Angående de arabiska GNex:arna

Discussion in 'Off Topic' started by Talvathir, Nov 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. selko

selko Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag ber om ursäkt, jag hoppas du får ordning på ditt liv någon gång och inte sätter dig i problem

2. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var en undanflykt, för jag visste först försent att de inte skulle komma i tid. Det styrktes med bevis och vittnen att ingenting av det hela var mitt fel i Fribergs fall och jag blev således friad. Det spelar ju ingen roll idag, i dina ögon gjorde jag fel men om man läste allt och inte bara valda delar som lagts upp så framkom det att jag ville vänta med affären, han pushade på, jag skulle leverera men inte fick dem. Det fanns mail, sms och allt möjligt occh folk vittnade.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

3. imagodei

imagodei Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

De andra 8 fallen där du fälldes för bedrägeri då?

4. Playstation

MINA ENHETER

Lite sent nu va, för att citera vad någon sade till mig.

5. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, hur fan tänker du när du säger att selko förstört ditt liv? Var det han som utsatte det för dig eller? Nej, allt du gjort kommer tillbaka och du har bara dig själv att skylla på.

Spelar ingen roll om det är gammalt, du har fortsatt med precis samma saker. Klart det kommer komma fram, haha.

6. Playstation

MINA ENHETER

Där hade jag handlat fel, tagit betalt för en vara som beviserligen fanns (kvitton etc presenterades) två gånger i ett fall där betalningen kom först 1 1/2 vecka senare, då hade jag sålt den till en som hämtade, reparerade enheter i andra som sedan inte höll tex. Detta var fel, men i samtliga fallen så var det eftersläntare och jag var på sjukt dåligt ekonomiskt obestånd så när någon ville ha tillbaka pengarna för en laser som inte höll hade jag inte råd, eller om den inte dök upp alls efter en längre utlandsresa där min tidigare sambo bara struntat i allt, hade fodringar på dryga 260k att betala, sålde av allt jag ägde, köpte saker billigt som jag krängde dyrare, jobbade nätter, pluggade dagar, maximerade ett nordea silver och ett remembercard till max . Jag fick det att plana ut ,(betalar ff av på korten ) men vissa affärer gick fel, och de kunde jag inte lösa. Stack huvudet i sanden, jag tog mitt ansvar och straff. Men som sagt - det var då, det kommer alltid förfölja mig men en dag är det så länge sedan. Jag lärde mig något då, att ha papper på allt och hålla isär troliga saker och säkra saker. Därav kan jag här säga att det inte finns något samband eller liknande här, men jag kan inte sitta här och säga att någon skall tro på mig, men du får ett svar eftersom du frågar. Det är liksom whatever, ni kommer få det ni efterfrågar som ett bevis på att det som hänt här har hänt här och inte hör ihop.
    Jag är sjukt ledsen för det hela och mår otroligt dåligt, men mer över att det nu är, oavsett vad jag gör, omöjligt att göra rätt för mig och faktiskt bevisa något, då det inte är värt nått i alla fall. Folk kommer få sina pengar, det ser jag till, men det är ta mig fan inte rätt att sitta och skicka mail med hänvisningar till något som heter a serbian film eller komma med anspelningar på att man skall jaga rätt på min dotter för att våldta henne. Jag gjorde fel då för år sedan, jag lade inte fram hela sanningen här från början - men det är också allt. Det är inte synd om mig, absolut inte, men det finns en gräns.

Last edited: Nov 3, 2012
  7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Kommer det aldrig annat från dig än bortförklaring på bortförklaring?

8. alexm

alexm Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Men för f*n, är du seriös? Du har bara dig själv att skylla för allt som hänt, INGEN ANNAN här på Swedroid. Varför jag undvikit att skriva mer här i tråden är för att du har uppenbarligen ett problem, på riktigt menar jag då.

Det du borde göra nu är att reda ut allt. Antingen erkänner du att erkännandet av bluffen var en bluff eller så visar du NÅGON form utav bevis som styrker att du beställde telefonerna. Jag förväntar mig inte heller att se dig här på Swedroid igen, oavsett om du har bevis på att du beställt telefonerna (ja, jag vet att du själv redan sagt det).

