Hur nöjd är ni som tidigare haft WM?

Diskussion i 'Allmänt' startad av moparlinke, 28 jul 2009.

1. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Tjenare har själv en HTC TyTn II sen snart 2 år och har varit grymt nöjd med den.Tack vare möjlighet att flasha å leka så har den hållit sig bra utan att jag tröttnat så mycket..

Men nu börjar jag bli sugen på en ny mobil,har varit övertygad om att även nästa mobil skulle bli WM och HTC men sista tiden har jag till och med frestats av Iphone :P

S60 går helt bort för att jag bara inte tål operativsystemet.
    Varje gång jag testar en får jag bara lust att kasta den i väggen..
    Och folk klagar på att WM är ologiskt å svårt att lära sig ...

Vid närmare eftertanke går nog Iphone bort med..

Problemet är att jag byter rätt sällan mobil så när ja väl byter vill jag att det ska ha kommit ut en telefon som verkligen har bra prestanda..

Känns som att jag borde vänta ett tag till så de hinner komma ut nån riktigt vass Android helst med 4 tums skärm å tangentbord.

Men å andra sidan så är ja inte sugen att vänta 6 månader till..

Suck....Alltid dessa svåra val :D

Så vad tycker ni om Android? Helst ni som tidigare kört WM men alla ni andra får ju gärna skriva med..

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 168
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vänta eller inte vänta, det är en knepig fråga.

Det finns bra argument för att invänta Android-telefoner som är baserade på den nya ARM-arkitekturen Cortex, dessa plattformar går under lite olika namn ex Qualcomms "Snapdragon" eller Samsungs "Hummingbird".

Dessa nya plattformar innebär ett paradigmskifte, det är en välbehövlig och sedan ett par år tillbaka eftertraktad uppgradering. Därför kan det vara värt att vänta några månader för att se vad som händer, det är dock här skon klämmer, vi vet inte när några lurar med denna hårdvara de facto letar sig ut i handeln.

Personligen tror jag att vi får vänta till Q1 2010 innan vi ser något sådant, är du beredd att vänta så länge? I annat fall hade jag köpt något lite billigare nu, tex en HTC Magic på eBay, och uppgraderat vid mitten av nästa år, då bör det rimligtvis finnas _många_ godsaker att välja bland.

Har använt WM en del och det har sina för- och nackdelar, det finns hyggligt med mjukvara och sedan är ju integrationen med många MS-produkter oproblematiska (nu tog jag i, men i förhållande till andra plattformar). Vad jag ogillar mest är hur fult operativsystemet är, gräver man i menyer dyker 3.11-looken omedelbart fram, något HTC försökt motverka med TouchWiz och dylikt, resultatet blir dock lite som att sminka en gris. Sedan är hela operativet anpassat för att endast fungera med en stylus, varför det inte finns WM-lurar med kapacitiva skärmar.

3. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har bara testat WM tidigare men inte gillat det och därför inte köpt någon mobil med det. Med Android blev det däremot kärlek direkt.

Det kommer ju komma många fler Android telefoner redan i år så om du inte har så bråttom så kommer det ju finnas "bättre" mobiler att välja bland för dig.

4. JariR

JariR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har använt HTC WM mobiler en och annan SE xperia ochså WM, 3st Iphone, Nokia senast N97, fick för mig att prova Android så jag köpte en HTC Magic. Måste säga att blev glatt överraskad av OP systemet, funkar kanon med synk mm, dock är musikspelaren inte den bästa. Använder mobilen i företaget för document PDF, Word även detta funkar smidigt. Laddar ner samtliga Apps från market som jag vill och behöver.
    Är helt enkelt helnöjd med Android och kommer hålla mig till det ett bra tag framöver.
    H: Jari

5. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Mm....Jo jag har följt utvecklingen av Snapdragon och vet att Toshiba släppt sin första mobil med Snapdragon för ett tag sen..

Tycker att det borde dyka upp HTC mobiler med den plattformen snart..

Men efter att ha sett en massa filmsnuttar om Hero så kan jag inte annat än tycka att det är det helt klart modernaste op som finns...
    Verkar klockrent helt enkelt.

Bara hoppas att det kommer nån HTC Android med riktigt grymma prestanda..

Låter ju bra att ni är nöjda iaf men nu är de väl kanske inte så konstigt när jag frågar i ett Android forum :D

6. E-T

E-T Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade en HTC Touch Diamond i ett år lite drygt och var väldigt nöjd.
    När den försvann blev det en Magic och jag har aldrig varit nöjdare.
    För min del så ser jag bara fördelar, även vad det gäller kopplingen mot andra MS produkter (åtminstone Exchange).

Har faktiskt inte haft ett enda problem nu på c:a 1 månad med min Magic. Syncen går som tåget både mot Google och Exchange (vilket är mer än man kan säga om min Diamond alla dagar...) och gränssnittet överglänser Diamondens med mil. Både utseendemässigt och att använda.

Sitter du på en Tytn II kan du inte bli missnöjd vad du än väljer :)

7. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag har dels en HTC Touch Cruise och en Tytn II för tillfället och en i min familj har en HTC Magic, och den är underbar. Tangentbord tycker inte jag är en nödvändighet, och ibland så går det snabbare med ett skärmtangentbord, till och med på en liten skärm, som på min Touch Cruise som har tidernas mest genomtänkta skärmtangentbord, med två bokstäver på varje och en T9 som bara blir bättre med tiden så skriver jag snabbare på den än på min Tytn II men det är nog en vanesak då det är enklare att använda flera fingrar på fysiska t-bord, jag såg en tråd med rykten från HTC om flera lurar, och HTC Leo verkar underbar, men jag skulle inte bli förvånad om det iprincip är en HTC Advantage som är en blandning mellan smartphone och netbook, men men jag skulle vänta om jag var du.