Damm under skärmen

Discussion in 'Blade' started by vorchan, Dec 17, 2010.

  1. vorchan

    vorchan Infant Droid Medlem

    Joined:
    Dec 17, 2010
    Messages:
    9
    Likes Received:
    4

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Köpte en Blade från Telia i onsdags och märkte redan igår kväll (efter en dags användande) att det läckt in damm under skärmen, nere i högra hörnet. Är det någon annan som har detta problem, eller har jag fått ett måndagsex?

    Såg i denna tråd: https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=374809&postcount=12, att Baeckman hade samma problem, men dessutom ojämnheter i skärmen (som jag inte har) och fick den utbytt.

    Tror ni man kan få den utbytt endast pga dammläckage?
     
  2. Slaneby

    Slaneby Teen Droid Medlem

    Joined:
    Nov 22, 2009
    Messages:
    280
    Likes Received:
    55

    MINA ENHETER

    Beskriv problemet och begär att få en ny enhet alt få den "reparerad" via Anovo (om den nu är teliaköpt). Dom bör byta den utan bekymmer, men det kan ju skilja sig från fall till fall.

    Om så blir fallet, stå på dig. Det är inget du skall tolerera.

    Lycka till och uppdatera gärna tråden hur det går för dig fortsättningsvis.
     
  3. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Joined:
    Apr 27, 2010
    Messages:
    190
    Likes Received:
    11

    MINA ENHETER

    Jag bytte min för bl.a just damm i skärman. Dessutom var den "böjd" i övre högra hörnet. Den gick som en DOA och byttes ut i butik. Telia byter doa inom 7 dagar. Jag tror att damm borde gå som doa.
     
  4. vorchan

    vorchan Infant Droid Medlem

    Joined:
    Dec 17, 2010
    Messages:
    9
    Likes Received:
    4

    MINA ENHETER

    Okej, det låter bra. För försöka ta mig dit imorgon och se vad de säger. Det känns som det blir mer och mer damm hela tiden, synd för jag gillar verkligen telefonen i övrigt.
     
  5. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Joined:
    Aug 12, 2010
    Messages:
    255
    Likes Received:
    6

    MINA ENHETER

    Har också början till dammråtta i högra hörnet.Högtalargrillen kanske är orsaken.:( (Jag blåste lite i den och partiklarna flyttades).
     
  6. vorchan

    vorchan Infant Droid Medlem

    Joined:
    Dec 17, 2010
    Messages:
    9
    Likes Received:
    4

    MINA ENHETER

    Var inne på Telia idag, och det var inga problem att få den utbytt. Hade med mig kvitto och alla tillbehör och fick en ny direkt. Får hoppas att denna är tät, men det verkar vara ett ganska ovanligt problem så jag är optimistisk.
     
  7. Notoriouz

    Notoriouz Kid Droid Medlem

    Joined:
    Feb 19, 2011
    Messages:
    56
    Likes Received:
    3

    MINA ENHETER

    Vilket skräp... Jag har också lite damm nu i nedre högra hörnet såg jag.

    Jag har JJ9 ska jag ta bort allt och köra in orginal rom och hur gör jag för att lämna tillbaka till comviq?
     
  8. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Joined:
    Feb 4, 2011
    Messages:
    2 298
    Likes Received:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Jag köpte min i butik, men har du köpt din via comviq så får du gå till deras hemsida och kika.
     
  9. Notoriouz

    Notoriouz Kid Droid Medlem

    Joined:
    Feb 19, 2011
    Messages:
    56
    Likes Received:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har ringt till Comviq. Tjejen där gav mig ett nummer: 0317343220. Går till nåt annat företag "brightpoint" som tydligen importerar telefonerna till Comviq och andra företag.

    Varför ska jag ringa dem? Är väl comviqs ansvar tycker jag.
     
  10. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Joined:
    Feb 4, 2011
    Messages:
    2 298
    Likes Received:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Enligt KKL så är det säljarens ansvar att ta emot enheten. Antingen får du skicka in det själv till comviq eller få en fraktsedel från de.
     
  11. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 11, 2010
    Messages:
    1 138
    Likes Received:
    20

    MINA ENHETER

    du ska ringa de för de har handom garanti ärenden åt comviq...
     
  12. evilpenis

    evilpenis Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 6, 2010
    Messages:
    358
    Likes Received:
    49
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Bumpar tråden lite när det gäller att reklamera Blade'n.
    Köpte min hos comviq (nätet) och mailade till dom för jag har nästan aldrig någon täckning med den.

    Fick då svar att jag skulle ringa telefonnumret 0317343220 vilket jag har försökt med nu flera gånger, men får hela tiden "Ogiltligt nummer" vilket känns riktigt skumt.
     
  13. Antion

    Antion Youth Droid Medlem

    Joined:
    Aug 12, 2010
    Messages:
    167
    Likes Received:
    14

    MINA ENHETER

    Har med damm i högra hörnet, men pallar inte att byta ut min ;)
     
  14. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Joined:
    Feb 3, 2011
    Messages:
    698
    Likes Received:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Har nu också fått detta problem på min Blade, men vet inte om jag orkar gå igenom processen att få den lagad/utbytt. Det är ju trots allt en budgettelefon, och inget jag planerar att använda i flera år.