[TÄVLING] Vinn en WaveSecure-prenumeration

Diskussion i 'Allmänt' startad av robot, 23 februari 2011.

1. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Som jag lovat, så kan jag med ett leende på läpparna hålla vår senaste tävling, genom ett samarbete mellan Swedroid och McAfee Wavesecure. Den här gången kan ni vara med och tävla om en ettårsprenumeration av McAfee Wavesecure.

Wavesecure presenterade nyligen en såkallad infographic
    , där de beskriver hur viktigt det är med att hålla reda på sin mobiltelefon. Eftersom det ofta händer att folk blir av med sina mobiltelefoner, och att de innehåller personlig information, så är det väldigt viktigt att man har en sorts backup på allting och möjlighet att få tillbaka sin ägodel.

Klicka här för att se hela

För att vara vara med och tävla så ska du skriva ett inlägg i denna tråd, där du berättar om den konstigaste eller mest oväntade plats där du hittat eller förlagt din mobiltelefon.

Tävlingen slutar söndag 6 mars, då jag kommer läsa igenom samtliga bidrag och välja ut de 12 bästa.

Om du har fått brainfreeze eller om du alltid håller stenhårt i din mobil så kan du istället använda dig av vår rabatt-kod och få 20% rabatt! Klicka här (eller gå in på https://www.wavesecure.com/buy.aspx?promo=SWEDROID) för att ta del av denna rabatt. Rabatt-koden gäller t.o.m 15 mars.

För er som inte har hört talas om McAfee Wavesecure för kan ta en titt här
    https://swedroid.se/?s=wavesecure
    https://www.wavesecure.com/

Lycka till!

Last edited: 5 mars 2011
    ninetwozero, Molleresa och LivingPixels gillar detta.
  2. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207

MINA ENHETER

Konstig o konstig.. Ganska vanligt kan jag tro: toalettstolen.. Om man nu kan kalla det förlagt... Haha. Hade kanske haft nytta av wavesucure om jag inte motstått reflexen att spola..

Edit: Kan väl utveckla denna händelse något. Vi män ska inte göra två saker samtidigt. Att stå upp och kissa och fumla med telefonen för att skriva sms är ingen bra kombination. Framförallt inte när man har (hade) en så pass stor telefon som en Htc Hd2. En feltryckning och ett försök att trycka på "backspace" senare ser man luren i slowmotion rakt ner i porslinen. Att man dessutom rent reflexmässigt sträcker sig efter spolknappen i samma skede gör inte saken bättre. Nu hittade jag visserligen telefonen direkt, men som sagt, hade jag spolat och telefonen fungerat hade man kanske haft nytta av en wavesucure prenumeration?

Last edited: 1 mars 2011
  3. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Konstigaste platsen jag har hittat min telefon måste vara efter att jag och min far hade varit ute i garaget och jobbat på en av våra hobbybilar. Det är en fin gammal 70-tals racer med stålram. Jag hade legat under bilen och pillat när det ringde, jag svarade och la sedan ifrån mig telefonen. Dröjde en stund innan jag insåg att jag inte hade en aning om vart jag lagt min telefon och började då leta frenetiskt, gav upp lite en stund och beslutade mig för att testa att ringa till den, jo visst ringde det inne i garaget men varifrån kunde vi inte lista ut. Sen kom vi ju på att jag hade legat under bilen och pillat, så jag dök in och fortsatte sökandet medan min far ringde till telefonen. Hittade den efter en stund inuti en öppen del av rör-ramen som var just precis tillräckligt stor för att rymma min HTC Diamond som jag hade på den tiden.

4. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Konstigaste stället måste vara frysen, den mobilen var fin.

5. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

För egen del har jag inte direkt någon konstig plats att bidra med, men jag kan ändå dra en lustig historia från verkliga livet...

En kompis som jobbade som taxi-chaufför berättade att han hade en kund som tappade sin mobil in under sätet när han skulle kliva ur bilen. Kunden upptäckte själv att han tappade mobilen och körde in näven under sätet och plockade fram en telefon. Sedan tittade kunden på telefonen och sade: "Nej, det här är ju inte min telefon!", varpå kunden lägger tillbaka luren under sätet och börjar återigen gräva under sätet. Vid andra försöket hittade kunden sin egen telefon.:)

m v h Henrik

6. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Att råka "glömma" telefonen på bussen är en klassiker - alltid lika kul att försöka få tag på bussbolaget och chauffören efter stängningstid på en fredagskväll. Det löste sig dock ganska bra i och med att just den bussen skulle vända och köra tillbaka åt samma håll, dock krävdes det att man sprang från ena körslingan till den andra! Numera värdesätter jag konditionsträning, haha. :-)

7. Zaklin

Zaklin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag var på besök i sälen runt 2007. Efter att vi hade spenderat natten på nattklubben "fjällis" vaknade jag upp och upptäckte att min telefon var borta.
    Efter frenetiskt letande i stugan gav jag upp och antog att den blivit snodd på klubben.

