Tillbehör till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Androido, 5 jun 2010.

1. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Enligt flera personer så ska den passa till våran Galaxy s. Om du är osäker så vänta eftersom vi är två här som har beställt en.

2. zabros

zabros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag läste att några har köpt en batterilucka till mobilen som ersätter originala som jag tycker är för hal och för plastig. Någons om kan ge mig en länk från ebay. Har letat men inte hittat.

Det är en sådan jag syftar på:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...0&si=Hr97I6aTMXB1ULpjGdlZ4FYgUn0%3D&viewitem=

Men dem är redan slut. I svart.

Hittade http://cgi.ebay.com/Black-Battery-C...062048?pt=PDA_Accessories&hash=item3363b3d560

Klickra man på Shipping and payments så står det:

"Shipping and handling
    Item location: hongkong, Hong Kong
    Shipping to: Worldwide "

Men längre upp står det Shipping: Not Available to Sweden. Skickas det till Sverige eller inte? Det står så på väldigt många annonser på ebay.

Last edited: 5 jan 2011
  3. erahk64

erahk64 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Phonehouse har matta röda/svarta batteriluckor, de verkar vara likadana som den som finns i Ebay-länken.

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Mobiltillbehor/Vaskor--Skal/Samsung-Galaxy-S-Skal-Soft

Last edited: 5 jan 2011
  4. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 114
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Har batteriluckan från Phonehouse och den är kanon i passform. Har den svarta och man får lite bättre grepp med den matta baksidan. Är nöjd!

5. Sven

Sven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag beställde denna http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160514179636 söndagen 5/12 och den fanns i min brevlåda torsdag 16/12. Slutpriset blev 262,70 kr. Det sitter en amerikansk nätkontakt på laddaren så man behöver även en adapter liknande denna: http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=202281.

Passformen är tight så har man ett skal på telefonen lär den inte gå att sätta i bordsstället utan att först ta av skalet. Men stället verkar annars fungera bra och har lite tyngd och gummifötter. Jag har dock ännu inte fått någon glädje av den då det tillhörande programmet "desk home samsung" inte följde med utan ska laddas hem från Market. Problemet är att det inte går att finna där. Har läst flera inlägg där man försöker att få tag på programmet. Hittade en apk-fil att installera men det fungerade inte. Endast en svart skärm visas och efter ett tag avbryts programmet.<O:P</O:P

se33 gillar detta.
  6. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Men man kan väl använda sin vanliga laddare för det är väl micro(eller mini)-usb in i stället?

Desk home programet har jag fått via samsung apps. Här är apk:http://www.mediafire.com/?nzs3u762mji751l

Last edited: 6 jan 2011
    se33 gillar detta.
  7. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan bara hålla med, har den vita och precis som du säger, kanon passform! Jag skulle nästan säga att den sitter bättre än orginal:P

8. havretigern

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag hittade appen på market, har dock inte installerat den då jag väntar på att min dockstation ska komma:D

9. havretigern

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Annonsen syftar på någon av de andra amerikanska SGS-modellerna, fascinate, epic 4G och den sista som ja inte kommer ihåg...

Men var noga med att beställa dockstationen som passar den amerikanska modellen "Vibrant" då den är nästintill identisk med våran i9000.

Jag hör av mej när den dimper ner i brevlådan! :)

10. Sven

Sven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det går bra att använda laddaren som följde med telefonen ifall man inte har behov av två laddare (snyggast tycker jag hade varit ifall de byggt in laddaren i bordsstället).

I tråden du hänvisar till kan jag inte hitta något om programmet "desk home samsung". Letar jag dåligt eller har du råkat klistra in fel tråd?

11. Sven

Sven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var intressant. Jag får dock fortfarande ingen träff när jag söker på "desk home samsung". Inte heller hittar jag den i Samsung Apps. Har du möjlighet att lägga upp apk-filen?

12. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Oj förlåt :)

Här: http://www.mediafire.com/?nzs3u762mji751l

Sven gillar detta.
  13. Sven

Sven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

14. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Det vore väldigt trevligt om första posten i denna tråd uppdaterades med länkar till alla tillbehör... Lite drygt att behöva läsa igenom 40 sidor för att komma fram till vad som finns och vad som är bra och dåligt.

15. Caze

Caze Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

16. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Idag kom min dockningsstation till min brevlåda. Mitt första intryck var att den var väldigt liten.
    Modellen heter ECR-D979BEGSTA och telefonen glider in perfekt :)
    Om någon vill ha en speciell bild så säg till annars finns Youtube videon

17. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Den kom i brevlådan idag. Artikelnumret är även i mitt fall ECR-D979BEGSTA och även om annonsen pratar om T959 så står det Galaxy S överallt på förpackningen. Det är Samsung original och det följer med en laddare - med USA-kontakt förstås... Eurocard drog 340:- via PayPal för hela klabbet inklusive frakt.

Den funkar bra som ställ men det stämmer att det inte går att koppla den till datorn via dockan, det är enbart laddning. Har inte provat ljudutgången, antar att den fungerar. Eftersom jag ska använda den för att ha telefonen som väckarklocka spelar det inte så stor roll att den bara laddar, nu ska jag bara hitta rätt app för det. Kör för tillfället med NightStand BOLD, någon som har några alternativa förslag?

18. havretigern

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

posta gärna lite bilder om du har tid och lust, skulle vara kul att se vad jag har att se fram emot. När beställde du din föresten? och hur lång tid tog det innan du fick den i brevlådan? krångel med tull osv eller?

edit: fan ja såg nu att jag beställt en som hette 959 inte 979 hoppas att den passar då... :/

Last edited: 7 jan 2011
  19. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Jag kan posta bilder imorgon.

Jag tror du beställde rätt för den som passar till t959 heter 979 o_O
    http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/desktop-docks-sub

20. havretigern

Mottagna gillanden: