Övrigt: Galaxy SIII - Tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Gavin_Gadget, 6 maj 2012.

1. Micke_A

Micke_A Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus
    Telefon 2:
    Sony Xperia XA2 Ultra
    Telefon 3:
    WileyFox Swift
    Någon som erfarenhet av en billaddare med möjlighet att ladda två enheter samtidigt? Vågar man lita på billigare varianter? Varierar utspänningen så att det kan skapa problem? Skall alla mobiler ha samma inspänning?

2. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Billiga laddare brukar sällan följa de tillhörande specifikationerna. Har provkört flertalet billiga laddare från diverse ställen som påstått sig mata ut mellan 1-1.5A men i själva verket legat på 0.5A.

3. grief

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Gratulerar, men varför inte fortsätta och ta en magister? Mycket roligare jobbmöjligheter :)

I det här fallet är det ofta 1 led extra kan jag tro. Butiken jag jobbade i köpte ibland saker från Ebay och sålde dem till konsument, givetvis med nödvändigt pålägg. Kostar en produkt 70 kr behöver man ofta ta 199 eller 249 för att täcka hemtagningskostnaderna, sedan kan man ju givetvis dividera om hur långt ner i butikens flöden man ska gå för att täcka kostnaden...

4. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Då har det stora batteriet ramlat ned i brevlådan. Jag har inte provat något med hur bra den håller igång än, men jag kan bjuda på ett par bilder på hur det ser ut.

Det är mycket svårt att få till rätt färger på sådana här bilder. Min lur är enligt Samsung en "Pebble Blue" och inte som de senare ändrade sig till en "Metallic Blue". Sedan har jag låtit min fru som arbetar professionellt med att ställa färger på bilder ta dem en vända i Photoshop för att försöka få nyanserna på skalet att stämma, men det är ändå inte hundraprocentigt. Ovanpå det så bryr sig inte webbläsarna (i Windows) om bildernas ICC-profiler så de ser säkert lite annorlunda (läs: mer korrekta) ut nedladdade och öppnade i något bildvisningsprogram som hanterar ICC korrekt.

Passformen är jämförbar med originalet och knakar inte. Det är en anings glapp i över- och underkant, men då tycker jag att det är lite glapp även på originalskalet så jag kanske är onödigt petig. Själva batteriet sitter hundraprocentigt fast i luren och skramlar absolut inte runt.

Luren känns ovant tung (naturligtvis), men helt okej. Tycker du att originalbaksidan känns halkig så är den här det med och tycker du som jag att den är helt okej så är den här det med.

Luren ligger platt på rygg och har inga tendenser att snurra. Att kamerans lins inte tar i behöver knappast påpekas.

Incubus gillar detta.
  5. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Mycket intressant! Väntar spänt på dina intryck av hur mycket extra batteritid du kan få ut...

6. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
  7. Zatacka

Zatacka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

8. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

- Den var grymt fräsch!

Gillar dessutom rekommendationen på sidan om att skaffa skärmskydd om man kör med "plånboksväska".

Har grunnat på det några dagar men inte kommit loss med att posta något här, men min känsla när jag ser alla plånboksväskor är att man får skav & trycksår på skärmen "på köpet" om man börjar lägga kreditkort mot skärmen när man har telefonen i fickan...

9. grief

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Skärmskydd är ett måste om man kör med ett skydd där skärmen täcks av en skinnflip eller dylikt. Otroligt lätt att få under ett vasst dammkorn som ligger och rör sig med dina rörelser i någon timma = tjusig polerros i skärmen.

Skickat från en Samsung Galaxy S3 med Tapatalk 3

10. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

11. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Det var lite så jag tänkte också, är bara lite "förvånad" att det är första gången jag ser det omnämnt...

12. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Då är det väl samma logik om man har telefonen i fickan som gäller? Att man får in ett sandkorn i fickan och sen så har man en fin repa.

13. sir_erken

sir_erken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, men det skrapar mer och hårdare i skyddet

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

14. Linuxen

Linuxen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma här! Är ju en suverän lösning dom gånger man ska iväg på lite helgexpeditioner. Men är en aning tveksamt inställd till just batteritiden!

15. arremannen

arremannen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

16. BigF

BigF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    538
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
  17. arremannen

arremannen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

gick faktiskt ut o kollade i brevlådan... där låg den :P Tack! :) tror det tog runt 3 veckor för mig men minns inte exakt när.

Skalet sitter perfekt iaf. :)

18. BigF

BigF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    538
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Sweet!

19. Imperor

Imperor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Finns ju en hel uppsjö av tillbehör på eBay och det blir fler och fler varje dag känns det som! Visst kan kvalitén vara svår att avgöra, men det är billigt nog att köpa och testa ändå! ;-)

Hittills har jag köpt ett extrabatteri på 2300 mAh (ger dock sämre batteritid än originalet känns det som, kan bero på att jag använt det så lite att det inte nått full kapacitet ännu). ~25,-

Ett case helt i silikon som känns väldigt skyddande, men som inte är så kul att använda då det fastnar i fickan hela tiden (För "grippy") och gör telefonen märkbart tjockare. (Bra som jobbskydd på landet, ett av de första som fanns att köpa öht). ~15,-

Både matta och klara skärmskydd, det matta kör jag nu på sommaren och det minskar en hel del fingeravtryck och reflex, dock med visst avkall på skärpa, men inte så värst störande vid normalt användande. 3+3~30,-

Batterilucka i "läder" (PU = laminerat läder+plast) med "kolfibermönster", ger klart bättre grepp utan att störa eller göra telefonen tjockare! ~85,-

Inte orkat läsa igenom hela tråden så jag vet inte vad som tipsats om tidigare, men det finns en hel del på eBay som sagt, 2850mAh verkar vara största batteriet i normal storlek (knapp hundring), tre batterier (2300mAh) plus bordsladdare, också runt en hundring. Batteriluckor i aluminium och "läder" för en knapp hundring, osv.

Dockningsstationer i enighet med den "nya" standard som infördes för Androidlurar förra året ska börja dyka upp snart och självklart kommer standarden på musikspelare etc i framtiden att vara micro-USB och ingen löjlig proprietär apple-kontakt! Android har gått om iOS på de flesta marknader nu, inkl USA och Europa och leder försäljningssiffrorna på hela väldsmarknaden (http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201106-201206). Borde väl då vara en självklarhet att tillverka rejäla tillbehör med standardinterface!

20. grief

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3: