DHD Batteri

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dentist, 20 okt 2010.

  1. jungbark

    jungbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det gäller som sagt gamla batterier, främst de som bygger på Ni-Ca men även Ni-MH. Inte dagens moderna Li-ion.
     
  2. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    en fråga bara, är det normalt att den går ner till typ 81% från 11:30 - 15:00 ? och då har jag bara haft på wifi, ingen sync lr nåt sånt dock..
     
  3. safarisoya

    safarisoya Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Poco F3
    Måste säga att batteritiden är helt klart godkänt i mitt tycke.

    Haft igång den i ca 36h och har 16% kvar. Då har jag surfat 1.5h med wifi, ca 1h med 3G. Skickat iväg 15-20 sms och ringt 5 samtal, på ca 2 min var. Jag har inte gjort batterikalibreringen än och syncen är på varannan timme. Har spelat lite också max 30 min sammanlagt.

    Ja just det, glömde säga att jag också hade på flightmode på natten. Från 00.30 till 05.00.
     
    Last edited: 28 dec 2010
  4. jungbark

    jungbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror att det är rätt stor skillnad på batteri och headset när det gäller tillverkarnas ansträngning. Ljud är ju ändå på något sätt personligt, därmed vill man ha sitt eget headset och dessutom är det inte säkert att alla kunder ens kommer att använda det. Ett batteri med så hög kapacitet som möjligt är ju ändå något som alla vill ha och behöver.

    Naturligtvis förekommer det kvalitetsvariationer mellan batterierna. Men av egen erfarenhet vet jag att batterier som har en angiven kapacitet som verkar vara för bra för att vara sann, ofta inte är bättre än andra. T.ex. finns det många AA batterier (på eBay och tradera) som är märkta med en kapacitet på över 3500 mAh men efter seriösa tester (av fantaster) visar det sig att japanska Sanyos batterier märkta 2700 mAh håller längst och motsvarar just då ca 2700 mAh.
     
  5. jungbark

    jungbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker också batteritiden är helt ok, den är minst lika bra som på min gamla Nokia N900 och min Nokia 5800. D.v.s. den håller en dag utan större problem vid normalt användande. Idag har jag surfar i minst 2h via WLAN, kört push-epost mot mfe, skickat ett antal sms, spelat i kanske 30 min och bara lekt. Totalt haft displayen tänd i minst 3-4h och nu har jag 35% kvar. Helt ok.
     
  6. TjReal

    TjReal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick ut ca 87 h av min senaste laddning, då hade jag 4% kvar när jag pluggade i laddaren igår kväll... Originalbatteriet. Inget överdrivet användande, lite surfa, tapatalk, samtal, sms, mail osv.. Aktiv kolumnen i batteri info var 7h 40 min ca vad det nu innebär...

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  7. Stric

    Stric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Utlovad standby vs verkligheten...

    HTC själva säger standby upp till 420..490h (gsm/3g), men det känns som att det inte är speciellt nära verkligheten.. Har nu haft telefonen vilande med allt fluff avstängt, -25% på 18h.. att komma i närheten av 400 känns rätt avlägset.. Min förra, nokia5800 hade också standbytid på runt 400h enl reklam och även om den inte levde upp till det heller så klarade man sig närmare en vecka per laddning..
     
  8. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    jag tror att dem måste ha haft den av när dem testade :D
     
  9. jungbark

    jungbark Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min tappar ca 0,8% per timme om jag inte använder den, då är jag ansluten till w-lan, kör push e-post mot Mail for Exchange, syncar Facebook en gång i timmen, bluetooth på och syncar väder var tredje. Jag använder alltså inte skärmen alls. Har då en batteritiden på ca 125h vilket är mer än 5 dygn. Men i praktiken är det ju inte så.
     
  10. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag bara laddat min två gånger då jag precis fått telefonen men förra gången jag laddade den var i förrgår kväll och då testade jag slå på-stäng av tricket. Det var som sagt i förrgår kväll och först nu fick jag 15% varningen. Nu använde jag i och för sig inte telefonen efter 19 igår då jag hade min gamla telefon med mig istället men innan det så smsa jag en hel del, surfade även någon timme och installerade lite apps samt allmänt lekte runt med telefonen lite, när jag vaknade idag (13:00) så satte jag i simkortet i htcn igen men då bad den mig starta om telefonen för att kunna använda den (gick inte att få bort rutan). Efter det så har jag aktivt använt telefonen i nästan exakt tre timmar och under de timmarna har jag mest testa lite olika spel men även surfat lite, testat andra apps samt installerat en himla massa apps. Förutom det jag nämnt tidigare har jag även ringt några kortare samtal men inga långa.

