Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

  1. nalle

    nalle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    klickade på kompassymbolen som finns längst ut till höger i sökfältet... nu börjar det bli OT! Om du vill ha hjälp med MAPS/x10mini så finns det en app-del av forumet eller varför inte i x10 mini, ni har ju en egen del på forumet tillskillnad från oss Defy:are.
     
  2. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Har du använt 3,5mm ljudutgången någonting?
     
  3. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    svar ja. Inte jättemycket men ett par gånger. idag lyssnade jag på webradio en timme ungefär
     
  4. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Var köpte du din Defy ?
     
  5. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Handyattacke
     
  6. gundj

    gundj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Ericsson
    Telefon 3:
    Motorlola Defy
    Platta:
    Huawei M5
    Platta 2:
    IPad Mini 4
    köpte min på Tph o Tyskland, inga problem hittills. har inte använt sladdhörlurar så mycket
     
  7. lukeduke

    lukeduke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ni som har köpt den från amazon.co.uk, har ni haft några problem med era högtalare?? Tacksam för svar. Funtar på att dra iväg en beställning i dagarna.
     
  8. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    jag vet inte om jag ska köpa en defy längre.. är rädd att jag får hörlurs-problemet och det strular med återförsäljaren vilket jag verkligen inte har tid/orkar...sen finns det inte svenska i mobilne vilket är ett stort minus
     
  9. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    varför är det ett stort minus? Du kan ju fortfarande ha svenskt tangentbord och svensk ordlista. Att menyer och sånt är på engelska är snarare ett plus (om du inte är skitkass på engelska då förstås). Samma sak som med windows, är mycket enklare att hitta hjälp på nätet om man har allt på engelska.
     
  10. Stoney

    Stoney Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur funkar nya maps om man har brut maps, skrivs brut över om man uppgraderar eller läggs nya maps bara ovanpå så att säga?
     
  11. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    nää är inte kass på engelska men det vore ändå skönt att ha menyer o sånt på engelska, det känns bekvämare om man säger så. jag hade kunnat leva med den men jag vet inte om det är värt att chansa pga högtalarproblemet orkar inte strula med återförsäljare
     
  12. ppaxel

    ppaxel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är ny på forumet och riktigt sugen på en Defy :)
    Men en sak undrar jag som jag inte funnit svar på; hur funkar flashinnehåll på mobilen? Jag tänker på inbäddade videoklipp på hemsidor som t.ex SVTplay., Aftonbladet mm. Funkar de trots det begränsade flashstödet?

    Och som svar på posten ovan så är det ju internationellgaranti, dvs du kan lämna in din ev. trasiga Defy hos Motorolas servicepartner i Sverige även om den är beställd från utlandet, bara du har kvitto.
     
  13. Zora

    Zora Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Här är en till ny på forumet som är sugen på en Defy! Väljer mellan den och x10 mini...

    Hade det inte varit för det där med högtalarna så hade jag redan skickat en beställning, men att lägga ut 3000:- som fattig student och sedan kanske få problem känns lite jobbigt.. Tror ni att dom kommer fixa problemet inom en någorlunda framtid?? Eller vågar man chansa redan nu? Beslutsångest.

    Annars lockar x10 mini, fast den är väldigt mini... hade velat ha något större skärm egentligen.
     
  14. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ki
    Din fråga är omöjlig att besvara. Ha köpt en från clove.co uk och en från amazon.co.uk till tjejen, båda fungerar än, dock kanske att den från amazon brusar lite mer i högtlaren om man trycker den hårt mot huvudet. Men med tanke på hur många de säkert säljer så ger inte detta någon vettig info dock för dig. För mig köpte jag sen andra från amazon för det kändes mer säkert om något strular (o billigast på nätet i europa typ) då de är ett gammalt stort företag som jag kände mig grymt säker på kommer existera under hela telefonejs garanti tid hehe. Sanningen är, under mina nu 11 år med mobil haft en-två av drygt sex mobiler som jag INTE haft inne på service. Varför kan man undra, men jag vet nog själv, köper alltid det senaste, oftast samma vecka som de kommer ut och inte den mest varsammaste, då får man ta skiten med att de finns produktionsfel. Detta suger att det sä men nog är verkligheten men hade man lärt sig att köpa mobiler som redan funnits på marknaden i några månader så slipper man nog detta.

    Hade massa problem med min nokia 5800 med och samma sak där, förbeställd från finland med första batchen säkerligen, man kunde t.o.m se hur de ännu inte riktigt fixat sina plast formar för skalet perfekt, de som köpte några månader senare hade inga problem medans jag hade två service ärenden....

    Historien bara återupprepar sig hehe men defy e den bästa mobil jag haft och kan inte se att någon annan mobil på hela marknaden har en chans. Den är verkligen grymt liten och till det priset så den helt outstanding med den ip65 standarden... Kanske bladen kan konkurera i pris men jämfört med en gratia tex känns det som ngt helt mycket bättre helt enkelt.... I värsta fall så får du ett garantiärende, men inte hela världen...
     
    Last edited: 19 dec 2010
  15. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Som t.ex till vem ska man lämna in den? Vem ska man ta kontakt med?

    förresten om man laddar ner morelocale2 vad kan man göra svenskt? datum,menyer m.m? med datum menar jag t.ex "onsdag 19 december" istället för "wednesday"
     
    Last edited: 19 dec 2010
  16. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Det har ju beskrivits flera ggr i tråden, Anovo utför garantijobb på
    Motorola även om den köpts utomlands.
     
  17. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    gratis då?
     
  18. ppaxel

    ppaxel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Garantijobb är alltid gratis :)
     
  19. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Både SVT och Aftonbladet har mobilsidor som inte använder flash och fungerar. Men vanliga flashsidor med video går nog oftast inte. För SVT finns dessutom ett program på Market.
     
    ppaxel gillar detta.
  20. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Hur fungerar det med Moto blur?
    Har ni fått logga in på det och på ert googlekonto?

    Eller hur fungerar det?

    Sent from my E10i using Tapatalk