Har äntligen fått min Ainol Novo 10 Hero 2! Anade inte att det kinesiska nyåret skulle stoppa upp precis all post...
Hämtade iaf ut plattan i går och körde igång den. I korthet tycker jag efter gårdagskvällens körning att skärmen är bra och funkar alldeles utmärkt att läsa eböcker på, quadcoren är snabb och wifin verkar stabil och snabb.
Plattan kom förrotad!
Eftersom det är en kinesimport, ligger det med en massa oanvändbara kinesiska program installerat, vilka jag fick bort mha Titanium Backup Pro (betalvarianten).
Batteritiden kan jag inte säga nåt om än. Får återkomma om det. Tabletkungen skriver åtta timmars drift, men det bör man antagligen ta med en nypa salt.
Själva plattan är lite plastig i kanterna och kanterna är också lite skarpa bitvis. Finishen är kanske inte helt hundra (den knirkar lite i kanterna), men för det priset och hårdvaran kan jag leva med det. Baksideplattan är lite grovt mönstrat så man får ett bra grepp om den.
Knapparna sitter lite avigt till uppe till vänster för mig som är högerhänt (håller plattan i vänster hand och petar med höger) tycker jag.
Minneskortet är pilligt att få ut och in, men det gör man ju inte så ofta i ärlighetens namn.
Min förra surfplatta, en Dmtech, blev het vid processorn på baksidan av plattan när man körde det minsta lite tyngre grejor. Denna Ainol blir det inte, ganska skönt att inte bli lite lätt skållad om händerna...
Vikten är behagligt låg för en 10"-widescreenplatta.
Hittills nöjd. Återkommer som sagt med mer info när jag kört den ett tag.
Edit: Prio 1 i kväll blir att partionera om mineskortet och installera Link2SD. En gigabyte minne gör ingen glad direkt...
Last edited: 15 februari 2013