Lösning på WiFi/3G problemet!??!

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Blomman, Apr 20, 2010.

1. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar felfritt för mig. provade att byta mellan 3g och wlan samtidigt som spotify spelade i i "hight bitrate" (160kbit/s) märkte inte att det skulle vara någon skillnad mellan 3g eller wlan. vid bytet var det inte något hack i musiken. mao så var spotifys buffert större än tiden som uppkopplingen saknades.

2. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har provat massor av gånger idag och det är inte minsta problem att växla mellan Wifi och 3G.

Och ja, jag har Juicedefender igång.

3. freddan83

freddan83 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

problemet uppstår bara för mig när wifi vart igång en längre tid, typ 12h

4. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har varit i kontakt med HTC Sverige och dom bekräftade att dom har fått in många rapporter om dom här problemen på både Desire och legend. Dom som inte har märkt av nåt av den här buggen ska va glada för det är sjukt störande. Enligt HTC undersöker deras programmerare vad problemet beror på och dom hoppas kunna få fram en uppdatering som fixar det här, dom vet dock inte när..

5. TBD

TBD Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

EXAKT samma problembild som jag har !!

6. bobrov

bobrov Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här:(

7. ktd

ktd Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte UltimateJuice idag och har lagt in så UJ "dödar" WiFi så fort skärmen släcks och nu kan jag få felet direkt. Om jag har WiFi när telefonen lägger ner all data och går utanför räckvidden för mitt WiFi så hoppar ingen data igång. Spelar ingen roll vad jag gör med flight mode, stänger av/på mobilt data osv.
    Stänger jag av UJ så funkar det att gå från WiFi till 3G varje gång av dom runt 10 testar jag gjorde...

*EDIT* Hittade det här på JD webbsida...
    http://www.latedroid.com/2010/02/juicedefender-faq.html#more

Last edited: Apr 26, 2010
  8. Cornflakes

Cornflakes Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick med lite problem efter att ha lagt in JuiceDefender

den kopplar upp och ned så ofta så jag fick connection Error på anslutningen när jag väl gick in i den "riktiga settings menyn" och kollade vad fanken som den höll på med.

efter det så deaktiverade jag APN i Juicedefender och körde Flightmode ON/OFF. Efter det har det funkat som de ska igen.

Den må spara batteri men den verkar fucka lite med anslutningen med :/

9. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Använder JD och har samma fel som alla rapporterar, den vill inte koppla från wifi -> 3g
    Det tråkiga är att det alltid slutar med att jag måste starta om telefonen, när jag får detta.

Rätt dåligt faktiskt, känns som en extremt basic funktion hos en telefon i den här klassen.

10. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Alla ni som använder JD eller liknande program, det skulle va intressant och veta om ni har dessa problem även utan?

Och om ni nu tror att det är den applikationen som är "boven i dramat" varför har ni den ens installerad??

11. ktd

ktd Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Citerar mig själv i ett tidigare inlägg. ;)
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=116570&postcount=27

Och på andra frågan är svaret för att få en batteritid som går att leva med. Men det här är ju ett problem som måste/kommer att lösas.

12. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det här är ett problem som många drabbats av men jag har aldrig sett någon tillfredställande förklaring. Det verkar som att man inte kommer åt datatrafiken över 3g om man varit inaktiv för länge och därför måste man t.ex. sätta på och stänga av flygplansläge för att få en ny uppkoppling.

De där inställningarna gör precis vad de säger, även om de är lite luddigt formulerade. Beskrivningen av Wi-Fi policy är ju "Ange när du vill växla från WiFi till mobildata"
    • När skärmen är avstängd - Stäng av Wi-Fi när skärmen stängs av
    • Aldrig när den är inkopplad - Stäng av Wi-Fi när skärmen stängs om den inte sitter i laddaren, laddas den ska den låta Wi-Fi vara
    • Aldrig - Låt Wi-Fi vara på om det är igång
    Sen när man sätter igång skärmen slår den igång Wi-Fi igen..
    Vad som hände när du ändrade inställningar va förmodligen bara att se till att du inte va inaktiv på 3g-nätet särskilt länge eftersom du kopplar upp dig på det så fort telefonen släcker skärmen..

Jag hade alltid problem att få igång mobildata när jag hade begränsad trafik och därför hade den avstängd för det mesta. Sen jag växlade till att alltid ha den igång så strular den aldrig, även om jag då och då går online på wi-fi.

Last edited: Apr 26, 2010
  13. ktd

ktd Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tyvärr finns inte valet "Stäng av Wi-Fi när skärmen stängs av" utan bara efter 15 minuter.
    UltimateJuice fixar det "problemet" med medför som beskrivits ett större problem... ;)

14. hejhej.ac

hejhej.ac Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som säger att ni inte har minsta problem att växla mellan wi-fi och 3G, har ni testat att ha wi-fi uppkopplingen på i ca 12 timmar, eller testar ni med en nystartad telefon? För det är just efter långa wi-fi perioder jag har problem. Kör inte med juice.

15. Chabo

Chabo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

16. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har avinstallerat JuiceDefender och ändra wifi policyn och mina problem är borta även efter över 12timmars anslutning till wifi. Får hoppas att det håller i sig.

Nu har jag 20timmars användning sen jag hade fullt batteri och det är 70% av batteriet kvar. Det är precis lika mycket jag hade med JuiceDefender.

Spare Parts

Kör 8,6%
    Skärm 2.1%
    Telefon 2.2%
    Wifi on 21,4%
    Wifi Running 21,3%

17. Chabo

Chabo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken inställning kör du på Wifi-policyn?

18. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

"Aldrig när den är inkopplad"

19. Salle

Salle Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipset! Jag har Tre och tappade 3g-anslutningen när jag anslöt till Wifi, bockade för "Aldrig när den är ikopplad" och nu funkar det klockrent. Då var det sista problemet för mig löst. Kan inte vara mer nöjd med luren, den har helt klart överträffat mina förväntningar med råge.

20. ktd

ktd Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag stänger av WiFi innan jag lämnar nätverkets radie så går telefonen över till 3G varenda gång.

Jag har testat att lämna mitt WiFi hemma, helt omöjligt att få igång 3G, men när jag kommer till jobbat kopplar den så fint upp mot jobbets WiFi.

Så det verkar som att den låser sig om den "dör" med WiFi och sen väcks upp utanför WiFins räckvidd. Måste bli nån låsning och den helt enkelt måste koppla upp sig mot ett WiFi. :(

Hoppas verkligen dom löser det snart.