Hej, Har en undran om ni andra med tattoo har upplevt att er telefon stänger av/ned sig helt. Jag har haft min lur i ca 1 mån och det här händer mig säkert 2ggr i veckan. Fruktansvärt irriterande, är det bara min eller finns det fler måndagsex?
Med ett sånt svar så blir man ju lite mörkrädd. Förhoppningsvis så är det så att support personalen inte vet hur Android fungerar, för alternativet är ju att HTC på något sätt gjort sönder process och minneshanteringen i Android i Tattoon och det känns ju lite skrämmande. Kanske kan en event log dump eller adb bugreport ge någon ledtråd om vad som hänt efter att mobilen startat om.
Thank you for your enquiry about HTC Tattoo The most common cause for a device to reboot itself is when you're running out of internal memory such as when you've got a lot of programs running in the background. The best way to control this is by soft resetting the device, then via market download a task manager, this will let you turn off any programs you do not need and in turn free up more memory on the device. Regarding the start up sound, it is not possible to disable this. Jag tycker det är lite konstigt. Bara för att man får veta varför problemet finns betyder ju inte att det är borta :/
Det känns som om internminnet helt enkelt är för litet i förhållande till hur telefonen är tänkt att användas. Går det att utöka på något vis? Eller förbättra genom att radera filer? Nån med koll?
Tvivlar på att det är för lite minne som är problemet, min Hero har ju lika mycket minne och jag har inte sett något program som fått slut på minne. Har du något exempel? Går iaf inte att utöka minnet.