HTC: Desire Android 2.2 upgrade is coming

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Greenz, 21 maj 2010.

  1. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ja, det känns som att de första problemen med FroYo gör att det inte riktigt väger upp de fördelar som Desire har över N1. Om nu ryktet om att det dröjer en månad innan det kommer till Desire ser jag faktiskt det som optimalt då de torde fixat småbuggarna samt att apparna bör vara redigerade. Dock gäller det ju såklart att HTC inte introducerar egna buggar med Sense, vilket jag dock inte tror då Sense varit en bättre upplevelse än den jag haft med N1.

    Sedan är det ju såklart bara att hoppas att jag har min egen Desire tills dess, men det är ju en annan fråga. ;)
     
  2. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Apparna har radan börjat uppdateras, ett par av mina appar har uppdsterats och i dessa uppdateringar har 2.2 nämnts.
     
  3. inact_0035

    inact_0035 Guest

    Istället för att leka smart så kan du be honom att kolla på din länk.
     
  4. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hehe tack för att du "ställer upp", men nu ska vi inte vara såna, hade varit bra om han hade rubriken med i sitt inlägg för den andras inlägg på xda var helt obegripligt för mig. Jag klickade inte på länken för att han redan hade kopierat in inlägget från xda så jag tyckte att det inte behövdes, men det var jag som missuppfattade det hela så.
     
  5. Spike71

    Spike71 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC lovar Android 2.2 för flertalet nya telefoner
    I förra veckan presenterade Google version 2.2 av Android som bland annat innehåller Flash-stöd och ger bättre prestanda. Mobiltillverkaren HTC, som är ledande är det gäller att producera Android-telefoner, lovar nu att 2.2-versionen ”inom rimlig tid” ska tillgängligöras för nära nog alla av företagets telefoner som har presenterats under 2010. Först ut är modellerna Desire och Incredible och man kan räkna med att uppdateringen börjar rullas ut under den andra halvan av året.

    Källa: Pocket-Lint (http://www.pocket-lint.com/)
     
  6. Greenz

    Greenz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Ber om ursäkt om det blev något fel. Skulle gjort det lite mer tydligt.
     
  7. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tycker det är riktigt dåligt av HTC att inte släppa uppdateringen nu snart. Dom lär ju haft tillgång till alla dev builds innan och redan kunnat förbereda Sense så dom kunde pusha ut den nu.
    Börjar bli riktigt less på alla buggar och den ostabila mjukvaran Desiren har.
    Hårdvaran är iof inte mycket bättre. Värdelös högtalare, inget ljud ur bottenkontakten och touchen är dålig jämfört mot iPhone 3Gs jag hade innan...
     
  8. curse

    curse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Då är det väl en fördel om dom väntar med uppdateringen tills dom fått bort de flesta buggarna och inte gör en microsoft och puchar ut betakåd som skarp :P

    skämt åsido
    kul för er desire, legend o.s.v ägare.. mindre kul för oss som har en HTC från före 2010, om jag förstod texten rätt skulle 2.2 släppas för telefoner från 2010, så magic, hero, tattoo o.s.v blir väl överhoppade
     
  9. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    OM du är så missnöjd med din Desire så gå tillbaka till din Iphone. Jag tror knappast en uppgradering till 2.2 löser den "värdelösa hårdvaran" som du kallar det.
     
  10. fregor

    fregor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det låter mer som du gjort ett felköp. Ingen mjukvaruuppdatering råder bot på det du anser vara dåligt med telefonen. Dessutom så verkar det som HTC inte haft tillgång till några delar av 2.2 uppdateringen innan Google lanserade den.
     
  11. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Högtalaren på min Desire är också kass. Har skickat den till Anovo för reparation men när jag läser att fler har problem försvinner hoppet att få felet åtgärdat.
     
  12. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Om du bara tror att en uppdatering inte löser hårdvaruproblem så kan jag berätta att den inte gör det. ;)

    Högtalaren är värdelös det måste tom. du hålla med om. Men jag har inte sagt att all hårdvaran i Desiern är värdelös.
    Om HTC fixar till stabiliteten och många av buggarna så kan jag nog leva med dom begränsningar i hårdvaran Desiren har.
    Men först ska HTC verkligen släppa 2.2 med buggfixar också. Gör dom inte det blir det ett byte men om det blir nya iPhone eller någon nyare Android (om det finns nån intressant då) vet man aldrig.


    Nix, inget felköp. Jag hade inte räknat med att den skulle vara perfekt och jag vill testa en Android för att se hur det är.
    Jag hade hoppats på att Desiren skulle vara mer buggfri. Att en ny telefon kan ha problem är ju nått man får räkna med men nu har den varit ute ett tag så en eller två buggfixar borde dom kunnat skicka ut när det är så enkelt att skicka dom OTA.

    Men varför skulle inte HTCs 2.2 kunna lösa buggar och problem med mjukvaran i Desiren? Ta Exchange tex, i 2.2 finns ju riktigt stöd för Exchange och då behöver inte HTC köra med sin egen som strular en del.



    Jag hoppas verkligen att HTC överraskar och levererar uppdateringen snart som ryktena säger och att den kommer att bli bra och fixa dom flesta problemen.
     
  13. fregor

    fregor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad menar du med "riktigt stöd för Exchange" Google kom väl med "native" stöd för Exchange redan i 2.1 (2.0 men den kom till ett begränsat antal enheter)
    Själv har jag kört relativt problemfritt med Exchange sen 1.5 på grund av att HTC implementerat det.
     
