samsung galaxy s - usb problem m.m HJÄLP!

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Aebbesson, Jan 4, 2011.

1. Aebbesson

Aebbesson Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

blir snart galen på min dator och galaxy.

någon som kan hjälpa mig?

windows vista x32

har haft min mobil sen augusti 2010 och den fungerade fin fint fan tills jag la in froyo efter det så har bara mobilen krånglat.

den går inte att stänga av ibland utan bara startar om.

den hänger sig väldigt ofta.

den laddar batteriet fullt men när jag har startat om mobilen så visar den bara att ca 50% av batteriet är laddat.

jag kan inte få den att reagera på att jag kopplar den till datorn med usb:n utan går direkt till laddningsläge även fast jag har satt den på att den ska fråga vad man ska gör när man kopplar den med usb.

drivrutinerna fungerar inte till usb:n

bara för ca 1 timme sedan när jag kopplade i laddaren så frågade den vad den skulle göra!!!! testade att sätta den i datorn då men ingen respons utan började direkt att ladda batteriet.. :(

blir fan inte klok på denna telefon eller kies.

har letat efter drivrutiner till windows vista x32 men hittar fan inga. suck.

snälla någon som kan hjälpa mig?!

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Enklast är nog att bara lämna in den på garanti. Prova en fabriksåterställning först bara.

3. Daniel_E

Daniel_E Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter ungefär som min telefon, förutom det där med batteriet som jag (ännu) inte har problem med. Min telefon är dock inte HELT död via USB, utan nån gång ibland (1 av 10 kanske) så frågar den vad jag vill göra och datorn känner igen den.

Mina problem började efter ett ovanligt svettigt träningspass och jag är därför lite osäker på om luren fått nån slags vattenskada på USB-kretsen. Är det nån som har koll på om Samsung använder fukt-indikatorer i sina lurar?

4. Aebbesson

Aebbesson Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hade det inte varit emklast att ha uppdateringen direkt i telefonen och inte att man behöver koppla den till datorn!? eller iallafall så att man kunde göra det igenom wifi eller blåtanden. går nog snart bananas på telefon faen. skulle köpt htc:n istället......... känns bara som om samsung har hetsat ut denna mobilen och skiter i konsumenterna. morrrr.... blir nog ett låååångt samtal med min återförsäljare senare idag...

5. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också haft problem med att ansluta usb. Min inte så ultimata lösning va att dra ut och sätta i kabeln, så funkade det :P Problemet försvan dock när jag la in Darky's rom :)

Men du verkar ha många fler problem, så det Ekofasc säger är nog klokast.

Ang. fuktindikatorer så är jag nästan 100 (99,9 ;)) på att samsung använder sådanna, iaf i sgs, tyvärr ...

6. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det har dom. Har sett en tråd här på forumet sim visar var de sitter.

OTA kommer nog att implanteras i nästa firmware som borde dyka upp någon om 1-2 veckor. Den är även oerhört mycket bättre än dagens 2.2

7. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Underbart! Har du någon källa där man kan läsa mer?

8. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Källa o källa. Det har ju släppts en som heter JPY i england. Den har stöd för OTA. Den är version 2.2.1 Den ska komma till oss i Sverige med. En arbetskamrat har just fått tillbaks sin telefon från samsung. Den har JPY och version 2.2.1 med svenskt swype. Och enligt teknikern där så var det en version som släpps inom nån vecka.

9. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    CWM har redan installation över SD eller OTA står det. Har inte vågat prova än dock för min usb är oxå kass. Kan se tydliga spår av slitage i kontakterna så jag borde väl lämna in den, men den är ju grejad med en hel del i root så jag kanske inte borde göra det?