Fick precis uppdatering 3.32.405.2 OTA, men märker ingen skillnad på telefonen. Någon som har mer info? Den var bara strax över 5MB stor så den kan ju inte ha skett några underverk, men nyfiken är jag...
Widgeten "Kalender (HTC)" finns numera bara i full storlek, och inte den lilla smidiga varianten som fanns innan ovan nämnda uppdatering... wtf?!
Detta är inte menat till någon specifik person, men ibland undrar man hur det står till med läskunnigheten på detta forum. (Speciellt när det gäller "Hur lägger jag in den här romen på min telefon" frågor) I detta fallet så står det ju klart och tydligt i meddelandet som visas på skärmen vad uppdateringen innehåller. - Uppdatering: Installera G-Sensor kalibrering.
Jag laddade ner den nya uppdateringen via OTA men eftersom jag satt på jobbet så valde jag "Senare"/"Later" när jag fick frågan om jag ville installera uppdateringen. Hur får jag igång installeringen igen? Söker jag efter uppdateringar så hittar den ingen ny updatering trots att jag bara har 3.32.405.1 Jag har provat att ställa fram datum och startat om telefonen flera gånger.
Jag laddade ner uppdateringen, men fick ett samtal under installationen. Då avbröts instalationen, och nu kan jag inte hitta uppdateringen via manual check, eller på telefonen. Det står i info att jag kör den förre mjukvaru versionen. Vad har hänt?
Om man kollar i kommentarerna till nyhetsartikeln här på Swedroid så verkar det som om HTC drog tillbaka uppdateringen den 11:e.
Funkar den bättre än den gjorde innan den drogs tillbaka? Läste om en den trubbel med den innan HTC drog tillbaka den. Kanske ska vänta tills senare idag så nån annan får prova.
Installerar nu, Nerladdat=Ok Installerat=Ok Startar om=Ok men ha tålamod! Flera av home-skärmarna var inkompletta (startar om igen) måste återställa homeskärmar (3st) igen, sedan allt ok!
Mina homescreens ser ut som de gjorde innan. Nu har jag inte så många widgets, men de jag hade är kvar som innan. Har inte märkt någon skillnad än.
Installerade idag och mina HTC widgets försvann, alla utom kalendern. Men bara att lägga tillbaka dem så var det löst.
Uppdateringskris Drog ned denna till min Hero och det verkade gå finfint tills jag fastnade på "Hero"-skärmen i 40+ minuter, den innan "Quietly brilliant" dvs. Drog ut till slut ut batteriet men hamnar på samma skärm varje gång jag startar luren. Tips?
Jag är rädd för att du måste göra en återställning av telefonen via USB. Du kan hämta hem 1.5 från htc.com eller 2.1 från shipped-roms.com. Kolla https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14773 Obs, all personlig data i din telefon kommer att raderas.
Fick min idag, jag ser att det är - Uppdatering: Installera G-Sensor kalibrering. men vet inte om det är något jag skall göra eller kalibrerar den sig själv?