Då får du förklara så att jag förstår eller strunta i det. Ditt val.
Okej, jag har förstått nu att din åsikt är att jag har svårt att förstå vad du skriver. Återigen, så är det att förklara det närmare eller strunta i det. Någon annan som förstår hur Dirk menar här får jättegärna förklara.
Angående att man ska få möjlighet att påverka andra i deras åsikter, absolut, det är just det debatter handlar om! Man hamnar såklart i en ond cirkel när man ska definiera demokrati och yttrandefrihet. Det jag dock pratade om var när andra tror att man vill att de ska lägga näsan i blöt. Jag tror inte du riktigt förstod vad jag menade.
Nej, skon klämde inte. Jag kopplade genom att associera det med det parti som har tydligast association med folkgrupper. Ganska logiskt, men jag ber om ursäkt.
Sen är det din åsikt att åsikter skall hållas såpass snyggt att ingen erkänd folkgrupp behöver känna sig kränkt, men då kommer vi in på diskussionen om det bör finnas universella krav som du just nämner, eller om ett land helt kan vara styrt av vad folket tycker.
Förstår jag inte en gång till bör du kanske fundera över om det är jag som inte förstår eller du som inte förklarar bra. Sedan kan man påtala hur mycket den andra parten missförstår hela tiden eller så försöker man förklara det. Jag skulle också kunna fokusera på hur mycket du missförstår mig, vilket skulle vara naturligt då folk som står för vad de tycker naturligt vill bli förstådda och antar att andra inte förstår dem bara för att de fortsätter att komma med motargument. Om motargumenten är verkligen missförstånd så får man, som sagt, förklara missförståndet.
+1 på den, plun. Håller verkligen med dig.
Last edited: 10 mars 2012