När kommer tabletternas tablet - Notion Ink?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av my05, 20 okt 2010.

  1. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är det bekräftat eller en slutsats man dragit allt eftersom den tickat ner?
    Brukar vara så att man ser vad man vill se ;)
     
  2. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Man får använda sig av sunt förnuft och utgå ifrån att dom nog inte skulle lämna ett binärt tal på sin sida som tickar ner varje dag av ren slump ;)

    Dessutom har Rohan (grundaren) svarat med en ";)" när en person ställt frågan om vad talet är via en kommentar på deras näst senaste blogg-inlägg. Samt så har Notion lämnat en del andra roliga spår på sin sida. Testa att gå in på specifikationssidan och kolla igenom källkoden för den sidan, där det står:

    Så jag tror till största sannolikhet att de binära talen är en nedräkning till något, om det sen är nya specs, release datum, preliminär bokning eller att den är till salu, kan nog ingen veta förrutom Notion till 100%.

    Dom försöker skapa en liten "hype" kring produkten för att samtidigt få de personer, som följt Notions utveckling det senaste året, att hålla sig sysselsatta med funderingar på vad alla spår betyder.

    Väldigt likt Verizons marknadsföringskampanj av "Droid 2".
     
    Last edited: 25 nov 2010
  3. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Vågar man hoppas på en NFC-sensor? Eller heter det ens så? Ljussensor är redan officiellt, så vad för annan kan det vara?
    Blev riktigt intresserad av denna måste jag säga! GPS är ett stort plus!
     
  4. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Får hoppas på en release innan jul (åtminstone innan årets slut) annars känns det som om att det kommer bli en nygammal produkt med tanke på vad som händer Q1/Q2 2011.
     
  5. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Naturligtvis hoppas vi på en release innan jul men jag tror inte vi ska räkna med det. Jag tror dock den kommer stå sig bra mot konkurensen ett bra tag framöver. Jag menar vad ska man mer stoppa in i produkten än vad som redan finns där; dual core på 1GHz, 1 GB ram, 3G, USB, HDMI mm. Visst några små saker kanske kan komma i andra plattor men vad jag vet finns det ännu ingen utannonserad platta som kan matcha adam.

    Den hemliga sensorn verkar vara, som jag trott sedan bilderna kom ut, en ir enhet. Dvs vi kommer att kunna använda den som en fjärr OCH kommer att kunna styra den med andra fjärrkontroller när den spelar film via hdmi till tvn eller lyssnar på musik i vår stereoanläggning.

    Anledningen till att jag tror det är det andra talet på hemsidan som verkar vara unix-tid. -D5720A80 är den 10 juli 1856 (eller något sånt) då en viss Nikola Tesla föddes. En av hans uppfinningar var just en typ av fjärrkontroll. http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_control ger lite mer info under history. Allt detta har kommit fram på Notion inks blogg och jag tycker det låter troligt.
     
  6. HenkusFilijokus

    HenkusFilijokus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ingen dum teori, de refererade till Tesla i dagen blogginlägg också.
     
  7. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Då tror jag mycket mer på NFC eftersom Tesla kom på en massa saker om elektro magnetism och det är så NFC fungerar och jag förståt det rätt. Det är det han är känd för.
     
  8. HenkusFilijokus

    HenkusFilijokus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    NFC känns som om det vore mer användbart. Jag skulle nog aldrig bry mig om att använda en IR-fjärr för att kontrollera Adam, då vore det ju smidigare att använda telefonen som med Google TV (dock skulle jag nog kunna tänka mig att använda Adam för att kontrollera ex. TV:n).
     
  9. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Frågan är hur smidigt det är med NFC på ne 10" stor platta? En liten telefon är ju riktigt smidigt att slänga upp, bumpa och betala, med 10"? Jag är tveksam. Jag har i alla fall uppfattat som att man i princip behöver nudda för att kunna betala, handlar det om avstånd på ett par meter kan det vara väldigt smidigt!
     