Edit: Har nu läst inläggen innan mig som jag inte sett pga. att jag citerade dig på sidan 9. Du berättar alltså om hur du och din familj gått igenom något väldigt svårt efter tidigare fall (och det är verkligen tråkigt att höra om din familj eftersom de troligtvis inte hade något med det att göra) och efter det undrar jag bara en sak. Vad tänkte du med när du gav dig på samma "bransch" igen? Jag säger det åter igen, du har bara dig själv att skylla, inte selko eller någon annan.

9. selko

selko Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Det hoppas jag också, jag hoppas att vi kan lämna honom ifred nu ett tag. Jag borde inte slängt upp länken

10. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    jävla lallare.. född och uppvuxen i Sverige och ändå sjunker man så lågt genom att blåsa folk på pengar... helt sjukt.

edit: kan förstå om man har haft en riktigt dålig uppväxt, men i ditt fall verkar du ha haft jobb osv

11. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Ja, för det hade ju varit förståeligt om en som jag, utrikes född, hade sjunkit så lågt.

Jag tycker att man kan framföra kritik men då vill det till att den är adekvat också.

12. Gilgamesh

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    nej det hade det inte varit, du tolkade det på fel sätt helt enkelt, har man ett jobb osv och bor i Sverige så ska man fan inte hålla på så, då behöver man helt klart vård

13. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha att folk alltid måste dra in rasism i diskutioner..

14. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

classic ;)

15. Playstation

MINA ENHETER

Precis. Då var dock då och nu är nu, lägg ihop ett och ett så har du svaret - jag har ingen anledning att göra en sådan sak nu, det med annan logik (lyckade affärer, supporten) påvisar i mina ögon orimmligheten i att jag skulle göra helfel nu. Men helt ärligt så orkar jag inte med detta, att älta, det har gjorts så länge och skadat så många, jag gör rätt för mig här, när det är klart hör ni aldrig av mig mer, och inte en affär till kommer göras (vilket redan skrivits tidigare)

16. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Jag är säker på att han inte hade någon fördomsfull intention. Jag bara tror på underliggande, ofta omedvetna, strukturer inbyggt i vårt språk. Även om man inte menat något illa kan det i förlängningen ha normerande tendenser för var vi drar gränser och hur vi relaterar beteende till ursprung etc. Bara en tanke.

Ledsen att behöva gå off topic i en off topic-tråd :-)

17. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

vad blir nästa nick då? ;)

18. Gilgamesh

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    XBOX?

19. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag har funderat mycket på vad som kan ha varit Playstations syfte med den här scammen om mobiler från Saudiarabien. Jag har inte kunnat förstå hur han har tänkt och inget har verkat logiskt.

Men nu tror jag att jag lurat ut vad det hela går ut på:
    Han påstår att han ska köpa mobiler från Saudiarabien. Han får nio personer (eller fler?) att sätta in 900:- var i förskott.
    Han presenterar sedan sin snyfthistoria om att telefonerna fastnat i tullen och att han fått betala dryga böter, han erbjuder sig att betala tillbaka insatserna.
    Han hoppas att åtminstone några ska falla för snyfthistorien och låta bli att kräva insatsen tillbaka för att de tycker synd om honom.
    Om han lyckas med att få t.ex. tre personer att inte kräva sin insats tillbaka har han tjänat 2700:- på att skicka lite meddelanden fram och tillbaka!

Det är det som jag tror var syftet med hela historien.

20. Playstation

MINA ENHETER

Då hade jag ju inte sagt åt folk att jag ersätter allt trotts att de sagt att de vill avstå / dela kostnaden? Affärsiden gick fel, det är allt och hela sanningen. Nu ordnar det sig dock, eller hur? Vad är viktigast - att du fått dina pengar tillbaka eller att du lägger massor av tid/energi på att komma på nya mer eller mindre otänkbara scenarier?

Thread Status:
Not open for further replies.