Har haft min tattoo i lite drygt 2 månader och upplever att den rebootar titt som tätt vilket är förbannat störande. Har sökt lite här på forumet och verkar som det är en del problem. Finns det någon lösning? Att maila HTC support verkar ju inte vara givande... Sista utväg: Är det möjligt att häva/återlämna telefonen pga detta? Vill ju inte ha en telefon som inte fungerar 100%.
Har samma problem. Den startar om sig slumpmässigt mellan 1-3 dagar. Funderar på om en factory reset kan vara lösningen men jag har inte samlat mod än för att pröva
Har ni skaffat någon sorts taskmanager eller taskkiller , hade samma problem fast när jag fixa en sån app så slutatde det, hoppas det funkar för er.
Japp, kör taskkiller. Har alltid nästan 60-90 M ledigt. Kan ju tillägga att jag har lagt alla "system-apps" i ignor list.. Måste man låta säljaren reparera den 3 gånger eller kan man kräva omleverans direkt? Media markt är säljaren..
Jag har en Tattoo och kör ingen automatisk task killer. Jag har väldigt lite problem med omstarter. Det har hänt någon gång bara och då var det mitt i användningen av något nerladdat program. Edit: ovanstående alltså som något slags argument för att det inte ska behöva vara ett problem med en Tattoo.
Jag har misstankar på musikspelaren som följer med... Ni som får reboots, har ni använt spelaren nån gång efter telefonen startat om sig? Har hänt mig flera gånger att just efter eller under tiden jag spelar musik så startar den om sig. Det är inte hundra av alla gånger men väldigt nära, så jag ville bara kolla.
Jag har en omstart i månaden ungefär, inte så farligt. Jag använder musikspelaren mycket utan problem, dock streamar jag inget. Jag använder ingen taskmanager, låter Android sköta det.
okej, då skippar jag mina misstankar om musikspelaren. Då får det bli en factory reset dom närmaste dagarna. Först tentaplugg dock
Jag har avinstallerat Alarmed lite alarm clock nu. Hoppas att den är boven. Den är en av de första apps jag installerade på tattoon och har varit med ett bra tag. Mina omstarter har alltid hållt sig till max 3 dagars intervall och tattoon har varit up and running i 2... så jag återkommer imorn eller övermorn med mina resultat!
Min har rebootat en gång sedan december månad. Men jag brukar väldigt ofta få "Tvinga fram en stängning".
Efter 3 dagar och ca 1 timme så frös telefonen fast när jag spelade musik. Den startade inte om dock... vet inte hur jag ska tolka det...
min tattoo har startat om sig tre gånger skulle jag tro att det är, alla gånger har jag använt spotify. två av gångerna har jag varit online en gång offline annars har det varit ganska lugnt på den fronten, dock så har jag fått "tvinga fram en stängning" ett antal gånger..
Igår var mobilen på laddning och lite senare på kvällen så var den fortfarande "rött ljus" (laddas). Jag drog ut sladden från mobilen och försökte klicka på "Stäng av knappen" för att se (den var på när jag satte den på laddning). Väntade 15 minuter utan att ljuset släcktes eller att mobilen reagerade. Fick ta ut batteriet och sätta in det igen, väntade på dagen efter - satte på mobilen. Mobilen sattes på och på min batteriwidget stod det "99%" (alltså fulladdad). Jag tror det beror för att jag laddade ner spelet "Replica Island" på mobilen som tar ganska stor plats från minnet.
Körde en massa program, och fick min första reboot. Troligen minnet som tog slut då :/ borde bara varna för att minnet är lågt istället.