Spotify- Är det värt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Cire, 4 mar 2010.

  1. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    jag är nöjd med premium. 99kr i månaden är ju ändå ingenting...

    kör respot hemma och vanliga spotifyklienten i bilen.
     
  2. Proskin

    Proskin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vill skänka en Spotify invite till min flickvän så jag slipper få skäll för att jag raderade det från hennes dator?

    [email protected]

    Mvh//Peter
     
  3. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Skickat.
     
  4. Proskin

    Proskin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar och bockar!
     
  5. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    o_O
     
  6. draj

    draj Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte riktigt begripa hur man kan argumentera emot att pröjsa 99:- i månaden för ett helt ofantligt stort arkiv med musik som streamas med hög kvalitet rätt in i mobilen/datorn whatever utan tillstymmelse till krångel eller reklam. Speciellt nu med nya profile funktionerna är det helt outstanding. Jag har aldrig lyssnat på så mycket musik sen jag köpte Spotify premium och aldrig har jag hittat så mycket bra ny musik att lyssna på. Det är helt outstanding imo.
     
  7. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Man kanske inte har någon fast inkomst?

    Man kanske mest lyssnar på musik som inte finns på spotify?

    Man kanske ändå har all musik på datorn, och lika gärna kan kopiera över därifrån, eller strömma med t.ex. MusicCube?

    Själv drar jag slutsatsen, av ditt uttalande att döma, att jag delar varken din musiksmak eller dina prioriteter.

    Folk är olika.

    Enkelt.
     
  8. Kasch

    Kasch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sant men inte alladeles så enkelt. Jag upplever att det ofta handlar om ren snålhet eller om en dålig vana att "få" all musik gratis. Jag har alltid sagt att när det kommer en vettig musikdistributionstjänst, betalar jag gladeligen för produkten. Itunes var nära och Spotify en fullträff (och då lyssnar jag ändå på en hel del väldigt "alternativ" musik) - jag har alltid musiken med mig utan att den behöver belasta något minne. Dock - att inte betala för musik för att man inte har en fast inkomst är ett riktigt dåligt argument. Däremot behöver man inte välja Spotify om det inte passar.

    Men tyvärr har musikindustrin själv fortfarande inte lyckats prestera en vettig förpackning/distribution till en rimlig prissättning. Istället fortsätter de att sälja överprisade plastbitar och lägger stora resurser på att jaga folk som laddar ner illegalt. Men jag tycker ändå att Spotify redan har visat att många hellre betalar än stjäl. Sedan är väl en annan fråga hur mycket av pengarna som faktiskt hittar upphovsmännens/kvinnornas fickor efter att alla andra fått sitt. Frågan är om man framöver verkligen kan hålla en fastprissättning oavsett hur mycket man nyttjar tjänsten. Jag hoppas givetvis att det går.
     
    Last edited: 15 maj 2010
  9. Canon

    Canon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Datamängd

    Jag har i nuläget bara 500MB datatrafik per månad och funderar på att skaffa Spotify till min Nexus. Hur mycket datatrafik går åt till 1 timmas musiklyssnande på spotify? Stämmer det att en minuts lyssnande blir ca 2,4MB och en timma ca 144MB i 320 kbits kvalité eller tänker ja helt fel?
     
  10. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Älskar Spotify och det fungerar jättebra i min Desire. Lyssnar i offline mode i mobilen.

    Har beställt XMI X-mini II Mini Speaker från mobilefun.co.uk som kommer nästa vecka. Någon som har testat den?
     
  11. Kasch

    Kasch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du kan ju lyssna i offlineläge för att spara datatrafik - det är möjlig att tanka ner musik till telefonen (ex. när du har wifi-tillgång) för användning under 30 dagar (max 3 333 låtar). Man kan också importera egna mp3or (och en del andra format) för att spela upp via Spotifys playlist. Jag har för tillfället ingen datatrafik utan kör allt via wifi. Ska dock komplettera med en 1 Gb-paket, vilket jag tror räcker för mina behov (sitter mest på wifi ändå).
     
    Last edited: 15 maj 2010
  12. Canon

    Canon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja det det har du rätt i, tack för tipset! Ja jag har också tillgång till wifi både hemma och på jobbet så därför känns det lite onödigt att köpa ett stort datapaket bara för detta.
    Om man lägger till några spellistor i offlineläge så syncas de väl helt automatiskt när man lägger till nya låtar på datorn men går det att styra spotify så att det bara laddas ner nya låtar till mobilen när man har wifianslutning eller får man ta hjälp av något annat program?
     
  13. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 984
    Mottagna gillanden:
    11 338
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Listorna syncas åt båda hållen, du kan lägga till/ta bort låtar både på datorn och telefonen.
    Och det går bra att ställa in Spotify i telefonen att endast synca via wifi.
     
  14. Canon

    Canon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kanon! Tack för hjälpen!!:)
     
  15. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uhm, det är bara att ladda ner spotify igen och logga in med hennes gamla loginuppgifter.
     
  16. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det skulle vara OTROLIGT snällt av dig om du kunde dela med dig med en av dessa invites. Jag har nämligen försökt att skaffa en invite i flera månader, dock utan framgång. (jag vet, FAIL) xD

    Men det skulle vara trevligt av dig :)
     
  17. VIPPEN

    VIPPEN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite andra paket numera.

    Spotify Premium - Spotify in its purest form.
    Spotify Unlimited - No time limits, no ads.
    Spotify Free - Get a taste of the full Spotify experience.
    Spotify Open - The best media player in the world.
    http://www.spotify.com/se/get-spotify/overview/
    :innocent:
     
  18. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Vært varenda krona, offline sync på mobilen gjorde att jag køpte det och ær så sjukt smidigt, laddar verkligen knappt hem låtar længre :)
     
  19. aranor

    aranor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lägg till all din musik i Spotify även den du har på datorn...

    I min mening så är folk som inte använder Spotify antingen okunniga eller bara jävligt inskränkta. Med den nya versionen kan du ju också lägga till alla dina egna mp3or vilket löser problemet med musik som inte finns på Spotify.

    I slutändan handlar det dock om att stödja ett initiativ som faktiskt fungerar och dessutom är jävligt smidigt för dig som kund.
     
  20. mauswe

    mauswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag älskar spotify. Skulle lätt betala 299:- i månaden för det. Konsumerar så jävla mycket musik så det finns inte. Tänk vad det skulle kosta att köpa skivorna, eller låtarna för 10kr styck lixom :)

    Och nu när man kan lägga till lokala filer. Jag väntar bara på att man kan få tillgågn till sina lokala filer som man har på datorn, i sin mobil!