Vad tror du om Google I/O 2013

Diskussion i 'Allmänt' startad av seblun1, 19 mar 2013.

1. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Med garanti kommer Key Lime Pie att presenteras. Google I/O är ju Googles största event. Dessutom kan man väl hoppas på en liten förhandsglimt på vad som kommer att komma i Lemon Cake nästa år.

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    X-phone!
    Med nya spännande möjligheter.

3. lindman

lindman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Det jag hoppas absolut mest på är feta OS nyheter. Samt att Google omdesignar alla sina appar för om det är något med android/google jag stör mig på är att dom verkar lägga ner mer design-timmar på iOS apparna. Tex Google Maps appen så är iOS versionen mycket snyggare och användarvänlig (imo). Sen gärna lite Google Now optimeringar och en ny användbar Nexus 7. X-Phone och lite Glass demonstrationer samt release datum vore nice men tror inte det kommer ske.

Sen att Google skulle meddela med en stor och pampig presentation att dom lägger ner allt stöd för iOS inklusive Maps och Youtube vore väl lite av en önskedröm för att slå iphone familjen på näsan ;) men antar att google tjänar för mycket pengar på iOS för att kunna göra det.
    Längtar som fan till maj :D

4. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hade varit grymt om de kunde utöka sitt utbud på Play Store till oss i norden. Så som böcker, musik och film. Och även möjlighet att köpa Nexus enheter.

Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2

5. Svinkall

Svinkall Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gratis "sms" mellan alla android enheter finns redan iom att alla android telefoner har Talk installerat, skillnaden mellan imessenger är att du behöver gå in en annan app för att skicka men båda går ju över mobildatan och finns som standard i respektive plattform

6. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Jag hoppas att man städat upp alla inkonsekventa designval i ICS/JB och Gapps och presenterar det som Android 4.5 eller dyl. Känner inget jättebehov av Android 5.0 just nu, det finns mycket polering kvar att göra på ICS.

Det olyckliga med hög uppgraderingstakt från Googles sida är att äldre telefoner dumpas snabbt. Tillverkarna har bara så många utvecklare som ska se till att telefonerna hålls i takten och då tvingas man mer eller mindre att fokusera på de dyrare enheterna för att hinna med.

7. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Detta tycker jag också. Fast det finns ljusning i och med chromebook är släppt på marknaden.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

8. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 047

MINA ENHETER

Största "julklappen" vore helt klart Play Music till Sverige. Åtminstone uppladdningsfunktionen.

Google Babel hade också varit trevligt, gärna att man kan skicka vanliga sms från datorn genom tjänsten - likt MightyText (blir ju även en backupfunktion för sms i så fall) och gärna att man inför en funktion där varje kontakt kan välja själv hur den vill ta emot sina meddelanden för stunden (över sms eller nätet). Om man kunde integrera med Facebooks chatt vore det guld värt eftersom så många använder Facebook idag. Det krävs mycket för att få över användare, även om man gör så att alla Androidanvändare blir automatiskt anslutna. Det viktigaste för slutanvändaren är att kunna samla alla kontakter på ett ställe, och att man sedan kan komma åt en identisk kontaktlista från webbläsaren i datorn är en extra bonus.
    Jag hoppas att det blir ett enklare sätt att ringa VOIP-samtal, så att man äntligen kan slänga Skype. Idag blir det videosamtal (Hangouts) som standard med följden att högtalarna används, jag vill att det lika enkelt ska gå att få igång ett vanligt telefonsamtal.

Sist men inte minst hoppas jag på ännu mer synkronisering i Android 5, om de nu släpper den. Alla ens inställningar ska kunna synkroniseras och det ska införas en standard för alla Androidenheter oavsett tillverkare att telefoninställningarna kan läggas in på en annan telefon. Vissa appinställningar synkroniseras väl redan idag men det måste ske på ett mer ordnat sätt; att jag kan välja om jag vill köra appen med nystart eller importera mina gamla inställningar.

Sen får de gärna släppa en Desktop-version av Google Currents, den app som får ses som Googles enda officiella ersättare för Google Reader. Gärna att de annonserar att övergången till Currents ska bli smidig för den som vill och att Currents byggs ut för att bättre hantera RSS-formatet.

9. Atnot

Atnot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det beryktade Google Babble(meddelandetjänst), massor av Google Glass, 5.0 kanske är intressant men tycker att man ska vänta och slipa in i det sista på det! Ser även fram emot lite uppdatering(ar?) bland Nexus enhetena men framförallt att musik,film,böcker hittar ut till lite fler länder!

10. twonkey

twonkey Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    sant, dock krävs lite marknadföring, tror inte någon jag känner använder funktionen. har själv bara testat någon gång

11. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Är det dags att börja bli lite orolig?

Från Paranoid Androids Google+:
    Hela inlägget låter mest som spekulationer, men vad säger ni som kanske har mer koll på Linux än jag om citatet om root?

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja det låter och känns faktiskt definitivt som att ett försök till mera "inlåsning" ligger i framtiden. Sen hur pass hårt det komemr slå är en annan femma men dont do evil har ju visat sitt sanna jag ganska bra redan 2012 så det är säkerligen mer att vänta.

13. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Vad syftar du på under 2012? Att man behöver root för att appar ska få slå på flygplansläge?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

14. nigne

nigne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Vilket datum är Google I/O

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

15. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

16. Solillaquist

Solillaquist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

17. Burger_Jarl

Burger_Jarl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste nåt rykte om en ny version av Nexus 4, som skulle ha större minne och 4G. Vore kul att se en Nexus 7-platta med full hd-skärm! Android 5.0 vore också så klart coolt, men det kanske inte blir nu i vår?

18. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det blir nog Android 4.3 nu i vår. Och sen i höst kommer nya Nexus 5 med Android 5.0.

19. Helldude

Helldude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag hoppas att man kommer satsa mer på Sverige. Framförallt skulle jag vilja kunna köpa nexus via play, om det går att sälja i tyskland bör man väl kunna skicka grejorna hit?

Sen hoppas jag på en bra backupfunktion så att man inte behöver våndas över att göra en återställning.
    Och så hoppas jag att babel är riktigt bra och intregrerar med sms-funktionen.

Joiis gillar detta.
  20. djohansson

djohansson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2