Ringa nummer från ett mail?

Discussion in 'Allmänt' started by tobbek, May 27, 2011.

1. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Har en Arc nu som jobbtelefon och vill kunna ringa direkt från ett mail? om man skriver +1 4566222 44 t ex då går det att klicka på det och den går in i dialern, dock utan +1 då utan den skriver bara med 4566222 44 ? Har testat i en Ifån också och där visas ju alla telefonnummer som länkar och det fungerar utmärkt.. borde det kunna göra i android också, någon som har något förslag på lösning? Står det inget + innan numret så går det bara att kopiera texten..

Här har ifån ett rejält övertag om det inte går att få till i android i.af när det gäller telefonen som jobbmobil..

I googlemail fungerar det bättre ser jag, finns det något annat program än det inbyggda i Arc:en som fungerar bättre?

Last edited: May 27, 2011
  2. otto

otto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

I Opera Mobile blir alla telefonnr ringbara, i Gmail appen bara +46 och 46. I stockwebläsaren likaså

3. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Testat i standard webläsaren och där fungerar det med, dock t ex om man klickar på ett nummer till Canada som börjar på +1 så tar den inte med +1 i numret när den öppnar dilalern, men detta kanske beror på dialern som är standard i Arc? numret jag klickar på i webläsaren är: +1 514 591 8552 men när jag klickar på det så står det i dialern: 5145918772 bara? Finns det någon inställning som gör att den lägger till +1 ?

Vet att det inte är något värdsproblem men det underlättar om telefon numren är klickbara i mail och webläsare, det fungerar riktigt bra i Iphone ju så borde gå att få till det i android också :(

4. otto

otto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Byt webläsare :) klickade på ditt första nr med +1 o allting följer med till dialern. Kanske fungerar med en annan dialer också...