Sedan ett tag tillbaka finns musiktjänsten Deezer tillgänglig i Sverige. Här tänkte jag att vi kan ha en tråd om tjänsten, på samma sätt som att det finns en tråd om Google Play Music. På Deezer finns det över 30 miljoner låtar, vilket kan jämföras med Spotifys 20 miljoner. Deezer ska även vara världens största streamingtjänst för musik.
Det går även att ladda upp sina egna MP3-filer till Deezer för att kunna lyssna på sånt som finte finns annars på Deezer.
Vad jag vet finns det ingen datorklient utan det är en webbaserad spelare som finns.
Jag har precis börjat testa tjänsten och hittills känns det mycket mer lovande än Google Play Music. Tänkte försöka ersätta Spotify med tjänsten ett tag, återkommer när jag har testat mer och kommit fram till vilken tjänst jag föredrar!
Med Deezers Spotizr går det även att importera spellistor från Spotify till Deezer: http://spotizr.com
Tre olika abonnemangsalternativ
Premium+ 15 dagar gratis. 99kr/månad.
- Allt som ingår i Premium.
- Musik i mobilen eller surfplattan (upp till tre stycken, en kan lyssna åt gången).
- Offline-åtkomst.
- I bilen, på TVn osv.
Premium 15 dagar gratis. 49kr/månad.
- Allt som ingår i Discover.
- Ingen reklam.
- Musik i 320Kbit/s.
- Obegränsad streaming.
Discover
- Streaming i hela världen
I Discover ingår det obegränsad streaming i en månad. Därefter är det begränsat till två timmar per månad.
Exklusivt erbjudande för 3Kunder
Du får första månaden Premium+ helt utan kostnad. Därefter kostar tjänsten 49kr/månad i ett halvår. Efter det kostar det 79kr/månad (ordinarie pris är 99kr/månad med 15 dagars gratis prov). Du beställer tjänsten från Mitt3, dubbelkolla så att du har rätt mailadress angiven där eftersom instruktionerna kommer att skickas dit. Tre har sedan tidigare haft ett samarbete med Deezer i Danmark.
Studentrabatt via Mecenat
Har du ett Mecenatkort kan du ta del av Deezer till ett studentpris. Du får Premium+ för 49kr/månad i 6 månader. Efter dessa 6 månader blir priset 99kr/månad.
Last edited: Mar 27, 2014