Här är en liten guide för att google inte fått ändan ur vagnen så vi kan se sk "protected apps" på market. (En protected app är en app som på ett eller annat sätt är låst till vissa regioner, exempelvis swedbank, svt play och andra)
OBS! Av erfarenhet vet jag att detta inte alltid fungerar, men även om det inte fungerar för dig på en gång, låt ändringen vara och kolla igen senare/dagen efter. Emellanåt dröjer det innan ändringen "slår genom".
Tyvärr vet jag inget sätt att få detta att funka för alla, men det är absolut värt ett försök för de som också tröttnat på att vänta.
För att få tillgång till alla apps i market är det "bara" redigera /system/build.prop och ändra följande:
Kod:
ro.build.description=GT-I9000-user 2.2 FROYO ????? release-keys
ro.build.fingerprint=samsung/GT-I9000/GT-I9000/GT-I9000:2.2/FROYO/?????:user/release-keys
(????? = din nuvarande firmwareversion)
till:
Kod:
ro.build.description=GT-I9000-user 2.2 FROYO [COLOR="Red"]XWJP6[/COLOR] release-keys
ro.build.fingerprint=samsung/GT-I9000/GT-I9000/GT-I9000:2.2/FROYO/[COLOR="red"]XWJP6[/COLOR]:user/release-keys
Har man root explorer är det snabbt gjort:
- Gå in i inställningar/program/hantera program/alla/Market och påtvinga stopp.
- Kör root explorer, montera om /system som R/W, redigera build.prop enligt ovan.
- Starta om telefonen i recoveryläge, välj att formattera cache.
Jag gjorde nyligen denna procedur och jag har tillgång till alla apps på market nu, orkade inte vänta på google längre. Det är inte alls säkert att det är nödvändigt med alla stegen, de är tagna från andra guider och jag har inte testat utan dem.
EDIT: Gjorde beskrivningen mer generell.
Last edited: 19 november 2010