FAQ: Nexus One genom Borderlinx

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av emilakered, 26 feb 2010.

  1. Droid-Nisse

    Droid-Nisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Grattis :D, ungefär hur långt ifrån bor du från den landa?
     
  2. Droid110

    Droid110 Guest

    En timma från Arlanda.. Seg jävla DHL-gubbe, han tog mig säkert sist på sin runda.
     
  3. Androidbeck

    Androidbeck Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En liten parantes bara, när jag beställde min Nexus skickade jag den till USA-adressen jag blev tilldelad av Borderlinx, fel eller rätt?

    Hur som helst kontaktade jag chatten på BLx och det var enligt dom inga problem.

    När Nexusen anländer till UK, ska man då betala ytterligare frakt från England till Sverige? Eller är den inbakad i frakten jag hittills betalat till dem?

    Ursäkta en noob! o_O
     
  4. Droid110

    Droid110 Guest

    Du skulle skickat Nexusen till UK-adressen du fick, inte USA-adressen. Nu kommer du få betala extra mycket frakt/tull. Nu vet jag inte hur borderlinx gör om du har tagit emot den i USA, de kan nog skicka den rakt hem till dig.
     
  5. Androidbeck

    Androidbeck Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Kontaktade "Andrew" nu på BLx, frågade om alla frakter och tull var betalade nu och den är fullbetald enligt dem. Förhoppningsvis skickar de den rakt hem till mig nu inte via England.

    Slog mig själv i pannan när jag insåg att jag skickat till US-adressen.....
    Hur som helst verkar den väl bli skickad till Sverige och mig varje fall.
     
  6. Droid110

    Droid110 Guest

    Jupp, men du får väl betala runt en femhundring mer än vad alla andra har gjort :(.
     
  7. Androidbeck

    Androidbeck Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmmm, det man inte har i huvudet får man ha i plånboken! :ehm:
     
  8. Duzii

    Duzii Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej.
    Beställde en nexus igår från google. Idag har dom skickat iväg telefonen och gett mig ett tracking-nummer. Problemet är bara att när jag klickar på detta nummer kommer en helt annan sändning upp som redan är levererad till en John Marshall i Liverpool. Har någon annan fått fel tracking-number av Google?
     
  9. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Prata med Google direkt!!!
     
  10. Duzii

    Duzii Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mailade Google nu. Förhoppningsvis löser sig det hela.
     
  11. -alchem1st-

    -alchem1st- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Utsatt för Fraud/Scam! :(

    Hej alla!

    Är ny här på forumet.
    Vill bara meddela vad som har hänt mig, och höja ett litet varningens finger!

    Jag lade en beställning på en N1:a i fredags kväll, och fick ett ordernummer (#1xxxxxxxxxxxxxx).
    I måndags fick jag ett mail från Google Checkout om att jag var tvungen att verifiera mig, vilket jag gjorde.
    En stund senare trillade det in ett mail om att min verifiering hade godkänts, Checkout-kontot aktiverats och att min initiala order hade annullerats.
    Jag fick inget bekräftelse-mail från Google Checkout om att min order hade annullerats, men lade ändå en ny beställning och fick ett nytt ordernummer (#2xxxxxxxxxxxxxx).

    I tisdags upptäckte jag att leveransadressen på DHL-trackingen för min initiala order (#1xxxxxxxxxxxxxx) hade ändrats från Borderlinx UK till Hong Kong!
    Kontaktade Google Checkout-supporten, men fick inget svar.
    Igår såg jag att den initiala ordern hade levererats till Hong Kong, och mottagits/signerats av en "Mr Kwan".
    Gick åter in på Google Checkouts supportsidor, och begärde en "refund".
    Efter ett litet tag så fick jag svar från Android Support-teamet att "After reviewing your account, we can confirm that your order has not yet shipped."!???
    Det framgår ju för böveln klart och tydligt i DHL-statusen att min order levererades till Hong Kong!

    Nu har jag åter kontaktat supporten och har bett dem lösa den här förbannade härvan...men hyser inga stora förhoppningar. :(

    Skall till banken imorgon och åtminstone försöka se till så att jag får summan tillbaka för den första ordern, vars belopp ligger som "skyddad/reserverad".

    Kan också slutligen passa på att nämna att den andra ordern jag lade (#2xxxxxxxxxxxxxx) är på väg till Borderlinx UK-adressen.
     
    Last edited: 11 mar 2010
  12. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kan inte vara så enkelt som att du bara råkats få fel trackingnummer?
     
  13. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Ja eller att de bara återanvände trackingnumret eftersom du inte behövde det?
    Tips är att registrera sig på checkout.google.com utan proxy så man gör det i Sverige, det gjorde åminstonde jag för två dagar sedan och jag har sluppit verifiering. Min Nexus är i Indianapolis nu tror jag.
     
  14. -r3tro-

    -r3tro- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast borde han ändå inte ha fått ett separat mail om annullering om det nu är så att Google annullerade den första fakturan?

    Typ "Your order #yadayada has been cancelled"...

    Det ingår väl i deras policy att skicka ut mail om att en order är "cancelled"?
     
  15. -alchem1st-

    -alchem1st- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan nu bekräfta att det verkligen rör sig om fraud/scam.
    Penarna drogs från mitt konto igår kväll, utan att jag har fått någon information om att det skulle röra sig om ett felaktigt tracking-nummer.
    Har inte heller fått något svar på det senaste mailet som jag skickade till Google Checkout-supporten.

    Detta är första och sista gången jag beställer från Google Checkout, även om det iofs är troligare att det är DHL som är boven i dramat.
    Kan också vara ett scam-"samarbete" mellan individer på både Google Checkout och DHL.
    Hur som helst så är hoppet nu att banken åtminstone kan ge mig pengarna tillbaka baserat på den detaljerade information jag har om händelseförloppet.

    Givetvis så får man ju kanske vara medveten om att sådana här grejer kan hända när man beställer grejer utomlands...
    Men det är alltid lika surt när de inträffar, för det innebär en tidskrävande dialog med banken och kanske även en polisanmälan om nu banken kräver det.
     
    Last edited: 12 mar 2010
  16. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vad använde du för proxy för att beställa telefonen?
     
  17. -alchem1st-

    -alchem1st- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag körde med Hotspot Shield, vilket ju ändå måste anses vara en tillförlitlig tjänst iom att den är tunnlad via VPN.
     
  18. gravbortskane

    gravbortskane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vart får man mailet om man behöver verifiera?Jag har gjort ett google checkout konto. jag försökte beställa en N1 via borderlinx med hot spot shield som proxy, kommer in på google/phone, men när jag hade valt gravering och tryckte mig vidare kom det upp sånt här error: "Oops. We encountered unexpected error processing your request. Please try again in a few minutes."

    så jag provade igen lite senare, hände likadant, provade ännu senare, hände likadant, sen nu några dagar senare såg jag att de hade dragit 8 kr från mitt konto, som det står i FAQ att dom gör ifall man behöver verifiera? men jag har inte fått något mail om verifiering...?
     
  19. Moodilic

    Moodilic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testa att använda FreeVPN istället. Funkar 100%, då jag aldrig fick HotSpot Shield att funka.
     
  20. gravbortskane

    gravbortskane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hmm okej ,men grejjen är ju att det kan inte vara det som är fel, för om hotspot shield inte skulle funka, skulle jag inte ens kunnat trycka get your phone now? för då skulle det ju bara stå att den ej var tillgänglig i landet. som det gör utan proxy / vpn..