behöver hjälp ang. unroot

Diskussion i 'Hero' startad av klotnils, 22 jun 2010.

1. klotnils

klotnils Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, är ganska ny här på forumet och behöver lite hjälp ang unroot
    har sökt på forumet redan men inget av det jag hittat har hjälpt

kör just nu VanillaEclair 3.3 RC4

Men skulle vilja köra lite orginal med mobilen för direkt när jag köppte den
    (för typ 1 vecka sedan) så rootade jag den och vet ej om jag har gjort rätt, kan vara därför mobilen är seg. har testat att clocka den på olika nivåer med overclock widget men inget hjälper.
    så när jag testar att köra RUUn som jag laddade ner igår så får jag bara den vanliga ERORR [170] USB ERROR (eller något liknande) och tror det beror på att nu när jag kopplar in mobilen med USB i datorn så får jag inget HTC Sync medelande på mobilen, och där av ERORR. så undrar om det finns någon orginal ROM som man kan flasha i mobilen eller om det finns någon ROM som fortfarande har kvar HTC Sync biten kvar (tror / vet inte om VanillaEclair har det) så att jag kan göra en Fresh Restore av mobilen?

Tack på Förhand
    -Klotnils

2. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

3. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Du tog väl en nandroid backup innan du flashade? Annars bör man väl bara kunna ladda hem ROMen från HTCs hemsida och flasha in den?

VanillaEclair finns ute i version 4 och allting fungerar till fullo. Du kan inte ha gjort något fel när du flashade tycker jag. Om man gör fel så bör man inte ens kunna starta den nya ROMen. :P

F.ö. är kernel redan överklockad och använder vissa optimala frekvenser så du behöver/bör inte pilla med det själv.

4. klotnils

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ska testa den Miklan tack för svaret

och Hund; såklart så var jag lite snabb med rootningen och allt, så jag glömde att dra en backup :facepalm:. vet också att VE4 finns men det är "sista utvägen" om man kan säga så :P

Edit: ska iväg och äta lite med min Pappa, kommer senare och testar Stock ROMs + radio "skiten" så informerar jag er sen om ni vill ^^

Last edited: 22 jun 2010
  5. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Måste bara göra ett inlägg för min androidkompanjon, du skrev att du skulle testa "radio skiten", vad du än gör ryck INTE batteriet medans du uppdaterar radio. Isåfall kan du se dig om efter en ny telefon, med andra ord: du dödar telefonen.

Var väldigt uppmärksam och läs gärna 2 gånger de guider som finns hur man uppdaterar radion. Jag har aldrig gjort det och heller inte behövt och för mig är uppdatera radion en nödlösning, sista utvägen.

I vilket fall som helst, lycka till och grattis till din nya telefon

6. klotnils

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack bobby, ska vara über säker, ska testa nu btw så, nu kör vi

7. klotnils

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

blev jävligt osäker när jag läste allt, så kör VE4 ist LOLZ men tack för hjälpen, sparar tråden om den nu inte försvinner så kan jag fixa mobilen när jag vågar / är mer skillad

TACK FÖR ALL HJÄLP IAF!

8. klotnils

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte bara uppdatera tråden lite och säga till dom som kanske har problem med unrootning eller liknande med RUU updatering till era android mobiler. om ni har Windows 7 så är det ett problem med drivers som skapar ERROR 170. därimot går det med Windows Vista, vet inte hur det är med Windows XP men det ska tydligen gå där med.

9. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

om ni har problem med drivers på win7 så funkar det lika bra med att installera drivarna för vista på w7 :)

10. klotnils

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det kanske det gör Lucke, testade inte det jag själv ^^ letade fram min "gamla" dator som har vista och körde RUUn och gick fint, men det går nog som Lucke sa och installera drivrutinerna från Vista på W7
    W7 är ju trots allt uppbyggd på Vista

11. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

det fungerar finfint, kör på vista drivar på min w7 dator för hjälten nu :)

12. liseldisel

liseldisel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Drivers? Vad menar ni? Länka till det som funkar när man får error 170 eller vad det var? Jag har Wim 7 ultimate 64 och har en xp pro någonstans..

13. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej men jag kan ge dig filen här och denna är för 64-bit jag har windows 7 32-bit hemma och det funkade för mig, de filerna är för vista men testa det kan funka endå.

här är länken, http://handheld.softpedia.com/progDownload/HTC-Hero-Drivers-Download-81097.html

14. liseldisel

liseldisel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funkar inte... kommer till där man ska flasha in ny img. sen kommer den till några gröna gubbar medvit backrund och det står ruu usb . och sen såger den conection error (usb)