Diskussion: Gorilla Glass 5

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av Droid55, 18 aug 2016.

  1. TheOddSwede

    TheOddSwede Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2015
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge+
    Telefon 2:
    iFjån5
    Platta:
    Samsung Galaxy 8.5 SM-T705
    Platta 2:
    iPad (2015)
  2. vampyren

    vampyren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag såg också den här filmen och läste även intervjun eller vad man ska kalla det här:
    http://www.androidauthority.com/corning-responds-samsung-galaxy-note-7-scratch-test-video-711210/

    Jag förstår inte folk som tycker det här testen är inte bra! Han visar tydligt att skärmen på Note7 är betydligt sämre när det kommer till repor. Det finns liksom ingen tvivel om den saken. Jag är också en av de "få" personer som idag inte tappar min telefon höger och vänster. Jag föredrar reptålighet om jag får välja.
    Jag kommer ändå att köpa Note7 då det verkar vara en grym telefon men ändå besviken att det inte kommer att tåla repor lika bra som tidigare. Jag brukar alltid sätta på skärmskydd så det kanske spelar mindre roll, är bara inte säker hur sidan kommer att vara efter lite användning, böjda glaset kommer nog inte att ha någon skydd misstänker jag. Ska hitta bra skal med.....
     
  3. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Det jag tycker verkar oroväckande är att baksidan spricker snabbt på alla droptests man ser på . Kan ju inte vara en tillfällighet när alla tester visar samma sak.

    Jag har bara lyckats tappa och spräcka en av alla mobiler jag ägt ( Note 2) . Men repor har jag svårt att klara mig ifrån .
     
  4. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Repor är ju nästan omöjligt att klara sig ifrån.
    Vägrar ha skärmskydd

    Dock är inbränningar värre .
    Stör mig mer och mer på mina .
    Nexus 6
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    nu har du faktiskt fel.. gg4 var enligt utsago från corning nästan dubbelt så stryktålit vid fall men till uppoffringen av lite sämre repbeständighet. har haft original sview sen dag ett och ändå lyckats med konsttycket att få "smudge-repor"... inget enorm men likväl där... moto g 3 ligger i fickan utan skydd alls.. inte ens repa.

    tycker de flesta på jobbet med s7 verkar ha samma "problem"

    Tur att man bara bryr sig de första dagarna sen är det skitsamma :)
    och angående hur jag hanterar telefoner så är jag sjukligt försikigt långt passerat gränsen för vad ocd handlar om :)... tyvärr :(
     
  6. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 137
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Någon som sitter inne med ett bra tips på en Screen Protector?
    Behöver inte skydda Edgen....
     
    Copa gillar detta.
  7. Droid96

    Droid96 Guest

    Rätt sorglig läsning. Många har returnerat sina Note 7 pga repor. Om skärmskydd är ett måste för att slippa repor (trots att man är försiktig) är det inte telefonen för mig. Avskyr repor nästan lika mycket som påklistrade skydd på telefonen. Kommer invänta rapporter från användare på Swedroid innan jag lägger min order.

    http://forums.androidcentral.com/sa...g-scratches-already-my-galaxy-note-7-a-4.html
     
  8. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 831
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Linus tech tips publicerade idag sin recension av Note 7 och under dessa två veckor han testade den så uppstod inga repor alls, många andra telefoner han provat har han upplevt som mer repkänsliga.

    Videon finns på Vessel men laddas upp på Youtube om en vecka.
     
    Droid96 gillar detta.
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    mao är det som vanligt med reviews det är smådraget ur ändalykten och man får helt enkelt skaffa sig en egen uppfattning ;)
     
  10. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 831
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Absolut! Jag förmedlade bara vad han sa ang GG 5 i videon.

    Bästa är såklart att köpa en telefon på distans så du har ångerrätten ifall den inte lever upp till förväntningarna, då är det bara skicka tillbaka :)
     
  11. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Är det verkligen repor folk har på sina N7 eller kan det vara sprickor av något slag? Jag menar, när man läser att folk har repor man kan känna lätt med nageln, så tyder ju det på ett djupt sår. Eller att man aldrig haft den i ficka, bara legat normalt och håller den normalt när man använder den...så får man repor. Då borde ju S-pen repa sönder mobilen på nolltid. Glaset måste ju i så fall vara lättare att repa än vanlig plast som det låter.

    Repkänsligare än tidigare modeller i all ära, men somliga historier är helt osannolikt hur lätt glaset repas. Låter mer som sprickor och/eller ett defekt glas man har att göra med. Inte helt bra heller för visso, men ändå.
     
  12. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    "Är det verkligen repor folk har på sina N7 eller kan det vara sprickor av något slag?"

    Glas är ett knepigt/intressant material, du väljer . . . . :innocent:

    Det vet alla som har hållit på med antika eller även halvantika glasföremål.

    "Det har hänt att antika glasföremål, som befunnit sig på museum, utan yttre åverkan övergått i en hög glaskross."

    Har ni nördar hört talas om något som kallas glassjuka, t.ex.?

    "För att få en stabil sammansättning krävs att krita eller mönja i tillräcklig mängd för att en viss mängd vattenglas skall bildas i glasmassan.[1] Om detta inte sker får glaset en benägenhet att kristallisera, det får först tunna sprickor i glasmassan, som allt eftersom förvärras blir sprickorna allt djupare ut tunna flagor av glasytan släpper. Bland svenskt glas har särskilt sådant tillverkat vid Kungsholmens glasbruk 1720–1760 en benägenhet att drabbas hårt av glaspest. Även flera moderna glasbruk har haft problem med sin glasmassa, och eftersom glassjukan oftast uppträder efter ett antal decennier kan det gå lång tid innan problemet uppmärksammas. Genom avancerade metoder och en kontinuerlig noggrann vård kan man hindra en fortsatt utveckling av glaspesten, men skadorna går inte att återställa."


    Appropå "termoglas", eller vad det nu är för något i smartfånarna nuförtiden.

    "Glass 4 withstood 1-meter drops onto rough surfaces 80% of the time. That’s up to 2x better than competitive glass designs."

    "80% of the time " Really? Statistikern räknar lätt ut hur ofta man kan tappa sitt smartfån i backen per månad innan glaset har spruckit med 90% sannolikhet.
     
    Last edited: 26 aug 2016
  13. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

     
    Copa, Dizzy, robnil och 2 andra gillar detta.
  14. greffel

    greffel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2014
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    OT - Men jävligt kul Glaset på Note 7 är riktigt riktigt bra trots allt :)