    Jag tycker det är helt acceptabel batteritid och mitt ända riktiga krav är att mobilen ska klara sig en dag med normalanvändning vilket är ca 3-4 timmar för mig, det är ung. den tid jag spenderar på att åka (och vänta på) buss per dag. Jag hoppas bara att batteriet kan hålla i sig så här utan att behöva köra tricket varje gång för det blir för bökigt. Förhoppningsvis så lär väll batteriet också bli lite bättre när man haft telefonen ett tag.

    Edit: Enligt batteripanelen så är ström-användningen fördelad så här
    Men jag vet inte om det gäller för igår också eller bara för idag eftersom att jag fick starta om telefonen, t.ex. så räknar tiden endast sedan jag startade om telefonen
     
    Last edited: 1 jan 2011
  11. gatsten

    gatsten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Har nog haft min Hd i en dryg månad nu. Jag måste säga att jag är sjukt nöjd. I mina ögon är det den ultimata mobilen. Ligger bra i handen, vansinnigt gedigen och bara andas kvalitet och bra prestanda... Det enda smolket är batteritiden som bara ger mig magsår. Kan nästan se procenten dala i realtid;)
    Testade det tips som jag hittade tidigare i tråden om ladda, stänga av, ladda osv men ville bara meddela att det inte fungerade här och om möjligt upplever jag den snarare som sämre men det är nog bara inbillning...

    Jag hade kunnat tänka mig ha denna telefon länge men om det under 2011 släpps en mobil med noterbart längre batteritid så blir det byte. Tyvärr:(
     
  12. Nfskillen

    Nfskillen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nog något knas där..
    Hur länge håller det? mitt håller runt 50 timmar om jag surfar lite och spelar lite :)
     
  13. gatsten

    gatsten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6P & HTC U11+
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Yikes! Den droppar fort och håller definitivt inte mer än en dag eller typ 10-12h. Jag har all uppdatering på manuell utom mail...
     
  14. Loony

    Loony Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma sak för mig. Drar 4-5% i timmen om jag inte använder den alls.
     
  15. DCLXVI

    DCLXVI Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    DealExtreme.com säljer ett 1,5 Ah batteri för under $7 inkl ftakt, beställde docka med plats för att ladda ett batteri, batteri och silikonfodral för 30 amerikanska pesos - typ 200 kr
     
  16. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu är jag tillbaka! Hann hålla i min DHD i 2 månader innan den blev stulen, och har alltså inte hängt här på ett tag. Har nu köpt en ny och har lite frågor om saker jag inte hann ta reda på innan den blev stulen:

    Gäller fortfarande USB-debugging fixen?
    Några nya optimeringsmetoder?
    Har ni funnit något bra och större ersättningsbatteri?
    Är det dåligt att använda telefonen när den laddar?
    Bör man ladda fullt första gången?
     
    Last edited: 13 jan 2011
  17. TjReal

    TjReal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Se till att gå in i "inställningar->program->utveckling och bocka i USB Felsökning," om ni inte gjort det redan förstås... Då skall du se att batteriet knappt droppar nåt om du inte anv luren..
     
  18. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Att använda telefonen när den laddar är inga problem, eventuellt så kan den bli lite varm, men ingen fara.
    Ja du ska ladda fullt första gången, det rekomenderas starkt.

    Jag har 1600mAh batterier till salu för 100kr inklusive frakt.
    Jag kommer snart få in 1800mAh batterier också, det blir nog 150kr inklusive frakt på dom.
    väggladdare för en 50-lapp extra
     
  19. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack!
    Tänkte att jag då motverkar och drar ned laddningen eftersom jag använder strömmen, och då kanske sliter på batteriet.
    Var kanske otydlig, menade ladda fullt ut innan jag använder telefonen - slår på den dvs.

    Och dessa ger hur många fler timmar användning? Vad jag läste överallt innan så var alla ersättningsbatterier med större kapacitet bara bogus.
     
  20. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Hur länge har ni haft era telefoner? Och har ni något igång konstant? Som tex uppkoppling (3G/WiFi)? Either way så når batteriet sin max kapacitet efter ca 2 veckors användande och jag märkte skillnad i mina tester ju mer tiden gick.

    Skulle säga att mitt batteri drar 3-4% på 10-12 timmar i standby. Hänt att jag haft min telefon igång i ~50 timmar då jag inte behövt använt den till mer än några sms/något samtal.