en touch som i android, det är just det som jag tycker är så fint. Du scrollar en gång i android och då har du scrollat hela sidan helt plötsligt. I ios däremot så får du en liten bit i taget precis som det ska vara! Sen tycker jag textanpassningen är inte ens jämförbar, det längre tid i android för att anpassa texten, i ios så rättar den sig direkt.
    Ja smaken är som baken. Intressant att det är så olika hur vi ser på saker.


    I sold my soul to the devil...
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Ja, smaken är som baken :-) och tur är väl det.


    Sent from my phone with Tapatalk
     
  13. BraveStarr

    BraveStarr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12
    Platta:
    iPad Air
    Scrollen i iPhonen är ju en av de bästa grejerna.
    Kan du ha testat ett måndagsexemplar?
     
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Inte testat, har en Iphone 5. Scrollen fungerar på det sättet jag vill i menyer, Tapatalk osv men inte i browsern. Hade innan en 4S som var precis likadan i scrollen just i browsern. Har även kollat på ett par 4:or som kompisar har och dom är likadana som min. Tror inte det är något fel på min.

    Skickat med Tapatalk
     
  15. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Halloj - härligt att hitta ett avsnitt med iPhone-forum här. Jag har en fråga: Är själv en inbiten android-användare men min hustru har nu bestämt sig att hennes nästa telefon är en iPhone 5. Jag undrar då hur det fungerar med film och musik? På android-luren drar jag bara över det jag vill ha i luren till lämplig mapp och sen spelar jag upp med tex poweramp, VLC eller annat bra program. Hur fungerar det på iPhone - kan jag ta en fil, tex avi-fil eller mp3 och dra över den till telefonen och det funkar att se på? Eller måste det vara ett särskilt format och gå genom itunes? Jag har haft den uppfattningen och därför varit lite avogt inställd till iPhone, men det kanske har hänt en del sen sist.

    Mycket tacksam för svar så jag slipper köpa äpplet i säcken.

    Mvh / Magnus
     
  16. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag är absolut ingen expert på film osv i telefonen men jag "tror" du måste gå via ITunes. I övrigt kan jag verkligen rekommendera en IPhone som fru telefon :-). Den är enkel, inte så många inställningar och man kan nästan inte ställa till det för sig. Jag fixade en 4S till min fru efter ett antal Androider och nu är det lugnt o skönt hemma :-).

    Har själv både en Android och en IPhone och Iphonen är verkligen för den som vill ha något som fungerar out of the box så att säga. Android är för den som gillar att fixa o dona med sin telefon och har intresse för det. Alltså inte min fru ;-)


    Sent from my phone with Tapatalk
     
    Meto gillar detta.
  17. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    För Android så finns det ett par Apps där man kan ladda ner musik och lyssna på musik gratis (ungefär som spotify) appen heter doods music streamer. Vad finns det för motsvarighet till iOS?

    Tiny tunes finns också till android som spotify men helt gratis. Finna det något liknande till ios?
     
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nej, inte som fungerar på samma sätt som dem. Det som finns är ju betalvarianter, typ som Wimp och Spotify.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
     
  19. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Nä det finns en videospelare till iPhone som sväljer allt, den dyker upp som en mapp i iTunes och sen kan du lägga in allt. Mkv, avi blablabla AVplayer heter den, fungerar superbra! 1080p, den klarar verkligen allt och det är riktigt skönt att slippa konvertera, går även överföra via wifi om man hellre vill det.


    En fråga till alla andra här. Skorrar ert ljud om ni t.ex höjer till högsta volymen och lyssnar på en låt via t.ex Spotify och använder högtalaren ist för hörlurar?


    Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
     
  20. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Angående missljud på hög ljudnivå kan jag inte påstå att det finns något sådant på min 5:a i alla fall!


    I sold my soul to the devil...