    Last edited: 26 maj 2010
  14. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Jupp, högtalaren är inge vidare.. nu är det inget jag stör mig på eftersom jag inte lyssnar på musik via den högtalaren. Vilka hårdvaruproblem tror du en uppgradering kan lösa? Och jag förstår inte vilka alla buggar 2.1 har?

    Jag kanske lät lite drastik när jag sa byt till Iphone, men ibland blir man lite trött på att läsa allt gnäll om Desiren här inne. Fast jag fattar med att de som skriver mest är de som har problemen. Jag har inga problem med min alls mer än kanske några program som strular, men det har ju inte med telefonen att göra.

    Får kanske starta en "Allt positivt om Desire" tråd ;)
     
  15. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    2.1 native kan inte synka kalendern. Det tycker inte jag är riktigt stöd. Kanske uttryckte mig otydligt.
    Sen funkar Desirens Exchange rätt bra men tex. vid mötesförfrågningar så kan man inte göra alla inställningar man kan i Outlook när ska svara som att tex. föreslå ny tid osv.

    Hoppas hoppas stöd för flera Exchangekonton kommer i 2.2 också. Det borde det väl rimligtvis göra eftersom Apple presenterade det i 4.0. Android kan ju inte vara sämre. :)


    Ingen dum idé. Det är som sagts tidigare mycket lättare att gnälla av sig än att ta sig tid och skriva ner allt som är bra. Man stör sig sällan på bra saker. Det är när man är irriterad man "behöver" ventilera. :)
    Men jag gillar inta att jag behöver starta om telefonen titt som tätt (några gånger i veckan) för att vissa funktioner bara slutar fungera. Jag hoppas verkligen nästa uppdatering löser bla. det. Sen om det är 2.2 (vilket vore kul) eller "bara" en buggfix gör det samma bara dom gör nått snart.
     
    Last edited: 26 maj 2010
  16. Zushakon

    Zushakon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter konstigt.. har inte behövt starta om min Desire på över två veckor nu och den tuffar på utan problem. Dock så ser jag fram emot 2.2 även om jag inte upplever min Desire som speciellt buggig atm(enda problemet jag stött på än så länge är att SD kortet lagt av två gånger).
     
  17. fregor

    fregor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mitt SD kort har fungerat felfritt sen jag formaterade det. Hade massa fel i början.

    Til er som "törs" :P
    Jag har lagt in den här läckta rommen https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=11951
    som tydligen kommer rätt från HTC. (Dock ej publicerad) Jag upplever att min Desire blev något rappare i ui't samt att batteritiden har blivit marginellt bättre.
    Vet inte om den avhjälper andra fel.

    Bör kanske tas med en gnutta "skeptisk" att flasha RUU's som dyker upp utanför HTC's domäner, men den fungerar klanderfritt för mig.

    NB! Denna innehåller givetvis allt av låsta bootloaders etc eftersom den kommer från HTC.
     
  18. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    De lungt fan, man missuppfattar varann, sånt händer.
     
  19. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    HTC har iaf lovat oss som har Desire att vi ska få den där 2.2 uppdateringen. Men jag tvivlar att de kommer att uppdatera till andra versioner av Android i framtiden typ Gingerbread.

    Det är den största nackdelen med HTC att uppdateringar är ingen självklarhet.

    Titta bara på iPhone.. Apple släpper ju uppdateringar till sina telefoner typ 2ggr om året. Det är iaf ingen som klagar på detta.. och det verkar ju fungera väldigt smidigt via iTunes.

    Kommer HTC strula eller Android under hösten då kommer jag garanterat gå tillbaks till Apple. Köper väl deras nyaste modell som bör ju vara i butikerna då.

    Skiter om en iPhone är inte som en Desire.. men å enda sidan man vet vad man får.. seriösa och välutvecklade program från AppleStore som verkligen fungerar.
     
  20. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den officiella 2.2 är inte ute än vad jag hört, det är ju en pre-release de har laddat ner manuellt.

    Vad gäller iPhone så får man ju bara uppdateringar inom samma serie, i vart fall från och med 2010! Har man OS3x får man alltså tills OS4 släpps men måste betala för OS4 och framåt. Vissa priviligerade enheter undantagna, men så gällde ju även när OS4 släpptes - iPodägare och äldre iPhones fick betala en mindre summa för det nya OS!

    Som någon skrev i en annan tråd så är Android OpenSource och man borde få uppdateringar gratis; visst, men då är det ju bara att roota. Det går inte likna det med OpenOffice som någon gjorde; snarare som en betalversion av Linux (Linux/Android, fri kärna - Sense/skal, det som kostar)!

    Som jag skrivit flera gånger så tycker jag det är schysst med uppdateringar och ser gärna att man får i vart fall under A2x upp till någon A2x och har man A2x upp tills att A3 kommer. Men att köpa en telefon (eller något annat) och förvänta sig att gratis få fler funktioner tycker jag personligen är lite skevt. Det är klart jag VILL ha det också men jag menar, det är inget jag anser jag kan kräva. Att det är Android snarare än iPhone OS, Sony-Ericsson Flash UX eller något annat torde inte spela någon större roll.

    Däremot kan man tycka att HTC borde göra sina telefoner rootbara så att de som vill kan köra vanilla och enkelt hoppa upp ett snäpp i näringskedjan.
     
    Last edited: 31 maj 2010