Boxer slutar med programkort

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Holabanarne, 14 maj 2024.

  1. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 458
    Mottagna gillanden:
    4 733
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det är min gissning. Men förstås bara en gissning.
     
  2. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    368
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra, Xiaomi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra, Xiaomi 13 Pro
    ROM:
    Xiaomi HyperOS Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S9 Plus
    Och vad händer om orostiderna skulle förvärras och internet blir utslaget mer eller mindre, mobilmaster slocknar efter ett par timmar och marknätet för radio och tv är borta? Ett stor svart hål? Finns knappt några mellanvågssändare och kortvågssändare kvar i Europa överhuvudtaget, om nu någon vet vad det är och om man överhuvudtaget har en radio som har den mottagnings möjligheten. Man får ju hoppas att inblandade myndigheter och andra tänker längre än näsan räcker, men den kan vara ganska kort ibland...
     
  3. Knorkas

    Knorkas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2024
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Tack för infon, detta hade jag ingen aning om. Jag trodde marknätet var "fredat" = skulle finnas kvar under förutsättning att kanalerna ifråga inte själv lägger ner sin verksamhet! Sånt har ju hänt, men då har det snart dykt upp nån annan kanal istället.

    Efter vad jag kunde läsa mig till på Boxers sajt till så måste jag ha minst 10 Mbit/s (de rekommenderar 25) på mitt bredband, så det är inget för mig. Jag kör 4G både hemma och i sommarstugan, hemma går det oftast att tekniskt få ihop 10 Mbit, men i stugan mitt i sommaren har jag sällan 10 Mbit/s på mitt 4G på helgkvällarna. Ska alla andra stugägare titta på TV samtidigt som jag med sina 4G/5G-bredband, så lär det absolut inte gå.

    Vad jag fattar så ska SVT och TV4 vara kvar i marknätet, och det räcker till mig! Boxer kommer nog att mista fler såna kunder som jag, dvs som tekniskt inte kan få annat än mobila lösningar och som inte har tillräckligt hög hastighet. Det är ju ofta på landet, där det inte finns fiber, som man har mobila internetlösningar och tittar på TV via maknätet!
     
  4. adress

    adress Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2019
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    76
    Tele2 (comhem) har haft dongel ett bra tag nu. Tidigare var det Tivo.
    Fungerar bra i stort sett. Fick även behålla min Tivobox med HD och mängder med inspelat material.
    Nu finns inga inspelningsmöjligheter - vilket är det enda jag saknar.
     
  5. Knorkas

    Knorkas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2024
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Det kostar slantar för Boxer att sända ut sina betalkanaler på Teracoms marknät, så ur kommersiell synpunkt förstår jag om de försöker bli av med kanalerna. Den berömda marknaden talar sitt tydliga språk, den som vill har betalkanaler och har tillgång till fiber, skruvar allt oftare ner takantennen och tittar genom fibern. Allt färre gör längre som man gjorde förr, när man kikade i tidningens TV-bilaga och kryssade i att "Idag vill vi se film/serie si och så", och bänkar sig framför TV:n när det programmet sänds. Man kollar efter vad som finns på sin streamingtjänst och tänker att "Nu finns detta och detta!" Så väljer man att se det man vill på en tid man själv bestämmer! Det är mest nyheterna och direktsänd underhållning eller idrott man ser på linjär-TV, men även linjär-TV finns ju på internet! På sikt blir nog bara SVT kvar i marknätet, eftersom de har ett samhällsansvar som public service-bolag att "alla" ska kunna se.
     
    Kristy gillar detta.
  6. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Vilket gör att 20-30% av befolkningen endast kommer ha SVT som TV-källa om ett drygt år…
     
    Knorkas gillar detta.
  7. dallev79

    dallev79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2013
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har denna boxer mini hub. Påminner om en Google tv enhet, men sämre. Inte ens USB-C, 2024....

    Den är otroligt långsam och kopplar ner från mitt wifi ständigt. Jag hör klagosången dagligen från familjen. Har bredband från Bahnhof 100/100. Och wifi mesh nätverk. Har god täckning överallt och inget som strular, förutom just denna mini hub. Sämst...
     
  8. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Jag sa upp hela abonnemanget.