Postar en liten repeat på mitt inlägg jag skrev här i April(?) då jag ägt denna elspark länge, den fick gå strax över 400 mil.
Det finns gott om reservdelar till dessa elsparkar, så detta är inget problem.
Har ej fått punktering, men liknande (däcken behövde pumpas efter ca 30 min åktur).
Problemet är att jag körde min under den väldigt blöta hösten och vintern, "slajmet" som sitter mellan däck och fälg lossnade både bak och fram och orsakade därmed "pyspunka".
Detta är nackdelen med att inte ha vanlig innerslang istället!
Det är ett helvette att byta däck på denna modell, jag hade tillgång till verkstad och fick slita mitt hår i många timmar innan jag lyckades. Det är även jobbigt att rengöra fälgen och få bort resterna av det klistriga slajmet.
Var mycket lättare att byta däck på en Xiaomi M365.
Punkteringsfria däck (solida) är inte att rekommendera på denna, köpte ett par välrennomerade däck som jag körde med i någon månad, sedan gav jag upp. Vibrationerna efter 1h pending / vardag gav mina handleder så mycket stryk att jag fick gå med handledsskydd i 3-4 dagar.
Så min rekommendation är, kör inte i alltför blött väglag om du inte vill byta däck.
Köp inte solida däck till denna (min gamla M365 med solida däck funkade utmärkt för mina handleder).
Sålde tillslut av min och köpte en Vsett 9+ istället
Click to expand...