ROM: Senaste firmware Honor 8

Diskussion i 'Honor' startad av wenom666, 13 okt 2016.

  1. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Insällningar / aviseringar och statusfält / meddelandehantering / WhatsApp / sedan stänger du av infotmationsrutor. Tror det är den du menar. :)

    Gillar Nougat också. Dubbeltryck för switcha mellan appar är för mig bästa nya funktionen på länge.
     
    Last edited: 31 jan 2017
  2. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Tackar! Som sagt, det blir en del pillande gör att hitta rätt på allt.funderar på en reset efter att ha gjort backup på allt, men det får bli då jag har tid.

    Var hitttar man app-drawern?
     
  3. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Inställningar / startskärmens utseende / låda.

    Synd bara att man inte kan dölja appar i app-drawern. Vissa appar behöver man ju aldrig starta där.
     
  4. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Ja, de mt var ju illa. Självklart borde man kunna dölja de man inte vill ha framme hela tiden. Konstigt det där.

    En annan konstig sak är att mailsynken stängts av. Antar att det är pga att jag satte den på strömsparläge. Känner mig lite förvirrad. Hade nog telefonen på strömsparläge tidigare också, men inga problem med att mailen slutade synka. Eller så hade jag ställt in det själv? Känns lite förvirrande alltihop. Som att börja om på noll. Minns ju förfan ingenting av vilka inställningar jag hade.

    Kanske borde det startas en tråd bara för nougat/emui 5.0 tips och sånt? Känner att det är jävligt skönt att ha trevligt folk som orkar förklara saker för en som inte är bevandrad till max...
     
    MatsGF gillar detta.
  5. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Tycker vi kan diskutera/tipsa i denna tråd. Det är ju en tråd om senaste firmware.

    Förut hade du ett läge som hette något med sparläge eller så kunde du välja performence mode men de två lägerna går inte att välja länge.

    Så kör på vanligt läge bara. Strömsparläget begränsar appar och man sparar knappt någon batteritid på den. ( Om de där minuterna som visas vid sidan stämmer någorlunda )
     
  6. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag kör på vanligt läge nu och har valt vilka appar som ska köras då skärmen är låst. Det är när man tar strömsparläge eller stänger alla som mailen slutar bete sig som den borde. Det är måna som påpekat det tidigare; inställningen är tvärtom nu vad gäller vad som ska vara markerat då man väljer appar som ska stängas vid skärmlåsning.

    En annan irriterande sak är detta med symbolen för tangentbord som dyker upp längst ned till höger numera (till höger om triangeln, cirkeln och kvadraten, då man skriver). Den dyker antagligen upp för att jag kör med SwiftKey och inte har Gboard eller Huawei Swype som standard. Trycker man på den så listas de olika tangentborden och man kan konfingurera inmatningsmetoder. Småsaker som det stör mig en del, det går inte att ta bort den. Har letat runt men hittar ingenstans där jag kan ta bort denna. Är det någon som valt stt helt avaktivera Gboard/Huawei Swype? Något som knasar ur då? Går det ens att göra? Trivs bäst med SwiftKey, av någon anledning. Vad använder ni andra för tangentbord?

    Batterie verkar överlag ha ha blivit bättre. Det drog i alla fall mindre igår än det brukar o under de timmsr som jag sov så försvann mindre än vad det brukade göra. Generellt måste jag säga att telefonen flyter ännu bättre efter uppdateringen och jag tycker att det mesta är snyggare nu. Om inte annat så är ju de två funktionerna "split screen" och "double tap" värt uppdateringen. Speciellt det senare är ju som sänt från ovan. Att något så enkelt kan underlätta så betydligt.
     
  7. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Vart f*n har dokumenläget för foto tagit vägen? Har dom plockat bort den? Då jag går in på kameran o ska välja läge och trycker på Mer så står det Finns, men det finns ju inte alls...
     
  8. brownjenkin

    brownjenkin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej på er
    Första inlägget, jag hoppas jag fick citatfunktionen att stämma... Jag får också upp den symbolen för tangentbord längst ner till höger på skärmen, jag vet inte hur man får bort den. Jag använder Keepass2Android som tangentbord, har inaktiverat Huawei swype men Gboard går varken att inaktivera eller avinstallera. Har satt Keepass2Android som standardtangentbord men Gboard går inte att få bort under inställningen för virtuellt tangentbord. Det kanske är någonting man får dras med helt enkelt?
     
  9. r_o_n

    r_o_n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2013
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    Så hur gör man för satt få tag på denna uppdatering? Har haft min honor 8 en vecka...
    I denna guide stämmer absolut inget alls, inget ser lika ut, man skickas inte vidare och 4.1 är senaste med ver 6.0 på os


    Detta funkade inte alls, inte en meny, eller något som stämde eller såg ut som på min honor 8
    https://swedroid.se/sa-har-uppdaterar-du-honor-8-till-android-nougat/
     
    Last edited: 1 feb 2017
  10. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Gå in i HiCare, se till att du är registrerad. Då jag trycker på "jag" - flicken står det att jag är VIP Standardmedlem numera. När allt reggande är klart, gå till "Service"-fliken och förhoppningsvis finns det en uppdatering där...
     
  11. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Alltså... ursäkta om man inte hängt med alls...
    Men det här med dubbelklick folk höjer till skyarna... vad är det?
     
    brownjenkin gillar detta.
  12. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Dubbelklicka på fyrkanten så kan du pendla mellan de två senaste apparna. Väldigt användbart.
     
    MatsGF, Spineshank och brownjenkin gillar detta.
  13. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jamentitta!
    Tackar, den va inte dum!
     
  14. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Mer användbart än split screen. I alla fall för mig och hittills.

    Jag frågade tidigare om detta med dokumentläge i kameran. Såg nu att det inte bara är detta läge som dykt upp, utan också en radda andra funktioner/lägen för kameran som inte fanns just efter jag gjort uppdateringen. Nu är allt tillbaka, alla lägen är där igen då jag sveper till vänster från kameraläget. Som ett flertal sagt tidigare så ska man kanske göra en reset nu efter uppdateringen. Kanske finns det annat som ännu inte installerats som det ska?
     
  15. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Hälsoappen, eller i alla fall stegräknaren, har slutat fungera som den ska. Den registrerar helt enkelt inte steg längre. Lite då och då gör den det, men allt som oftast gör den det inte. Inställningsfråga eller bara något buggigt?
     
  16. bizzle85

    bizzle85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Läste att en del haft problem med batteritiden efter uppdateringen. För mig var det nog snarare tvärtom, den gick från bra till ännu bättre faktiskt. Kör på Google launcher och har inte märkt några "konstigheter" sen uppdateringen än iaf :)
     
    MatsGF gillar detta.
  17. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Har du gjort en återställning ?
    Gjorde du en återställning efter uppdateringen?
     
  18. Buskavar

    Buskavar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har uppgraderat via hi-care och har inte gjort någon återställning. Allt fungerar perfekt och batteritiden verkar vara typ exakt lika. Märkligt att vi verkar ha så olika erfarenheter!
     
  19. cebonit

    cebonit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Exakt samma här.
     
  20. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Har nog med att alla har olika appar installerade och använder nog mobilen lite annorlunda.
    Men ni som har väldigt dålig batteritid kanske kan kika på
    Inställningar / Appar / Inställningar / Särskild åtkomst / Ignorera batterioptimeringar
    Kanske någon skumt där. Men finns några service där jag ingen aning vad det är. :neutral: