Behöver tips på ny mobil

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mysen, 7 okt 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    ska köpa ny mobil, men velar mellan experia 10, samsung galaxy å iphone 4.

    Vilken är bäst?

    en viktig grej är att man ska kunna se på egna filmer (converterade men en hel film)

    är mest inne på experia x10.
    men läst att man måste köpa till yxflach för att kunna se på film, någon som vet om det går med det programmet?

    kan man andvända experian som modem?

    Kan man koppla in den i tven?




    plus och minus?


    samsung galaxy s har dålig kamera :(
    iphone 4 har itunes å glas skärm, som jag antar lätt går sönder om man tappar den.


    eller vilken rekomenderar ni?
     
    Last edited: 7 okt 2010
  2. Hamparaffe

    Hamparaffe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter lite i samma båt, har reklamerat min iPhone 3GS efter att den gick sönder en gång för mycket, och velar nu lite mellan Galaxy S och iPhone 4.

    Eftersom det här är ett Android-forum så tar jag för givet att alla kommer säga att jag ska ta Galaxyn...

    Gillade min iPhone en hel del, men störde mig på några småsaker (hur fan kan man bygga en telefon där man inte kan få leveransrapport på SMS??) och den fruktansvärt dåliga kvalitén, de verkar ju inte ens kunna skruva ihop 3GS utan att den spricker och mottagningen var riktigt kass. Har aldrig tidigare haft en telefon som jag haft så mycket problem med som iPhonen...

    Det enda som får mig att tveka lite är att Android inte känns helt "färdigt" eller vad man ska säga och att Samsungen nog kommer kännas rätt gammal om ett halvår medans iPhonen nog "står sig" lite längre (och har högre andrahandsvärde om man vill sälja den) En sak som talar mot iPhonen är dock att det verkar vara rejäl väntetid på 32GB fortfarande (iaf hos Tre) och jag skulle behöva en ny telefon ganska omgående.

    Så kom igen och övertyga mig om att jag ska slå till på en Samsung!


    För att svara litegrann på din fråga så kan Galaxy S spela upp divX/Xvid etc direkt utan konvertering om jag förstått det rätt, vilket känns som ett rätt rejält plus jämfört med iPhonen...
     
  3. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    oket tack för ditt svar :)

    får man fråga vad som gör att det lutar åt galaxy S?

    jag har hört att deras skärm touche är lite seg, å kameran är kass,
    men skönt med slide när man smsar,

    men tror det ska finnas som app att köpa te alla mobiler.


    Min kille har en iphone 3g å funderar också på Galaxyn, han är mest trött på itunes.
    känns som iphone glömt vanliga standar funktioner, men det går ju lösa om man jailbreakar den. i alla fall några :)
     
  4. strangnet

    strangnet Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sånt måste du nog testa själv i butik. Personligen tycker jag att touchkänslan i min Galaxy är perfekt. Har tidigare egentligen bara testat en 3GS och tyckte den hade sämre respons. En smaksak antar jag.

    Kameran har jag inte haft något att anmärka på kvalitetsmässigt än iaf, annat än att Samsungs extrafunktioner för panorama och actionbilder inte tillåter högre än 0.3 Mpxl (se här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=16933). Nattläget tar faktiskt riktigt bra bilder i mörka förhållanden, så jag saknar inte en LED-flash som ändå bara tenderar att förstöra bilderna.
     
  5. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om jag skulle välja någon av de mobilerna skulle jag välja samsung galaxy s, som 2:a iphone 4 även om det inte är android, som trea ja någon annan en x10:an iaf. Den finns inte ens med på min lista.

    Har testat en polares x10 som han har som arbetstelefon och jag gillar inte den alls jämfört med min legend. Den ända fördelen jag ser med den över legend är den större skärmen och upplösningen. Den har ju snabbare processor också fast fortfarande bara android 1.6 och mindre mängd ram minne.

    Touchen på den telefonen är katastrofalt dålig, ingen bra respons och känns allmänt seg osv. För att ta ett exempel de gånger jag har scrollat genom program menyn på en sådan telefon har jag lyckats trycka på något program som startat utan att jag velat det varje gång. Till och med x10 mini och mini pro har bättre touch än den tycker jag.

