Vad förväntar sig folk av HTC? Måste varenda telefon som släpps ha de bästa specifikationerna? Är Samsung bättre?
Samsung härmar Iphone på mer än ett sätt. Inte bara att Galaxy-serien är en uppenbar rippoff av Iphonen designmässigt, utan också att de har en enda modell de satsar på (okej, några undermodeller finns det, men jag har nog aldrig sett någon live). En enda top-of-the-line-produkt som ska klara allt.
HTC kör en helt annan taktik. De gör telefoner för användaren, "you". Visst, på många områden är deras 8 senaste telefoner nästan precis likadana. Men väldigt få av dem är menade att vara försök att ensamma nå mobiltronen.
En av poängerna med Android är ju just valmöjligheten. Det finns inte bara en enda Iphone att välja på utan ett stort urval av modeller. Bland de modellerna har var och en en möjlighet att hitta telefonen som passar just dem. Vill du ha bra kamera? Vill du ha ett fysiskt tangentbord? Vill du ha ett stenlyxigt helgjutet aluminiumskal? Vill du ha en bra mediaspelare? Vill du ha en riktigt vass skärm? Vill du ha en extremt kompakt telefon? Med Android kan du få precis det du vill ha!
Det har HTC fattat. Och det är ingen enorm skillnad mellan deras senaste modeller. Men några skillnader är det - precis de skillnaderna jag nämnde ovan. Det är HTCs poäng! De har en telefon för just DIG!
Förresten så är jag sugen på denhär Incredible S. Ska byta min gamla Hero i sommar. Kanske blir det en sån, eller har HTC släppt en ny telefon som passar mig ännu bättre, då?
Last edited: Feb 15, 2011