Trångsynta personer om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_276, 5 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ehnarone

    ehnarone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Förvisso är ifånen enkel att använda, har ett bra flyt m.m.

    En nolla kan få den i sin hand och den funkar, och som många skriver, så tror folk att android är jättekonstigt operativ. Men ser vi specmässigt börjar androidlurarna komma ikapp. Och tittar vi på den flora av androidlurar som finns, från 2.2tum till 5 tum, och i det en uppsjö tillverkare, finns det en svårighet i detta komplexa att få ett system att fungera till allt.

    Äpplet har ju en storlek, och några uppgraderingsvarianter till det. De är också väldigt duktiga på marknadsföring vilket syns.

    Men, det finns några saker som jag inte kan vara utan i en telefon, som inte iFånen har.

    Dels kan du inte använda fritt de ringsignaler som önskas.
    För uppdateringar och handel måste du vara uppkopplad mot en dator, vad jag förstått, i alla fall ha ett ituneskonto.

    Sedan det stora, fram till idag, tycker jag. Det finns inte möjligheten att koppla en bluetooth hörsnäcka till sin lur för samtal och lyssning på musik, samt överföring av filer via dito. Det har väl att göra med att äpplets logga, och telefonen alltid måste visas för alla andra ;)
     
  2. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Personligen så tycker jag att iPhone är en väldigt bra telefon, jag gillar bara Android-telefoner bättre. Främst HTC därför att de har en väldigt bra byggkvalité.

    Visst, vi tycker olika, men dom som snackar skit om ett annat operativsystem borde granska fördelarna med det operativsystemet, inte nackdelarna.

    Det finns ju fortf. personer som snackar skit om det ena operativsystemet bara för att dom har det motsatta, men tänk då - "Ifall personen i fråga hade haft det operativsystemet som han/hon snackar skit om, så skulle han/hon snacka skit om det operativsystemet han/hon har just nu!"

    Folk vill bara försvara sitt köp.

    /Molleresa : )
     
    johannes87, resorb och samster93 gillar detta.
  3. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Nånting som vore epic, vore om en iPhone-fanboy kastade argument om att iPhone är bäst och Android är sämst, och så köper hans flickvän en Android. Liiiiite konstig känsla blir det om hon får veta vad han tycker.

    Någon som har en sådan historia? Och trolla inte nu :P
     
  4. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Är ju så bland kompisar/chefen fast tvärtom.. man får bita ihop för att inte mobba dom allt för mycket ^^
     
  5. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Nja du kan men det är väl aningen omständigt. Aldrig riktigt försökt själv dock.

    Jodå, blåtandsheadset är inga problem, använt flitigt sen augusti. Filöverföring funkar väl sisådär med vissa appar. Men ja det är riktigt dåligt.

    Nog för att det inte riktigt är vad tråden handlar om men om det största som klagas på från ajfån-ägare är okunskap så får man väl hålla koll själv också :)

    Anyway, har själv inte delat ut sådana kommentarer och inte heller hört några IRL (på forum dock är det tvärt omöjligt att undvika) men det kommer väl kanske. Om inte annat när jag själv fått min SGS2 som jag väntar på :D

    "Försvara" iphone i mitt första inlägg, uj uj ;)
     
  6. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Nu hatar jag Apple över allt annat, men man kan inte se ner på sanningen, iPhone fungerar lika bra med bluetooth headset som det gör med android. Det är sånna "myter" som visar på okunskap och att man bör forska om sin "fiende" innan man yttrar sig. Sedan lär man använda sig av iTunes till allt, men du måste inte vara kopplad till en dator när du köper varor. Get your shit straight.
     
    Last edited: 10 maj 2011
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Måste faktiskt säga att Ifåne inte alls lirar speciellt bra med bluetooth som du påstår. Har jobbat som bilsäljare i ett antal år och Ifåne användare har ofta stora problem med att kunna koppla ihop sig med inbyggda bluetooth handsfrees oavsett bilmärke. Visst har vissa Android oxå problem men inte alls i samma utsträckning som Ifåne. De telefoner som lirar bäst är SE och det kan nog ha att göra med att det är SE som tagit fram bluetooth till största del.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  8. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    dito, vi har ett antal konferenstelefoner här(BT-paddor) och de lirar bäst med android... iphone-användarna får kämpa bra länge varje gång de ska ansluta. (3GS / IP4)
     
  9. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Bilar är en sak, morsans Alfa Romeo Mito kan inte ta iPhone alls <3 te.x
    Nu syftade jag på vanliga headsets man hänger i örat.
     
  10. Peter_l

    Peter_l Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Offtopic, men det där har jag också fått höra. Jag följer en diskussion på ett bilforum om en OBD-blåtandsdongle. En trådlös plugg för att göra bildiagnos alltså. Det visade sig att det finns bara appar till Android till den, inget till iphone. Det sägs bero på att iphones blåtandsfunktion är helt handikappad och bara klarar basfunktioner, som t.ex. föra över bilder och koppla upp ett headset. Troligtvis är det sant med tanke på apples inlåsningsiver och ovilja att implementera funktioner som kan vara bra att ha.

    För övrigt så hör jag nästan aldrig något om hur dålig Android är från iphoneägare i min bekantskapskrets. Det kan ju förstås bero på att nästa alla gått över till Android.
     
  11. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
  12. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Mitt intryck av Apple-fans är att de är väldigt lättstötta. De blir förolämpade så fort man kritiserar deras produkter och går i försvarsposition. Kanske känner de sig osäkra på förträffligheten hos Appleprodukter.

    För övrigt så kan väl nämnas att jag starkt ogillar den utveckling som skett hos mobila OS den senaste tiden d.v.s. snygga gränssnitt framför funktionalitet och resurssnålhet. Den skiten var det Apple som drog igång...
     
  13. Prodelin

    Prodelin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det är inte så du börjar bli gammal kanske för allt nya?
     
  14. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Jag är bara 22 år, så särskilt gammal känner jag mig inte.
     
  15. jenordfoto

    jenordfoto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag brukar inte bry mig i vad andra säger, jag tycker personligen att flytet i iPhoner varit avsevärt bra. Har däremot en Desire och tycker nästan att det flyter på lika bra där, så bryr mig inte.
     
  16. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Måste testa!
     
  17. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    det här med bt och iphone... brorsan som har iphone4 testade igår att koppla ihop mitt nokia bt-headset med sin mobil och det gick utan problem

    men att skicka filer från hans telefon till min telefon och tvärtom är helt omöjligt :( vilket är synd då han har många fina bilder på min brorsdotter i mobilen som jag vill ha
     
  18. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Kan han inte skicka dem i mail? :)
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Tänkte precis skriva samma sak. Jag kommer inte ihåg sist jag använde BT till annat än ett headset. Att skicka filer försvann någon gång där på 00-talet ;)
     
  20. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    han skickade några bilder i ett mms istället... men brorsan har världens sämsta minne, så han glömmer jämt att skicka bilder, morsan brukar dock få bilder av svägerskan och då brukar jag föra över dem genom bt

    jag tycker bt är ett smidigt sätt att föra över bilder på, vi är inte så mycket för att skicka mail inom familjen eller alls egentligen och då tycker jag det är bra om bt funkar mellan mobilerna
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.