Nexus One mot Desire

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Svedis, 6 apr 2010.

1. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jag har heller inga problem med att trycka fel på touch knapparna på min N1 ...
    Innan jag fick min N1 och fick prova själv trodde jag det skulle vara katastrof jobbigt, men jag har aldrig kännt att det varit ett problem. Känns mer som "rapporterna" är för nån anledning smått överdrivna...
    Eller så fixade Google det i uppdateringen...

Dealbrekern för mig när det stod mellan N1 och Desire var att Cyanogen jobbar med Nexus moddar... win!

2. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag har inte heller problem med touchknapparna på min Nexus, jag slidear över dem och dem reagerar till 99% direkt.

3. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Touchknapparna lär man sig fort hur dom fungerar. Faktum är att jag har aldrig varit så här nöjd med en telefon tidigare. Nu har jag ändå haft telefonen i 3 månader och man tycker nästan den blir bättre och bättre. Sense kommer jag köra så fort Modaco kommer med en stabil ROM.
    Det N1 kommer vara bättre på är uppdateringar och det är ju snudd på den viktigaste biten IMHO.

4. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att uppdateringarna kommer ifrån Google istället för att man ska vänta 6 månader på HTC är värt allt, Heron har inte fått sin uppdatering än. Jag håller med föregående om micen, jag stod i vårt kompressor rum på jobbet och den jag snackade med kunde inte ens höra den :D

5. Beex

Beex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Även jag anser att det går väldigt snabbt att vänja sig vid touchknapparna. Dock är det lite humor i att se folk som lånar telefonen försöka navigera med dem för första gången och börja svära och hålla på :D.

6. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, touch-knapparna fungerar riktigt bra. I Cyanogenmod så är ju även ytorna för vad som räknas som knappar aningen modifierade så att de når lite längre ner så det en del klagade på att de inte reagerade om man tryckte "under" knapparna har jag svårt att återskapa numera. Därmed är det knappt något att vänja sig vid ens. :) En fördel är ju också att det ser väldigt modernt och stilrent ut med touch-knapparna.

7. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Touchknapparna funkar bra. Sen är den blinkande styrkulan klockaren. Jag är inte speciellt förtjust i sense heller efter att ha ägt en hero drygt 9 månader

8. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har ägt min N1 i lite drygt en vecka nu, och kan inte klaga på någonting.
    jag är den ända på skolan som har en och alla vill känna och klämma på den, + alla som fått göra det har snabbt förälskat sig i den, till och med min pappa blev kär i den och ändå är han iphone freak

sen har vi ju det med dubbla micar vilket jag värkligen uppskattar då jag ofta vistas i bulriga miljöer och har ofta folk som vill nå mig

9. fuzzyhair

fuzzyhair Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Telefon 2:
    Pixel 2 XL
    Telefon 3:
    Iphone 8
    Sitter hemma med både en desire (min fru köpte en) och en nexus och måste säga att jag föredrar nexusen bortsett från touchknapparna som jag hade kunnat klara mig utan.

Blev dock glatt överraskad över hur bra sense flöt i desiren ruskigt rapp i menyerna men trots att jag inte använt den speciellt mycket så har jag redan fått upprepade force close på sense gränssnittet.

Jag personligen skulle inte byta bort en nexus för en desire iaf.

10. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

sen så kommer ju Paul (modaco) att göra en ordentlig port/rom/mod såfort Desire plockats isär, för dom som suktar efter sense på N1 :)

11. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det enda jag skulle vilja ha på Nexus som Nexus inte har än men som Desire har är FM-radio...

Men jag ångrar mig aldrig att jag köpte min Nexus :) har haft den i 2 månader nu och är supernöjd.

Skulle nog inte heller bytt mot Desire OM jag hade fått chansen..

Google har ju hand om Nexus och google vill kämpa för att få sin mobil så bra som möjligt, sen vet vi ju alla att Google är så stora att vi nästan alltid kan lita på dem.

HTC är också bra, inget snack om saken men eftersom det är Google som utvecklar android så kör jag hellre Nexus

12. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

http://androidandme.com/2010/04/news/android-2-2-is-coming-what-features-do-you-want/