Döda pixlar. Damm under skärm.

Discussion in 'Blade' started by Notoriouz, Feb 27, 2011.

1. Notoriouz

Notoriouz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är jag less... Först märker jag att det är damm under skärmen efter 1,5 vecka. Nu såg jag 2 döda pixlar också.. Har provat med screen test och jag har 2 sten döda pixlar. Även volym knappen knarrar och sitter dåligt.

Har dem limmat ihop hela telefonen eller? Så nu måste jag väl skicka in luren på lagning och det tar väl 1 månad innan man får den tillbaka... Eller hur lång tid brukar det ta?

Mvh

2. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Se på min tråd som jag gjorde. Problemet med damm under displayen är att Digitizern och själva LCD:n limmas ihop. Om det inte är tätt så kommer det förstås in damm. Sen att telefonen inte är hermetiskt insluten det är jag införstådd med. Dock skall det vara hel tätt mellan de två delarna i touchscreenen. Först då kommer dammet att inte komma in. Jag har haft min iPhone 3GS i snart 2 år. Inte ett dammkorn.

3. Notoriouz

MINA ENHETER

Tror du dem reparerar telefonen eller ger mig en ny? Det bästa vore väl om den blev reparerad. Annars får man väl en ny med samma problem som man också måste skicka iväg... Ska kolla din tråd.

4. Skogstobbe

Skogstobbe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min har vart borta i snart 5veckor, ringde i fredags och dom tror att ja kommer få den om en vecka, dom hade inte ens börjat titta på den en. Dålig service.
    hade använt den i 3dagar ungefär så tycker att dom borde skickat en ny

5. Majkey88

Majkey88 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma problem här. Massor av damm. På min ser det ut som det kommit in vid "back" knappen. Där är det väldigt koncentrerat med damm. Samt att jag har en död pixel :(. Haft telefonen i kanske 3 veckor

Tror inte jag kommer skicka iväg den, låter som en väldigt omständig process.

6. Notoriouz

MINA ENHETER

Ja det är precis där min telefon har tagit in damm. Vid "back" knappen. Blir ju sån glipa där så jag förstår att det kryper in damm...

Jag tänker inte gå runt med en telefon som kommer ta in mer och mer damm i alla fall! Speciellt inte när volym knapparna knarrar, bakstycket sitter konstigt, DÖDA pixlar. Nån riktigt trött kines som monterat ihop den här haha...

7. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Finns skräckexempel och rena solskenshistorier om Anovo. Kan ta två veckor och du får en felfri telefon tillbaka, eller så tar det en månad och de har inte ens har tittat på den. Accepterar du inte damm under skärmen finns det väl inget annat alternativ än att skicka in den.

8. Notoriouz

MINA ENHETER

Jag skulle accepterat damm under skärmen om det inte var så många pixlar som är frysta eller döda. Såg att det är 3 stycken minst. Även högtalaren låter riktigt illa vid samtal. Jag hade väl otur! Jag återkommer med info om vad Brightpoint säger och gör.

9. Tobben22

Tobben22 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har inte hört nåt än eller? Min tar också in damm vid Back-knappen, jävligt irriterande när man använder telefonen i solen. Med tiden lär det ju knappast bli mindre damm heller...