Diskussion: Skal/fodral till Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av snyggsomfan, 4 nov 2011.

  1. Zap73

    Zap73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har testat och det fungerar dåligt. Flip-caset sitter fast under silikonskalet. Men det fungerar om man fixar skalet lite.
     
    Vanadium gillar detta.
  2. Yadda

    Yadda Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Här har du det:

    http://cdon.se/hemelektronik/capdase_alumor_jacket_elli_for_samsung_galaxy_note_-_black-17614324
     
  3. Yadda

    Yadda Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vanadium gillar detta.
  4. Vanadium

    Vanadium Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Yadda WOW du hittade det! STORT tack! :) Ser fram emot din åsikt om det när du fått det!
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Om någon vet vart man kan köpa detta så säg till..eller hur man beställer från play.com om man bor i sverige.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Just nu har jag ett Terrapin flip case i läder som jag tycker är lite klumpigt även om det är snyggt. Funderar på ett "vanligt" case och undrar vad ni andra har för tips? flexicase, silikon, backcover, finns lite att välja mellan. För nackdelar?
     
  7. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Just nu kör jag med "skydd" från gelaskins.com. Rätt fräckt. Sitter förvånandsvärt bra även på sidor osv. Trodde dom skulle trilla av efter en eftermiddag men nu efter en vecka ser man inga sådana tendenser alls. Kör själv med den som heter boombox med tre högtalare på bakstycket.
     
  8. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Väldigt fräcka! Men är det bara "klistermärken"? Sugen på att beställa men känns ju som skyddet blir lidande om det bara klistras på.
     
  9. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Ja, det är som klistermärke med matchande bakgrundsbild. Var en impulsgrej när jag köpte telefonen. Mest för att jag alltid använder brodit bilhållare, dockningsstationer till laddare osv och då bygger inte detta på telefonens tjocklek något nämnvärt och bör således fungera/passa ändå..
     
  10. Yadda

    Yadda Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick mitt skydd idag och det verkar vara kanon. Gummit går runt hela kanten och in en bit på skärmen men bara drygt en mm. Döljer ingen del som är väsentlig.
    Har inte provat skärmskyddet för jag kör med ett från Spigen http://www.spigen.com/cell-phone/sa...y-note-screen-protector-steinheil-series.html som jag tycker är riktigt bra. Köpte det på Ebay.

    Mer info om skalet hittar du här: http://www.youtube.com/watch?v=teDSMuK7RuE
     
    Vanadium gillar detta.
  11. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Finns det skal som är som ett http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-note-66544p.html fast med en slags genomskinlig front?. Dvs så att jag inte behöver öppna locket för att kunna se vem som ringer osv?


    Alternativt ett fodral som är helslutande (med genomskinlig front) förutom luckor för batteriladdaren/hörlurar ? Lite svårt att förklara tycker jag. Men den skall alltså stänga in telefonen så mycket som möjligt och minimera risken att det kommer in smuts där man trycker in hörlurar eller batteriladdaren.
     
  12. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

  13. Thez

    Thez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha, det var den jag skickade innan :P
     
  14. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    dom där gelaskins...
    med bilder på skärmen..
    hur funkar det om man vill använda telefonen? xD
    alltså... man kan ju inte se något av skärmen när den är helt täckt av en bild?
    eller?
    var ju kanonsnyggt på bild men....... . ?
     
  15. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Du klistrar inget på själva skärmen, utan det illustrerar bara hur själva bakgrundsbilden ser ut. Det är alltså som vilken bakgrundsbild som helst, inget skydd
     
    darknessviking gillar detta.
  16. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jaaaaså,okej.
    funderade på om det var något slags material som "blev transparent" när skärmen tändes eller något sådant,men då fattar jag :)

    förresten en fråga:
    ni som har ett flip-cover,hur gör ni när ni använder telefonen,
    gör ni som jag och bara har den öppen och håller vänsterhanden lite snett underifrån,eller böjer ni bak hela flipcovern bakom telefonen?
    jag vill inte riskera att förstöra "gångjärnsskinnet" eller hur man ska säga..
     
  17. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Idag fick jag mitt nya bakstycke ivf. I kolfiberlook. Ser riktigt nice ut. Enda nackdelen är att den är något tjockare än originalet. En millimeter eller två. Blir väldigt tight i dockningsstationer osv. Men snyggt blev det!

    Denna köpte jag:

    http://www.ebay.com/itm/170751863500?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

    Bifogar bild på orignal kontra ebay

    Tyvärr ingen bild med bakstycket monterat men det kan väl läggas upp på begäran. Det är ju jobbigt för då får jag blanda in en kamera till. Eller spegel... ;)
     

    Bifogade filer:

  18. Cippi

    Cippi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det ser rätt bra ut. Blir luren mycket tjock med det på eller?

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  19. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  20. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Fick hem denna i fredags och den kan helt klart rekommenderas! Att se vem som ringer och svara på samtalet funkar kanon. Behöver inte öppna för att svara och prata och det ser jag som en stor bonus.
    Känns som om telefonen sitter stabilt i väskan och den levereras i en riktigt trevlig "butiksförpackning".

    Det enda negativa jag kan komma på är att pennan är lite bökig att få ut när den är i detta skyddet. För mig kvittar det nästan, då jag inte kommer använda denna dagligen, utan enbart då det fotbollslag jag är tränare för spelar match och tränar för att skydda den mot repor av nycklar osv i värdeväska. (kanske negativt för min del i det avseendet då att den har två öppningar mot skärmen men bättre än ingenting)

    Helt klart värt pengarna och leverans på en vecka. Knappt.