DHD Batteri

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dentist, 20 okt 2010.

  1. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    jag kan verkligen säga att det nya batteriet har gjort min HTC Desire HD komplett! laddat den 2 omgångar men ändå håller den så länge som den gjort idag, vaknade 10:00 och använt den sen dess, har haft spotify på i 2-3 timmar(offline utan 3G lr wifi) och ringt 3-4 gånger och skickat 5 sms, surfat lite med 3Gn kanske en kvart och då var den nere på bara 79% hade hyfsat hög volym på hörlurarna också osv =P


    http://www.tradera.com/HTC-Desire-H...tteri-1600-mAh-nytt--auktion_341056_124537871

    länk för de som vill köpa!
     
  2. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Det var inget speciellt. Min klarar av det där utan tvekan.
     
  3. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Samma här, inga som helst problem med mitt. jag fick ut en ca 35timmar då var det väl en ca 2timmar aktiv tid med mobilen, ca 45 minuter spotify, 30min surf, ett par samtal ett par sms, lite angrybirds 10-15 minuter, skall tillägas att all sync och sånt var på samt wifi.
     
  4. bailer

    bailer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tazzy och toydroid, kan ni alltså lyssna på spotify offline i 3 timmar utan att komma under 70% med orginal batteriet? Jag lyssnade mindre än en timme i morse och min gick ner till 89% och ja, jag har gjort batterikalibreringen. Dock så gjorde jag kalibreringen direkt när jag fick telefonen så jag har ingen aning om det blev någon skillnad när jag gjorde det. Jag är väldigt sugen på att köpa ett 1600 mAH batteri när det ändå är så pass billigt.
     
  5. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    alltså, en sak är verkligen tydligt, 1600mAh batteriet gör märkbar skillnad! jag fick den för 200kr när jag köpte den för fast pris istället för auktion och då blev det fraktfritt också.
     
  6. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag blev less på batteritiden och gjorde enligt instruktionerna (eller nästan iaf) och nu tycker jag verkligen att det är ok.
    Jag jobbar i en källare och telefonen söker ofta efter nät, vilket drar ordentligt med kräm.

    Jag laddade fullt, stängde av telefonen, tog ur batteriet och satte i det igen, laddade tills gröna lampan tändes, startade telefonen utan sladd, lät den vara igång i några minuter, stängde av och tog ur/satte i batteriet igen samt lät den ladda tills den lyste grönt. Nu tog det nog 20-30 minuter att ladda den och efter detta så funkar batteriet mycket bättre.

    Testa det, ni som har problem. Det kostar ju inget.

    (Jag tog ur batteriet för att verkligen stänga av telefonen. Den hamnar ju i nån sorts viloläge om man inte gör det).
     
  7. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    120 minuter spotify drog ca 10% batteri, jag har lagt in offline playlist, men den syncar när man har tillgång till wifi vilket jag hade.
     
  8. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Yes I can.
     
  9. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    laddar mitt 1600mAh batteri nu :) får se hur den klarar dagen imorgon! ska bli spännande :D
     
  10. hock

    hock Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fattar in hur ni kan göra så mycket utan att det drar batteri...
    Nu efter 4 timmar sen full laddning har jag lyssna på spotify i 40min, pratat i telefon 30min. har kvar 72% av batteriet. Vilket jag tycker är ok :)

    Men er (Tazzy och toydroid) batteritid är ju sjukt bra.
     
  11. D4rk

    D4rk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte bytat batteri eller kört någon speciell laddnings teknik.. Men under 60 minuter hade jag igång spotify i offline, varav 30 minuter av dessa spelade jag, surfade i 5 minuter och som sagt så var spotify igång helatiden. Sedan har den vari i standby 5 timmar efter det och det har gått bort 18%.

    Skärmen har då dragit 54% av dessa 18%, spelen har dragit 9% och spotify 3%. Resterande är android system, väntläge och telefon inaktiv.

    Det låter perfekt för mitt användade iaf :)
     
  12. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    det som är skönt tycker jag att jag slipper ha nån form av jäkla teknik med användandet av mobilen... :P
     
  13. Limmet

    Limmet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Slått av en massa synk. I princip allt utom mailen. Facebook för htc etc får bara uppdatera en gång per 24h om jag inte gör det manuellt. Kalender i batteri har gått från 20-30% till 2%

    telefonen lever nära 2 dygn på en laddning nu! Har väl inte haft tid o använda den speciellt mkt dock... Lite surf... några samtal, sökt nått nummer med eniroappen etc.

    Nöjd nu :)

    Gör mig inget o behöva uppdatera friendsstreamen manuellt.

    Gjorde det där "laddningsknepet" för några veckor sen och även det hjälpte men synkningen var nog stora problemet. Iaf de två åtgärderna ihop gör ju batteritiden bra :)
     
    Last edited: 22 dec 2010
  14. mrphille

    mrphille Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet vad HTC Sense uppdateringen gör. Den står som push i min lur. SKall man ha push eller kan man välja lite mer sällan...dvs. vad gör skiten :)
     
  15. gcarlbark

    gcarlbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Intressant, sedan jag bytte till ett mörkt skal med mörk bakgrundsbild upplever jag att batteritiden har förbättrats. Kan det vara så? Jag håller också precis på att testa med batterikalibrering...kanske det kan förbättras ytterligare.
     
  16. TjReal

    TjReal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag kör svart skal, nästan svart bakgrund, bara vita ikoner / widgets i plain text.. Fipplat med telen nu i ca 20 min, hållt på med launcher pro inställningar,kollat mailen, skrivit ett sms, tvärkollat lite internet.. Batteriet laddat fullt över natten, % har gått från 100 ner till 91% på denna lilla tid, läser om folk som kör full synk, spotify o surfar o allt mellan himmel och jord som typ är nere på 75% efter 10 timmar el mer.. Jag har noll synk och allt onödigt avstängt, men lik förbannat så droppar procenten typ 1% / 2 min användning.. När den ligger i vänteläge så dras nada batteri, Kanske måste prova kalibreringen som det skrivs om..
    Kollar jag i batteri informationen så är det skärmen som drar 90% av batteriet så det är inga konstiga tjänster som ligger i bakgrunden och suger batteri..
     
    Last edited: 24 dec 2010
  17. Havoc

    Havoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batterikalibreringen gjorde stor skillnad för mig.
     
  18. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Bara för mig som gameloft spelen drar otroligt mycket batteri? Efter 20 min har jag bara 74 kvar.

    Hur kalibrerar man batteriet?

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  19. DeWe

    DeWe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är relevant att fråga denna fråga här inne.
    Men jag har en process som slukar hela mitt batteri typ, ligger runt ~80-90% HELA tiden..
    Processen heter: DCS Utility Component. Och jag fann en tråd här ang detta (https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=382289) men den gav mig inte så mycket. Så min fråga, var hittar jag all kalender synkning? Har sökt genom mobilen men utan framgång!
     
  20. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    rätt ironiskt namn men google is your friend. HTC battery trick leder dig rätt :)