Hur tömmer man kalendern?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Maveric77, 4 sept 2009.

  1. Maveric77

    Maveric77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej på er, jag har sökt på forumet men inte hittat nåt svar!

    Köpte HTC Hero igår och matade in min g-mailadress m.m. Direkt så synkade den med min googlekalender, mail och kontakter. (precis som väntat...)

    Problemet är att jag inte vill att den ska göra det, och jag har stoppat synkningen i inställningarna. Kontakterna i telefonen (som kommit via Gmail) tog jag bort manuellt, men kalendern kan jag inte tömma! Jag använder inte Gmails kalender utan jag kör lokalt i Outlook eftersom att jag använder den kalendern i jobbet!

    Min fråga är alltså hur jag tar bort allt i kalendern så den är tom när jag så småningom synkar med Outlook... Jag har provat att ta tömma min Gmail kalender helt och hållet och sen synkat den, men posterna i telefonen ligger kvar...?

    Nån som har ett tips?
     
  2. raph

    raph Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2009
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    När du är på din Home-screen trycker du: Meny > Settings > Applications > Manage Applications > Calendar > Clear data

    Edit: Ett annat tips sen är att ladda hem http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=89955 som syncar din Outlook med Google Kalender med ett tidsintervall. Då slipper man synca via kabel om man inte har en Exchange-server dvs.
     
  3. Maveric77

    Maveric77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack Raph!

    Det löste problemet... Nu ska jag ge mig på att synka med Outlook! Ska fundera på det där insticket som du tipsade om, verkar bra!
     
  4. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kan man få att den synkas så att möterna i mobilen läggs in i "my calander" eller "outlook" för läggs dom under den kalendern som är mitt namn i mobilen så syns ej mötet i htc:s kalender widget. Alltså efter man gjort synken med programmet ovan, så att mötet i googles kalender läggs under my calander i mobilen.
     
  5. raph

    raph Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2009
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tror man inte kan välja att den ska synkas till en specifik kalender i Google. Min synkas till min "originalkalender". Men den synkas utan några problem till min hero och allt syns som det ska. Har inte kollar allt för mycket efter som allt funka i stort sett direkt. Nån annan kanske har mer koll.