  10. riro

    riro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  11. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

  12. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Har läst lite på forumet NotionAddicts. Där spekuleras det för fullt och någon har hittat http://www.teslatouch.com/media.html

    Det känns in helt omöjligt. Tesla kommer ju uppenbarligen in i bilden. 3D-likaså. Vad tror ni?
     
  13. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ja, denna väntan... Jag är en del av Notion Ink familjen som får lägga en förorder före alla andra. Jag kommer nog också att göra detta.

    Den hemliga sensorn ja, många teorier och lite svar än så länge. Mer info kommer nog på torsdag den 9 december.

    NFC - Tja varför inte. Det verkar ju som att Gingerbread verkar få stöd för det iaf. Men som Das Erdbeerkuchen nämnde ovan så talar storleken på plattan emot det.

    Trådlös laddning - Låter smidigt men jag tror priset talar lite emot den. Vi snackar om ett redan pressat pris på adam. Kollar man priserna på powermat.com så verkar det ligga på 70-80 dollar. Halvera det och du hamnar på åtminstone ett par hundra. Tja kanske, men jag tror inte det.

    Infrared sender/receiver - Det som talar för är det mystiska "fönstret" som sitter på höger sida på adam. Ingen vet vad det är och det ser väldigt likt ut som ett IRDA fönster som sitter på min laptop.

    Active digitizer - Vore inte helt fel... det som tala för är att Rohan har visat en skärmdump på deras egenutvecklade ritprogram.

    Teslatouch - Just det ja. Det läste jag ju om igår. Vore riktigt coolt.

    Jaja, vi får vänta och se. Troligen kommer det info den 9:e om sensorn och idag den 6 december kommer Google meddela att Gingerbread släpps. Jag tror att Adam kommer levereras med gingerbread.

    Har ni sett vilken explosion det bilvit av kommentarer på deras blogg. Helt galet. För mig fungerar det inte att läsa kommentarer längre. Jag tror wordpress har problem med så mycket kommentarer.
     
    Last edited: 6 dec 2010
  14. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det känns faktiskt ganska bra att Nexus S inte väckte ett så stort ha-begär för det hade blivit dyrt att köpa både den och Adam. Kan knappt vänta tills Adam finns att köpa. Den känns som en komplett tablet till ett överkomligt pris och kommer den dessutom med Gingerbread out of the box så springer den ifrån andra tablets på marknaden. Åtminstone för ett tag. Någon som vet om det kommer att gå att installera tredjeparts program på den? Eftersom att den inte har Android Market så kan det vara trevligt att plocka ut apk's från Nexusen och installera dem på Adam.
     
  15. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Källa på att det inte kommer vara Android Market på? Synd om det inte kommer med alla G-apps.
    Dessutom tror jag att det kommer gå installera 3:e-part. Har inte hört talas om någon android-produkt det inte går på.
     
  16. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tror med all säkerhet att adam kommer att ha market. Finns ingen anledning till att den inte skulle ha det...
     
  17. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Källa och källa men googlade lite på android tablets och hamnade här: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Android_devices
    Scrolla ner till Future tablet computers. Det är ju inte helt bekräftat tydligen att den inte kommer ha Market och därmed inte heller bekräftat att den kommer ha Market. Vi får väl se hur det blir. Hoppas ju såklart på Market för det gör ju allting så mycket enklare och köpet än mer givet.
     
  18. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Last edited: 7 dec 2010
  19. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Ja, en Wikipedia artikel utan citat-länk känns inte så tillförlitlig. ;) Jag hoppas på att Market kommer finnas, även om det nu skulle visa sig att det finns många appar i deras egna butik.

    Tror ni det är en slump att räknaren på sidan går ut i övermorgon (torsdag?) och att Rohan sa att det kommer komma 2 bloggar i veckan? Gissar på att det är i bloggen något kommer utannonseras. Men vad?
     
  20. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    INte direkt slump när det gäller Rohan ;) Ser fram emot torsdagen...

    Kommer ni beställa?