Påväg till backen (samma väg som till klubben) så ser jag telefonen i en snödriva vid kanten av vägen. Den var hel och fungerar fortfarande (SEM W810i).
    Kanske inte den konstigaste platsen, men att jag faktiskt får syn på den i snödrivan (innan någon annan) känns som en på miljonen.

8. Minuet

Minuet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag lyckades att tappa min mobil när jag mekade med bilen, använde displayen som ficklampa och hade lagt mobilen på kylaren. Den här telefonen var då en splitter ny HTC Touch Diamond, som för övrigt senare fick smeknamnet Judas då den alltid svek en när det gällde.
    Glad i hågen efter att ha hittat felet på bilen smällde jag igen huven och körde iväg. Efter att ha kört i ett par mil på motorväg så skulle jag ringa ett samtal men mobilfan var ju självklart borta!

Då kom jag på det: jag såg den senast på kylaren, helvete.

Jag stannade bilen vid vägkanten och öppnade huven helt säker på att mobilen inte var kvar. Det var den inte heller.
    När jag stod där, modstulen för att min fina telefon var borta + litehalvt förbannad på mig själv då hörde jag det; mission impossible, min ringsignal!
    Där låg min Diamond, precis bredvid fjäderbenstornet, oskadd.

9. ortus

ortus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter flera dagars letande hittade jag den i min ena boxningshandske :ehm:

10. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Som vanligt så anslöt jag laddaren på natten till mobilen och la den på nattduksbordet, nästa morgon vaknar jag av att min chef ringer på arbetstelefonen och funderar om jag ligger och sover, förklarar att jag försovit mig och att jag kommer in strax. Flyger upp ur sängen svärandes över att mobilen inte har ringt på morgon när jag till min förvåning inte kan hitta den på nattduksbordet. Snabb letar den samtidigt som jag kastar i mig frukost och skiter i den å beger mig mot jobbet.
    Väl när jag kommer hem igen efter en arbetsdag som inte startade som jag ville får man alltid ett mysigt besök av katten (Junior) som vill ha mat direkt, häller upp en skål till han och börjar mitt letandet, sovrummet kollas igenom helt utan några framsteg, fortsätter in på toaletten för att se om jag lagt den där inne (inte så ovanligt)
    Men heller inte någon lycka där inte.
    Han nästan sökt igenom hela lägenheten när jag får syn på min laddare som sticker ut bland några leksaker i Junior's korg.
    Dröm om min förvåning så sitter min mobil fast i andra änden av kabeln.
    Så enligt min slutsats så;
    Jag har anslutit laddaren till mobilen, MEN den har aldrig varit inkopplad i datorn.
    Junior har sett den hängande ifrån nattduksbordet och tyckt att de va hans leksak och tagit med sig den och lagt ner den i korgen hans.

Så med en nöjd Husse igen och en ny laddarkabel till nallen så är mobilen tillbaka.

exore gillar detta.
  11. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

En morgon för ett par år sedan så vaknade jag upp i det tillstånd när man är osäker på hur kvällen innan egentligen slutade men ändå nöjd över att man vaknar upp i sin egen säng ensam och oskadd. Hursomhelst så skulle jag till och ringa mina goda vänner för en så kallad "lucköppning" och inser till min fasa att jobbmobilen är borta. Lyckligtvis så bor jag inte så stort så jag kunde ganska snabbt gå igenom lägenheten men kunde tyvärr lika snabbt och olycklig konstatera att telefonen inte var hemma.

Jag plockar fram min gamla privata lur som legat i standby med ett kontantkort i och ringer en vän för att ta reda på fakta. Tyvärr kunde han inte hjälpa mig med mer än att vi stått och surrat med ett sällskap unga damer innan vi vandrat vidare mot kvällens obligatoriska kebab.

