Jag har bytt till Vimla 2.0, framförallt för att jag pga tvångstankar inte klarade av upprepade sms med uppmaningar.
Nu har jag strul med datatrafik. Jag får inga nya apninställningar, utan fick lägga in dem manuellt från deras supportsida. Mm, jättebra. Problemet är bara att internet inte fungerar längre. Vissa appar (
tre stycken) kan fortfarande ta emot data. Alla andra appar eller systemfunktioner kan det inte. Jag antar att det har med portar eller tunnlar att göra.
Nåväl. Är det någon som kan hjälpa mig att hitta vilka apninställningar jag bör ha? Jag skickade ett epostmeddelande till vimla om det, men det fastnade i en Gmailkö.
Min telefon är en xiaomi pocophone. Inställningar för apn jag prövat är, well, alla tillverkare som var listade. Men just nu kör jag på den allmänna inställningen.
Bara Spotify, messenger lite och kik kan skicka och ta emot data. Internet/twitter/YouTube/play store osv fungerar inte.
Jag drabbades också av driftstörningarna som nämndes tidigare i tråden, under lördagsnatten mot söndagen tror jag att det var.
Dagen efter skickar de sms om detta. Fem gånger. 14.40, 14.50, 18.33, 19.56 och 20.53.
Känns inte det lite överdrivet? Jag såg att någon hade lagt upp en skärmdump på ett meddelande och det verkar betydligt mer rimligt.
Tur att just jag inte har tvångstankar gällande bland annat upprepade sms. Åh, vänta.
Men ja, alla tips om apninställningar här eller i pm uppskattas.
Click to expand...