Håller med i stort men nej, helt ärligt är den inte fullt så rapp som iPhone men det är väldigt nära:
- Testa t.ex. att flippa mellan de olika sidorna, på min modell laggar det något, inte mycket så att det stör men jämfört med en iPhone 3GS så är det lite, lite segare.
- Testa att zooma i en bild med hjälp av fingrarna (pinch/multitouch), det är inte riktigt lika smidigt som på iPhone 3GS men inte så långsamt/hackigt så att jag stör mig på det.
- Flippa mellan bilder, inte riktigt lika snabbt och smidigt som på en iPhone 3GS men åter igen inte så långsamt så det stör.
Upplåsning av skärmen sker först med ett tryck på på/av knappen uppe på telefonen och sedan genom att dra fingret nedåt, jag hade hellre sett att det hade gått att t.ex. trycka på "Home"-knappen och sedan dra fingret nedåt.
Kanske en inställningsgrej, har inte rotat runt så mycket ännu.
Fördelarna jämfört med iPhone 3GS är dock många, så många så att jag inte ens orkar gå in på det men några korta:
- Underbar skärm, iPhone är mer grådassig i tonen och inte i närheten så skarp som på HTC Desire.
- Android OS - Say no more!
Inte hälften så låst som iPhone OS, mycket mer konfigurerbart (på gott och ont).
- Integrationen med Facebook, Twitter och självklart Google, jag anväder Googles tjänster väldigt mycket privat och fullkomligt älskar hur bra integrerad telefonen är. Facebook och Twitter använder jag också flitigt.
Jag är hittills RIKTIGT nöjd med HTC Desire, inget snack om saken men jämfört med en iPhone 3GS så är den inte fullt lika snabb.
Orkar inte lägga upp fler bilder ikväll, nu ska jag spendera lite tid framför TVn tillsammans med min fru (och givetvis min HTC Desire!
)
Last edited: 13 april 2010