Jag avråder definitivt från att lägga in custom ROM (som Darkyys eller Docs) i telefonen om man inte är van att trixa med telefonen och firmwares. Det är precis lika illa som att ha fått en läckt beta installerad...
Om Akillles metod att lura Kies (rekommenderar den metoden i första hand) ovan inte fungerar för dig kan du köra in officiell firmware den "hårda vägen":
Eftersom du har Kies installerad och den uppenbarligen fungerar ska jag ge en punkt för punkt guide. Det som inte står med här är inget du ska bry dig om nu, så rör och gör inget annat än det som står. Jag förutsätter dock att du vet hur man packar upp ett packade filer (på din dator), om inte, ta hjälp av någon som kan det när du genomför detta.
Och som alltid vad gäller sånt här: Det finns ALLTID en viss risk att någonting går fel. MEN fungerar 3-knapps-kombinationen (volym-ner + hem + på/av) är det extremt osannolikt att det inte skulle gå att rädda situationen.
1. (På datorn) Hämta Odin. >HÄR<
2. (På datorn) Hämta Originalfirmware (JPA) >HÄR<
3. (På datorn) Packa upp Odin och firmware i samma mapp.
4. Ha datakabel (USB) och telefon tillgänglig, men INTE inkopplat ännu.
5. (På telefonen) tryck in volym ner, hemknappen och på/av-knappen samtidigt och håll ner alla 3 knapparna tills du får upp en gul gubbe med spade och det står DOWNLOAD MODE. - Detta händer på de flesta Galaxy S dock inte alla, om det gör det fortsätter du vidare. Posta ett inlägg om att det inte gick så skriver jag en guide för hur man går till väga i de fall det inte går.
6. (På datorn) Starta Odin.
7. (Telefonen & datorn) Koppla in USB sladden. Om allt är som det ska kommer det stå Added! i "Message"-fältet i Odin. Det kan ta en liten stund innan det händer. (Återigen, posta ett inlägg om det INTE händer, annars fortsätter du till nästa steg)
8. (På datorn) I odin finns en knapp som heter PDA. Klicka på den. Då får du upp en filbläddrare. I den ska du välja att öppna filen som heter JPA_JP4_U_JPP.
9. (på datorn) Klicka på knappen "start" i Odin.
Nu kommer allt stå och tugga ett tag, men tids nog kommer telefonen starta om och det står success i message-fältet. Då är allting klart.
Last edited: Dec 22, 2010