DarkyROM JVT Base!! Anpassa telefonen som DU vill ha den!!!!!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Albin-132, 11 dec 2010.

1. Kristers Bensin

Kristers Bensin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag kör speedmod av gammal vana med tweaksen , märker dock ingen skillnad mot voodoo. Jag föredrar annars speedmods version av CWM.

Om du har någon lagfix aktiverad sedan tidigare, AVAKTIVERA den!

Först kollar du om du har 3 button combo genom att starta telefonen med vol upp/vol ner + home + power tills du ser galaxy S texten ->recovery/download. Då vet du att din telefon stödjer 3 button combo. Annars får du lösa det genom att följa dessa steg.

Sen om du nu har 2.2 redan är det bara att ladda ner odin 1.3/1.52/1.7 vilken som. Sen tankar du speedmod.

Stäng av allt vad Kies heter på datorn om du har det programmet installerat. Starta telefonen i download mode (genom att hålla ned vol ner + home + power tills du ser download skärmen). Starta odin sedan pluggar du usb kabeln.
    då ska du se "added" i odin, sedan lägger du till speedmod.tar som "PDA" i odin.
    Tryck på "Start", det tar cirka 7 sekunder, vänta tills telefonen startat om.

Nu ska du ha speedmod kernel, vilket ger dig clockwork mod.
    Lägg nu in darky's zip fil på det interna SD kortet.
    starta telefonen i recovery(vol upp + home + power) du styr genom vol knappen och back/menu.
    välj install zip from sd card ->c hoose zip from sd card -> välj darkys ***.zip -> yes.
    Vänta tills telefonen bootar upp i recovery igen, gå tillbaka och välj reboot system now.

Nu är allt klart och du ska ha ett fungerande darkys 6.0 med root etc, och alla dina apps kvar!

Om nu något gått snett och mobilen aldrig bootar, starta då upp i recovery igen och välj wipe data/factory reset, kanske även cache och dalvik cache.

Hoppas detta hjälper dig om om andra ser något misstag i denna guide säg till :)

Last edited: 22 dec 2010
  2. master_blom

master_blom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

3. simpan_

simpan_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan telefonen bli brickad om nånting får fel i guiden du länkade till? Jag hade tydligen inte 3 button combo...

4. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Du måste först fixa 3 knapps combo innan du kan gå vidare. Följ guiden i denna länk, den funkade för mig.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=20861

5. Kristers Bensin

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Helt ärligt vet jag inte om en 3 button combo fix skulle bricka din telefon i det skede de är uppdaterade till nu. I början kan jag tänka mig en del fick brickade telefoner men nu är de guiderna uppdaterade med nya bootloaders utan fel. Min telefon har alltid haft 3 button combo så jag har själv inte följt dessa guider tyvärr :ehm:

Men om du har garanti kvar på telefonen går det alltid att skicka in den om något hemskt skulle hända, alt. ringa samsung sweden.

6. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

För Darkys ROM 6.0, har märkt att färgdjupet för bakgrundsbilder som används blir rätt dåligt, vilket leder till banding. Vet inte om det är för att minska på bakgrundsbildens storlek och även renderingen av den, men det ser inte lika kul ut, framför allt om man har lite bokeh-aktiga suddiga bakgrunder. Hade inga sådana problem alls med Docs ROM.

7. weppe

weppe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag försökte uppdatera från v5.6 till v6.0 bara genom att tanka filen, starta CWM och köra "Install zip from SDCARD", utan wipe/factory reset. Jag fick då följande felmeddelande vid installationen:

E:Failure at line 5:
    copy_dir PACKAGE:system SYSTEM:
    Installation aborted

Några förslag på åtgärder? Måste jag göra en mer komplicerad installation för att uppgradera?

Tacksam för svar (jag är nybörjare, så idiotsäkra förklaringar).

8. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

nu blir svart inte så grundligt men testa clean install. Finns guide för det på den sidan där du kan tanka darkys. Bara att flasha in en gammal firmware genom odin. sen kan du väl installera den nya.

9. weppe

weppe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var så jag gjorde när jag installerade förra gången... jag som trodde att man kunde gena lite...

10. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vad för typ av cleanup (wipe dalpik cache?) är det som bara tar bort cache och inte allt annat (wipe dalpik cache kanske?). Jag känner att jag vill rensa upp massa onödigt i mobilen då jag känner att Darkys blir lite seg efter att ha installerat från V5.2 -> 5.4 -> 5.5 -> 5.6 -> 6.0 genom Easy Guide och aldrig Clean Install.
    Jag pallar inte än göra en hel wipe då jag sitter på Edge och inte 3g eller wifi.. drygt att tanka hem alla apps då liksom :P

EDIT:: En hel del av lagget försvann när jag startade om telefonen. Jag gick dessutom från 1100 till 1600 i quadrant score (inte för att det säger så jättemycket av användarkänslan) men det är ett tecken på att ngt laggigt försvann. Under testet gick jag även från FPS på mellan 6-35 till 25-56.

Last edited: 21 dec 2010
  11. muggen

muggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har fixat 3knapps combon på min SGS nu och lagt in Darky's 6.0 Blev en helt ny telefon för mig iaf. En sak fattar jag dock inte, har försökt hitta. Står i infon att voodoo är av som default. Det är väl en lagfix va? Vart slår man den på och av nånstans? Ser ingen mening att behöva slå på den just nu men kan vara bra o veta så man kan se till att den är av vid nästa rom byte.

/muggen

12. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

antingen genom att radera voodoo mappen eller aktivera den i CWM menyn

13. muggen

muggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så den måste aktiveras i CWM?

14. S-Droid

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

nä men om du ändå är i cwm och inte vill starta upp den för att radera mappen så kan du aktivera den i menyn men bara radera mappen funkar

15. muggen

muggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sorry, jag förstår inte ritkigt. Är lite nybörjare med custom roms osv:scared:

För att aktivera lagfixen, deletar man då mappen voodoo? eller enablar den i CWM. Kan man på nått sätt se om den är på eller av?

/muggen

16. S-Droid

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Radera mappen och starta om luren och då hör du en robotröst som pratar lite, den gör då om till EXT4 som tar 3-5min sen när den startar upp så är den laggfixad.

Du kan se i CWM om den är aktiverad, du kan när du inte vill ha den lägga till en mapp i voodoomappen som ska heta disable-lagfix och vid nästa omstart så gör den tillbaka till RFS.

Du kan se i quadrant om den är igång genom lite bättre poäng

muggen gillar detta.
  17. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Lagfixen slår du på ute i recovery-läget!

18. Kristers Bensin

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Man ser även om den aktiverad i recovery-menyn.

19. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Gör ett nytt försök nu med v.6.

Återkommer med resultat om ett tag.

20. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ehmm man ska väll inte radera hela voodoo-mappen utan bara disable-lagfixmappen?

Så vitt man inte enablar den i CWM vill säga.