Min hade Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Tog snabbt bort allt utom Sverige då kartorna tog hyfsat stor plats på minneskortet.
Locations > meny > uppgradera Där kan du ta bort och lägga till kartor. Sent from my Desire HD using Tapatalk
kartor finns gratis, men navigering för dom kostar om jag fattat rätt? danmark, finland, norge, sverige och tyskland finns redan på min och holland åker ner nu
jag har inte heller riktigt förstått det där. gps grejen är ju gratis när man har laddat ner respektiva lands karta. men om man ska ha navigering med typ "bilpanel" lr nåt sånt.. kostar det då? och när jag ska köra premium navigation kostar tydligen.. lite surt
Tycker det är en salig röra med olika varianter på samma sak. -Bilpanel - en skärm med genvägar till övriga funktioner men med stora knappar? -Latitude - mer en vän-tjänst med med kartor, för att tipsa om locations typ? -Locations - karta med point of interests? -Maps - Typ locations utan POI? -Navigation - Google maps navigation? men finns inte i sverige -Places - locations minus karta?! Lite rörigt
Jag håller med det var en riktig röra med så många olika navigator program. Jag tycker inget av dem verkar vilja fungera dock utan man är anluten till nätet. Visst sjäva gps´sen funkar ju men alla apparna verka vilja ansluta till nätet.
Okej, försöker förklara här då.. I Google Maps sviten ingår Places, Latitude och Navigation Latitude är en tjänst för att se var vänner och familj befinner sig. HTC har en egen kartsvit Locations. Den motsvarar väl mest Places men har egen karta och navigering integrerad. Bilpanelen är helt enkelt genvägar till funktioner i Locations som är händiga då man använder telefonen medans man kör. Det är alltså två seperata programsviter. Googles Maps kräver anlutning. HTC Locations klarar sig utan anslutning. I båda sviterna finns två sorters "navigering". Den ena är en vägbeskrivning och har ingen röstguide. Den andra, i google kallad Navigation och i HTCs svit kallad Premium Navigation är med röstguide. Premium Navigation måste man köpa till (280:- tror jag det kostade) Google Navigation fungerar inte i Sverige än.