Försöker sammanfatta SOS-incidenten:
Det här inlägget verkar ha varit det första från Vimlas sida om att man "kan behöva ta ut SIM-kortet" för att framgångsrikt ringa nödsamtal:
Vad hände igår?. Det publicerades i måndags (26/11), medan driftstörningen ägde rum under söndagen (25/11).
Det står ingenstans på
sidan för driftinformation att man skall behöva plocka ut SIM-kortet, och jag hittar heller inget under "
Support". I SMS:et som skickades ut framgick heller inget om att man skall testa plocka ut SIM-kortet om det inte är möjligt att ringa ett nödsamtal.
Enligt rapporten som kom in till PTS som
@RedDown begärde ut, så kände man till att SOS-samtal låg nere, och rimligtvis kände man också till att man kunde behöva plocka ut SIM-kortet för att SOS-samtal skulle kopplas fram. Trots detta har man underlåtit informera om det på ett adekvat.
Är det allmän kännedom att man skall ta ut SIM-kortet om ett nödsamtal inte kopplas fram?
Click to expand...