Jag har såklart försökt ringa min telefon för att försöka lokalisera den utan lyckat resultat och fortsätter på det spåret med jämna mellanrum. Det går ett par timmar och jag hamnar på ett kaffehak med två kompisar och sitter och beklagar mig över att luren är borta samtidigt som jag grämer mig över att behöva förklara för chefen hur det gått till. Helt plötsligt när vi sitter där så ringer det på min gammellur och när jag kollar på displayen så visar det sig att det är...jag...som ringer. Jag svarar. "Hej, det är Anna" hör jag i andra änden.

Efter några minuters pratande så har vi lyckats konstaterat att jag på nåt sätt måste ha kommit på den "smarta" idén att lirka ner min telefon i hennes ficka för att slippa fråga om ett nummer och, när hon hittat telefonen, sett att det var 20 missade samtal från "jag" och googlat numret, insett vem som ägde telefonen i hennes ficka.

Det hela slutade med att jag fick en dejt med Anna redan samma kväll med ett givet samtalsämne, fick tillbaka telefonen och blev ett minne rikare.

Och ett tips, don't try this at home.

12. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Men fasen också. Det var ju den här historian jag _skulle_ ha velat köra, men det var på morgonen och det fanns folk kvar på bussen som norpade åt sig den. Det hjälpte alltså inte att få kontakt med chauffören i mitt fall. Jag fick en Latitude-uppdatering på att den sist sågs vid centralstationen i Karlskrona, sen försvann den från radarn.

13. Mushu

Mushu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har aldrig tappat en mobiltelefon, och har haft svårt att förstå hur man kan låta sig själv villa bort något så viktigt och dyrt.

Men ingen av oss är förskonad oturen verkar det som... I måndags gick jag på en mkt sur omtenta, och i tentasalen fanns det ett hundratal studenter från många olika kurser. Jag som aldrig lämnar ifrån mig mobilen lyckades få total hjärnsläpp och stoppade in min avstängda simlåsta mobil i någon annans jacka! Kom på det en timme efter tentan, och var ju självklart mkt upprörd för att inte tala om ledsen... oddsen för att jag skulle få tillbaka den verkade väldigt små. Anmälde till polisen, beslöt mig för att spärra mobilen, kanske sätta upp en miljon affischer på campus... det rörde ju sig om mkt pengar men ff a. en hel massa viktig info.

Dagen efter fick jag tillbaka den, tack vare min stora och ytterst oförtjänta tur samt ett vältajmat facebookuppbåd. Men det hade kunnat gå helt åt helvete... nu klistrar jag fast namn o telefonnummer på nallen.

-- P

14. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Vaknade upp på gräsmattan efter en fyllefest, letade febrilt efter mobilen och insåg att den var nerstoppad i mina kalsonger.

Last edited: 3 mars 2011
  15. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag tappar bort mobilen hela tiden men aldrig på några konstiga stället, utan oftast i soffan, så jag har som vana att ha en till mobil som alltid ligger på samma ställe så jag kan ringa efter mobilen... men det har hänt att jag har förlagt båda mobilerna och fått be kompisar på msn att ringa mig :P

16. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Observera att deadline datumet är flyttad till imorgon söndag 6 mars!

17. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

en gång visade det sig att min SE T68i hadde hamnat i stuprännan. på fyllan hadde jag alltså fått för mig att testa hur stryktålig den är och ville se vilken fallhöjd den skulle överleva. slutade tydligen med att den hamnade i stuprännan. den telefonen funkade ca en vecka till, sen pajjade start knappen.

jag har fortfarande kvar den mobilen för jag har en laserpenna som man kunde sätta i laddnings uttaget :)

i övrigt så var den telefonen svart målad med nagellack... vilka jävla ideer man hadde :S

18. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Slussen stängs klockan 16.15 idag. Så skynda er med att lämna ert bidrag. :)

19. Yakky

Yakky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusan, hade hoppats på att den skulle vara igång hela dagen när jag hittade den tidigare.

Aja, jag kan väl berätta trots att jag inte är med i tävlingen.

Då jag jobbar som fukttekniker glömde jag kvar min mobil i en vattenskadad byggnad. Då vi utför "torkningar" (sätter stora plåtlådor på golvet som avger värme) så var jag utsättare denna gången. Självklart lämnade jag mobilen under denna plåtlåda. Dock återfann jag den 14 dagar senare då jag skulle plocka hem anordningen.

Hade mobilen på ljudlös så husägarna hörde inte när jag desperat försökte ringa den.

20. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

När kommer resultatet? :)

Alto, zizou och Jani gillar detta.