Den officiella 2.2 är inte ute än vad jag hört, det är ju en pre-release de har laddat ner manuellt.
Vad gäller iPhone så får man ju bara uppdateringar inom samma serie, i vart fall från och med 2010! Har man OS3x får man alltså tills OS4 släpps men måste betala för OS4 och framåt. Vissa priviligerade enheter undantagna, men så gällde ju även när OS4 släpptes - iPodägare och äldre iPhones fick betala en mindre summa för det nya OS!
Som någon skrev i en annan tråd så är Android OpenSource och man borde få uppdateringar gratis; visst, men då är det ju bara att roota. Det går inte likna det med OpenOffice som någon gjorde; snarare som en betalversion av Linux (Linux/Android, fri kärna - Sense/skal, det som kostar)!
Som jag skrivit flera gånger så tycker jag det är schysst med uppdateringar och ser gärna att man får i vart fall under A2x upp till någon A2x och har man A2x upp tills att A3 kommer. Men att köpa en telefon (eller något annat) och förvänta sig att gratis få fler funktioner tycker jag personligen är lite skevt. Det är klart jag VILL ha det också men jag menar, det är inget jag anser jag kan kräva. Att det är Android snarare än iPhone OS, Sony-Ericsson Flash UX eller något annat torde inte spela någon större roll.
Däremot kan man tycka att HTC borde göra sina telefoner rootbara så att de som vill kan köra vanilla och enkelt hoppa upp ett snäpp i näringskedjan.
Last edited: May 31, 2010