ZTE Blade lägger på samtal av sig själv..

Diskussion i 'Blade' startad av Rödskägg, 3 jan 2011.

1. Lobbe

Lobbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag lyckas inte calibrera det står aldrig yes på X under närhet

2. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Hur fasen får ni till detta?

Jag går in i "telefonläge" och knappar in koderna precis som när man kollar typ pengastatus på kontantkort.

Står "USSD-kod körs", sen dyker "UKNOWN APPLICATION" upp. Comviqlur med JJrls7

"Edit: on the ROMs based on the Japanese 2.2 you need to put the phone into "Engineering Mode" first, by dialling *ZTE*OPENEM# (*983*673636#) -- this action will be confirmed by a quick pop-up. To close this mode, dial *ZTE*CLOSEEM# (*983*2567336#) -- this then prompts whether you want to do a Factory Reset, which you do not have to do (you can simply Back away from this screen)."

Last edited: 20 jan 2011
  3. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Har du klickat på light test eller vad det står, knappen bredvid calib. Då ändras den till att visa proxitjosan.

Ska testa om närhetssensorn stänger av skärmen nu, testade innan att ringa upp och lägga handen för men den stängdes inte av då.

4. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

måste säga att detta är riktigt irreterande. har gjort kalibrering, men gör ingen skillnad. ni som kalibrerat, har det gjort någon skillnad? isåfall hur gjorde ni?

Sen, nån hade fått problemet löst med att lägga in JJ7, försvann det helt då? och innan bröts ett gäng samtal?

väldigt tacksam för hjälp!

5. Almqvist

Almqvist Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Börjar tro mer och mer att detta har med operatören att göra. Har inte gjort några noggranna försök egentligen men sensorn verkar funka som den ska förutom att den kanske är lite seg. Men tänkte på det att det är ju konstigt om man bara skulle råka komma åt avbryt samtal knappen och aldrig tex mute eller något annat. Har tele2 som operatör vad har ni andra med problem?

6. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

telia, och eftersom den inte bryter med högtalartelefonen, så är jag ganska säker på att närhetssensorn spökar

7. Lobbe

Lobbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

mjo jag lyckades kalibrera men sedan försvann det igen

8. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Har försökt dona men skärmen svartnar inte, tjejen får helt enkelt trycka på power-knappen för att inte råka mutea,lägga på osv...

JJ7

9. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Kan ingen moderator eller behörig skapa en poll som frågar hur stor andel som har problem med avbrutna samtal? Det vore ganska relevant info om man går i köptankar på denna telefon.

Ni som har problem, är det med officiell rom eller med Jellyfish som ni får proximityproblem?

10. lecar

lecar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också haft problem med detta, både med stock rom och jj7.. har även märkt att skärmen väcks till liv stundvis och börjar lysa trots att jag har luren mot örat

11. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    En möjlig lösning

Min sambo hade samma problem. Eftersom skärmen ibland tände sig själv under samtal kom hon åt "lägg påknappen". Men så hittade jag denna app och installerade:
    [​IMG]Tedd's Droid Tools
    by Tedd Scofield
    10,000 downloads, 181 ratings (4.0 avg)
    Free

Vad denna gör (bland annat) är att lägga in följande skärm ovanpå samtalsappen:
    Om skärmen tänds under samtal så kommer man inte åt knapparna om man inte gör en långtryckning på denna apps knapp först. Det kan vara osmidigt ibland, men det bör förhindra att telefonen lägger på ett samtal av misstag.
    Ni kan ju prov iaf, min tjej är nöjd!

12. jme2010

jme2010 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ska testa den appen. Min bryter samtal ibland, eller om den mutar. Igår hörde jag att den sände dtmf-toner.. och då var ändå skärmen helt svart.
    Hoppas såna här egenheter förbättras i 2.2 ??

13. kvaser1

kvaser1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag och min tjej har både en ZTE Blade med Tele2 företag som båda telefonerna stänger ner samtalen i tid och otid. Min fungerar lite bättre när jag innan samtal använder On/Off knappen för att släcka displayen, innan jag för bladen till örat. Men som sagt det är ingen 100% lösning eftersom samma sak inte fungerar bättre när min tjej provar med hennes blade, den droppar fortfarande samtalen typ hela tiden. Grymt irriterande!!! Jag ska läsa på om fixen ni föreslår i forumet och ev. testa. Men är inte detta något som borde åtgärdas av återförsäljaren, och då begära att de löser problemet?

14. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Ja, det är egentligen inte okej. Men vi kan ju hoppas att det blir bättre i och med att 2.2-uppdateringen kommer. Om det inte enbart är hårdvarurelaterat såklart...