    Det gör väldigt mycket på en telefon som bara har touch iom att hela upplevelsen förstörs. Kameran är visserligen bra men det gör inte att resten i den blir bättre.

    Du kanske ska vänta på htc desire hd annars. Den är bättre än x10 på alla punkter.

    Kan säga att touchen på galaxy s är sjukt mycket bättre än den på x10:an.

    Jag har utöver min htc legend även en ipod touch 2 generationen och jag tycker ibland att touchen är bättre på legenden även fast den har ett skärmskydd som inte är lika bra som det som sitter på ipoden.

    Att använda en x10 känns som att använda en gammal touch telefon med resestiv skärm teknik där man behöver trycka mer för att saker ska reagera och för att man inte ska råka öppna något som man inte vill när man scrollar förbi.

    Det är därför jag aldrig skulle köpa en sådan mobil och delvis därför jag inte köpte den från början också fast då hade jag inte hunnit testa den så mycket. Det är en perfekt telefon att köpa om man vill känna sig blåst och köpt den för överpris annars ska man se sig om efter andra alternativ. Både samsung och htc har dessutom betydligt mer erfarenhet av att tillverka android telefoner än sony ericsson.
     
  6. inact_0043

    inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Även jag håller med att det skulle stå mellan en iPhone 4 eller en Samsung Galaxy S, hade petat bort X10 direkt, hade aldrig tänkt tanken. Dels för att touchen är seg, och för att den bara kör Android 1.6 eller något sånt?

    Svårt val där faktiskt, Jag gillar inte Samsung Galaxy S, tycker den är ful, plastig, fult gränssnitt, den enda anledningen till att jag skulle ta den före iPhone 4 är bara operativsystemet (android).
     
  7. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    det ska ju komma ny uppdatering 2,1 till den som ska släppas i sep vad jag hört.

     
  8. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Är film viktigast så tycker jag absolut Samsung. Riktigt bra skärm och man behöver inte konvertera filmer, bara att dra över till minneskortet och titta direkt.

    Iphone4 har en speciell typ av glas (Gorilla glass) och håller riktigt bra, samma typ sitter i Samsungen.
     
  9. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    om man har rockplayer så behöver man heller inte convertera filmer :)

    vad är det för skillnader mellan x10 å galaxys?


     
  10. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Samsung har inplenterat en media spelare i den telefonen som klarar av att spela upp dvix eller avi filer utan att behöva konvertera osv och även mkv har jag för mig går bra.

    Det låter för övrigt som du är väldigt inne på just x10 så ta och testa en x10 och en samsung galaxy s i butik mot varandra och jämför det är det bästa du kan göra. Då får du även själv erfara hur bra respektive dålig touchen är på båda produkterna, 10:an som har bland den sästa touchen på marknaden för en android telefon och galaxy s som har bland den bästa.
     
  11. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    var å kikade på en samsung i dag, å vart lite mer intresserad för den, men läst lite på forumet att den har lag problem :/
    dålig microfon och att några fått sms å kontakter i hopp blandat.

    Vet inte om det är vanligt problem eller några som bara haft otur, men ska försöka läsa på lite mer .)
     
  12. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Rockplayer rullar fruktansvärt tungt dock, så HD (720p eller mer) kan du glömma. I Galaxy S flyter HD som smör.

    Att lira HD handlar inte om att få en skarpare bild, då SGS ändå bra har 800x480 pixlar, utan om att väldigt många bara laddar ner HD-material på datorn och vill kunna se dessa filmer/serier på telefonen också, utan att tvingas nedkonvertera eller ladda ner lågupplöst material bara för telefonens skull.
     
  13. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    någon som tror små felen blir bättre i när nya uppdateringen 2,2 kommer? att den laggar å sånt.
     
    Last edited: 10 okt 2010
  14. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Ärligt talat. Nu står jag inte ut. Har du dyslexi!? Fattar fan knappt ett ord av vad du säger???
     
  15. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    tyvärr så har jag det, så om du inte förstår behöver du inte ens kommentera!!!!!

     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.