Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

  1. dattacine

    dattacine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Nej, det är jag rätt säker på att du inte kan. Har du börjat använda abonnemanget så gäller inte ångerrätten längre. Ångerrätten gäller inte på spel(oddset), öppnade datorspel och filmer etc eller abonnemang av olika slag. man kan liksom sällan beställa canal plus ocjh ångre sig efter två veckor.

    Det du kan göra är att skaffa ett comviq kontant(0:- plus ladda för 75:-) och testa med detta. har gjort på detta vis själv innan jag beställde.



    Fick f.ö. veta att min portering först skulle ske 11/6, men nu var de flyttat till 30/4.

    När det gäller ångerrätt vet jag itne riktigt vilket datum som gäller när det inte handlar om fysiska produkter som ett abonnemang är. Eftersom det itne finns en fysisk prdukt att utvärdera så finns inte anledningen till att man ska få två veckor som man normalt inte alltid har i butik. Dock är ju telefonen en fysisk produkt som bör ha två veckors ångerrätt egentligen.

    Skulle iofs kunna gälla från att man fått både abonnemanget och telefonen, men då får man isf inte använda abonnemanget för att kunna säga upp det.
     
  2. Pit boss

    Pit boss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det pep till även i min telefon idag,
    portering sker 30/4 vilket är en djävla skillnad gentemot det ursprungliga datumet 6/4.
    Får se när det landar en telefon bara, känns lite bitter ljuvt i o m alla rapporterade
    buggar/ fel på levererade telefoner.

    Den får tjänstgöra fram tills dess att Samsung snyter ut någonting nytt och roligt.

    Mvh
     
  3. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    @Pit boss, när beställde du din/färg?

    Jag beställde en grå/svart HOX den 3/4 då det stod 1-2 veckor som leveranstid. Står 6-8 veckor nu på Tele2s hemsida. Borde väl få någon ersättning eller dyl ifall de överskrider leveranstiden som var på HÖGST 2 veckor?
     
  4. jesperjm

    jesperjm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    dem har säkerligen reservationer för förändringar i leveranstiden, och det är nog svårt att få någon ersättning. Med tanke på att det är många som beställt mycket tidigare än både dig och mig, får vi nog gott vänta på det goda! :)
     
  5. Andersh

    Andersh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag beställde svart den 23/3 och jag sitter lugnt i båten.


    Jag har inte kontaktat någon, det behövs ju inte. Man får så bra besked från ER som orkar hålla på ...Tack.
     
  6. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Sluta säga sånt, fan jag håller på att dö av längtar så kommer du och säger att du beställt ~2 veckor före MIG!

    Btw, man får med ett micro-sim ifall man beställt Maxi Unlimited va?
     
  7. Merley

    Merley Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag var i kontakt med Tele2's kundtjänst för 2 veckor sedan eller så och man får med ett microSIM. :)
     
  8. Pit boss

    Pit boss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag lade min beställning den 21/3 men har fått olika leverans uppgifter, först 1-2 v via Tele2 FB sida sen 3-6 v efter samtal med BP som är dom om har hand om Tele2 webbshop.
    Synnerligen ostrukturerat och oorganiserat.

    Gällande ersättning så kan det bli svårt att kräva, man måste om jag inte mins helt fel kunna påvisa att man lidit skada.

    Mvh
     
    Last edited: 14 apr 2012
  9. albinsson

    albinsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte ett kontantkort!

    Btw så sa tele2 på kundtjänsten att ångerrätten är 14 dagar ifrån att man beställde. Låter lite dumt ifall dom tar mer än 14 dagar på sig att leverera telefonen!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  10. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 165
    Mottagna gillanden:
    1 151
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Leveransen 14 dagar räknas när du både har fått telefon + abonnemang. Dock måste du betala Tre/Tele2 ifall du använder abonnemanget.
     
  11. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Från och med den dagen abonnemanget aktiveras är det 14 dagars ångerrätt, sen kan de finnas undantag då inte abonnemanget är komplett dvs. att ni inte fått hem telefonen är.
    Det brukar vara så att den dagen du hämtar ut telefonen räknas som att du har 100% aktiv på abonnemanget.

    Tex, jag som jobbar på El-Giganten, så börjar allting gälla från den dag man kvittera ut telefonen, dvs. om kunden fått vänta 4 veckor på att få hem telefonen så har han rätt att ångra sig 30dagar efter att telefonen kvitterat ut.
     
    albinsson gillar detta.
  12. Pit boss

    Pit boss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Paket från Tele2 på posten. Kan det vara en grå Hox?
    Uppföljning följer.
    Mvh

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  13. cdrw

    cdrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick samma sms precis, pulsen ökar :D
     
  14. jesperjm

    jesperjm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick ni mejl om att paketet hade skickats först?
     
  15. cdrw

    cdrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hade inte registrerat min mail när jag beställde via telefon, tror inte telefonen har skickats gissar på att tele2 jävlas och endast skickat ett microsim tillsammans med massa papper:P
    Kommer hämta upp paketet när jag slutat jobbet, uppdaterar så fort jag hämtat paketet.
     
    Last edited: 16 apr 2012
  16. Dee_Jay

    Dee_Jay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har också fått SMS om att ett paket från Tele2 ligger och väntar på mig.

    Beställde en grå den 23/3, har inte fått något mail om att den skickats utan fick plötsligt SMS:et för en timme sedan.

    EDIT: Jag fick däremot ett bekräftelsemail på beställningen när jag beställde. Så de har min mail-adress åtminstone.
     
  17. jesperjm

    jesperjm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    Man blir inte klokare av att försöka hitta information från deras support! :)
     
    Last edited: 16 apr 2012
  18. ohm

    ohm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Paket att hämta. Beställde svart Hox 20/3 så ev den som kommer nu. Bara SMS från posten, inget mail. Återkommer när jag hämtat paketet ikväll.
     
  19. Destroyer

    Destroyer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick den idag, rätt nöjd hittils den är mycket snyggare än vad jag trodde den skulle vara, ja kan dock inte använda den riktigt förräns den 23:e när tele2 flyttar över mitt nummer haha.
     
  20. Leandro

    Leandro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Beställde min 5 april, Har fått veta att nu blir det minst 2 veckor förseningar.
    Tur att man avbeställde första batchen för att använda mecenat rabatten. Nu slipper man kanske få en måndags exemplar.
    Sambon hon fick sin vita från första batchen och de är DOA.
    Undrar vad konsumentverket säger angående fallen där folk har fått DOA upp till 7 mobiler.:eek: