Det här är ett problem som många drabbats av men jag har aldrig sett någon tillfredställande förklaring. Det verkar som att man inte kommer åt datatrafiken över 3g om man varit inaktiv för länge och därför måste man t.ex. sätta på och stänga av flygplansläge för att få en ny uppkoppling.
De där inställningarna gör precis vad de säger, även om de är lite luddigt formulerade. Beskrivningen av Wi-Fi policy är ju "Ange när du vill växla från WiFi till mobildata"
- När skärmen är avstängd - Stäng av Wi-Fi när skärmen stängs av
- Aldrig när den är inkopplad - Stäng av Wi-Fi när skärmen stängs om den inte sitter i laddaren, laddas den ska den låta Wi-Fi vara
- Aldrig - Låt Wi-Fi vara på om det är igång
Sen när man sätter igång skärmen slår den igång Wi-Fi igen..
Vad som hände när du ändrade inställningar va förmodligen bara att se till att du inte va inaktiv på 3g-nätet särskilt länge eftersom du kopplar upp dig på det så fort telefonen släcker skärmen..
Jag hade alltid problem att få igång mobildata när jag hade begränsad trafik och därför hade den avstängd för det mesta. Sen jag växlade till att alltid ha den igång så strular den aldrig, även om jag då och då går online på wi-fi.
Last edited: Apr 26, 2010