Från GB 2.3 till JB 4.1.2 med GT-P1000 (1st gen) Guide.

Diskussion i 'Samsung' startad av Klickman, 21 dec 2012.

1. Klickman

Klickman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Ja, det fungerar perfekt!

Så här gjorde jag:

Först köpte jag en Galaxy Tab 7 (den första) GT-P1000 för en halv tusenlapp av en kompis här.
    Ville roota och prova annat, men det sket sig på vägen. Följ dessa steg, så kommer du att lyckas:

Steg 1: LADDA BATTERIET FULLT innan du börjar.

Steg 2: Roota http://www.android.gs/root-galaxy-tab-gt-p1000-that-runs-gingerbread-or-froyo/

Steg 3: Flasha in Clockwork recovery http://www.youtube.com/watch?v=3EIFgIpfZjo

Steg 4:Skippa CM9, och gå direkt till JB istället. http://youtu.be/eOnhvCcJUKw

I denna korta guide finns allt du behöver veta för att verkligen få fart på din gamla Galaxy Tab, "den jättegamla versionen".
    Själv är jag riktigt nöjd med just den gamla GT-P1000, och har därför lagt ner mycket tid på att få den så bra som den är idag.

Alla som har problem med sin GT-P1000 borde testa detta hemma, i lugn och ro.
    Du får lön för mödan om du ser till att få jobba med detta i lugn och ro, så börja med det.
    Tar några timmar om det knasar sig, men det kan även gå på mindre än 1 timme. Det är helt upp till dig själv.

Tänk positivt, och ät lite mellan varven. Lycka till!

Anledningen till denna guide är mina egna misstag https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=88027
    men hur jag löste det här på forumet genom att läsa på ordentilgt, och våga prova själv.
    Har inte sett någon annan guide som handlar om "från brickad till JB", så jag skrev en egen. Den har du nyss läst.

Gick det bra för dig med?

Berätta om det på forumet!

Glöm inte att trycka på Tackknappen om guiden eller andra besökare här löste problemet.

deppen, socool, Ermias och 2 andra gillar detta.
  2. sieri

sieri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Följde guiden och det fungerade perfekt, tog inte mer än 10min! :) TACK!

3. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag skulle behöva steg för steg instruktioner för att lyckas med detta konststycket, så om det finns en vänlig pedagogisk kille som vill hjälpa och lära ut hur man uppgraderar så vare jag jättebra. TACKAR PÅ FÖRHAND :)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

4. MiniHD

MiniHD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar ha tabbat mig...

Jag försöker få till en 4.2.2 i min Tab (P1000), men lyckas inte riktigt. Hade en ICS-rom i som jag hade tröttnat på.

Jag började igår med att ta en nandroid-backup på befintligt system och data. Skulle sen testa att flasha in sgt7-10.1-20130224-HumberOS-p1.

Fick ett fel vid installationen (System 7?) och testade med lite olika ROM:ar via recoveryläget (efter att jag hade wipe:at allt...).

Tröttnade och tänkte återställa den backup jag gjorde tidigare - det var dumt!

Efter att backupen hade återställts (utan felmedd) startar inte plattan, kommer bara till GALAXY TAB - SAMSUNG och sen står den där. Testade naturligtvis att försöka boota till recovery, samma resultat som ovan. Det enda jag kan gå in i är download-läge. Pust. Trodde jag... :(

Försöker med Odin att stoppa in CF-Root-TAB7_XX_OXA_JQ1-v3.3-CWM3RFS (enligt länken från Youtube-klippet som är länkat till i första inlägget) för att se om det kan vara så att det hjälper. Problemet är att jag får inte Odin att hitta tabben, det händer ingenting. Jag har Kies installerat, så drivrutinerna borde finnas på plats, men precis som videon säger avslutar jag alla aktuella Kiesprocesser. Odin hittar inte tabben!

Hjälp någon? Win 8 Pro som operativ, om det nu kan vara problemet.

Jag misstänker att jag har gjort om min tab till en brevpress om ingen har några listiga tips!

5. MiniHD

MiniHD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fortsatt att försöka men lyckas inte...

Jag misstänker drivrutinsproblem, testade att dra igång en virtuell Win XP och lade in drivrutiner mm, men samma problem där. Plattan hittas inte av Odin. :(

Jag ser en framtid som brevpress...

/MiniHD

6. socool

socool Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för en bra guide.
    Funkade perfekt. Kan rekommendera alla att göra detta. Blir som en helt ny platta.
    Som sagt ta det bara lungt, stressa inte.:beer:

Skickat från min GT-P1000 via Tapatalk 2

7. deppen

deppen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej tack för guiden , synd han pratar sp himla fort.

Eftersom jag redan hade clockwork så räckte steg 4 för mig.
    Tyvärr var jag inte nöjd med utseendet även om den kändes flyta bättre.
    Homescreen gick inte rotera letade efter instäällning för det, fann ingen.

Backar till ics igen 4.1.0 .

Men jättetack för din post den behövdes.